اقتصاد

چرا تورم می تواند فرصتی را ایجاد کند؟

چرا تورم می تواند فرصتی را ایجاد کند؟

در ماه مارس، اداره آمار کار اعلام کرد که شاخص قیمت تولید کننده به میزان خیره کننده ۱۱ درصد افزایش یافت.

تورم حقیقتی ناخوشایند است – عرضه و تقاضا را دوباره متعادل می کند. در نتیجه جهانی شدن و یک اقتصاد پر جنب و جوش، داریم دارای تجمل زیاده روی و دسترسی نامحدود و نامحدود به محصولات از سراسر جهان بود.

این نسخه از تورم با آنچه که بیشتر ما قبلا دیده ایم متفاوت است. در نتیجه همه‌گیری و تعرفه‌ها در چین، شوک عرضه داشتیم و به دنبال آن شوک تقاضا به دلیل مارپیچ قیمت دستمزد، حمله روسیه به اوکراین و افزایش قیمت انرژی بود. بازارها اصلاح خواهند کرد – آنها همیشه درست می کنند. با این حال، برخی از اقتصاددانان از ایالات متحده می ترسند. به سمت رکود تورمی می رود که از دهه ۸۰ مشاهده نشده است.

اما، با هرج و مرج فرصت به وجود می آید. شرکت‌ها مجبور خواهند شد این موارد را مجددا ارزیابی کنند:

بهینه‌سازی زنجیره تامین

ما به سمت یک ساختار عرضه جهانی جدید پیش می روند. ایالات متحده آمریکا. و چین درگیر یک رقابت اقتصادی، نظامی و دیجیتالی هستند. به جای تجارت آزاد، به نظر می رسد اقتصاد جهانی به دو بخش تقسیم می شود: شرق و غرب که توسط خطوط تجاری، امنیت، هزینه های حمل و نقل و سیاست تجاری اداره می شود. این امر باعث ارتقای مراکز تجاری در آمریکای مرکزی خواهد شد. شوک های زنجیره تامین روند یکپارچه سازی عمودی را تقویت می کند.

تعریف مجدد روابط با مشتری

با توجه به بیزاری از افزایش قیمت، تورم ایجاد گفتگوی جدید با مشتریان مکالمه زیر را تصور کنید: “آقای مشتری، من می توانم افزایش قیمت ۸ درصدی را بگذرانم، می توانم خدمت شما را متوقف کنم، یا می توانیم در مورد اینکه چگونه شرکای کارآمدتری باشیم.” این زمانی است که فروشندگان می توانند مشتریان را برای پرداخت به موقع، ارائه سفارشات خرید به موقع، اتخاذ تحول دیجیتال و برقراری ارتباط با اهداف خرید خود مسئول بدانند.

انتقال افزایش قیمت

ارائه دهندگان به معنای واقعی کلمه نحوه انتقال را فراموش کرده اند افزایش قیمت فروشندگان نباید زمانی که هزینه ها افزایش می یابد یا ارزش بیشتری ارائه می دهند عذرخواهی کنند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که نه تنها افزایش قیمت ها را کنار بگذاریم، بلکه باید یک سیستم سالانه برای انجام این کار ایجاد کنیم. به عنوان مثال، برخی از قراردادها “سواران قیمت” دارند که به طور خودکار قیمت ها را در یک آهنگ سالانه افزایش می دهند.

هیچ زمانی نبوده است که مشتریان بیشتر از اکنون افزایش قیمت را بپذیرند. اما زمان و روش برقراری ارتباط با آنها مهم است – افزایش تدریجی پشتیبانی شده توسط داده ها را در نظر بگیرید. با برقراری ارتباط شفاف، مشتریان شما می‌توانند برای واقعیت‌های آینده آمادگی بیشتری داشته باشند.

قیمت‌گذاری پویا

امروزه، الگوریتم‌ها قیمت‌گذاری بی‌درنگ را برای هتل‌ها و پروازها تعیین می‌کنند. خدمات اشتراک سواری نه تنها در زمان واقعی قیمت گذاری می کنند، بلکه از قیمت گذاری افزایشی نیز استفاده می کنند که تعداد سواران بیشتر از رانندگان باشد. در حالی که به شدت نامحبوب است، افزایش قیمت‌ها بلافاصله عرضه و تقاضا را متعادل می‌کند.

افزایش قیمت‌ها بر رفتار خریداران و فروشندگان تأثیر می‌گذارد به گونه‌ای که بازارها را بهینه می‌کند. بازاریابان باید راه‌هایی را بیابند تا در صورت وجود، قیمت‌های برتر را بدست آورند. به عنوان مثال، سرعت محرک ارزش است. شرکت ها باید برای سفارشات سریع و دسترسی به موجودی هزینه بیشتری دریافت کنند.

مزیت رقابتی

به طور مشهور، KLM هزینه سوخت در سال ۲۰۲۲ در حالی که امریکن، یونایتد و دلتا چنین نکردند. KLM در مسیرهای مشترک بین المللی که در آن رقابت می کنند، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه و مزیت رقابتی خواهد داشت. شرکت های مترقی در حال سرمایه گذاری در تکنیک های مختلف کاهش ریسک مانند پوشش های ارزی هستند.

هزینه های آهسته نیروی کار

مارپیچ دستمزد-هزینه یک تله است. شرکت ها تا حدودی به دلیل افزایش هزینه های نیروی کار قیمت ها را افزایش می دهند. اگر شرکت‌ها موقعیت‌هایی را ایجاد کنند که درصد بیشتری از درآمد در حقوق باشد، نیروی کار به یک هزینه ثابت تبدیل می‌شود. در صورت امکان، ارائه دهندگان باید سعی کنند ساختاری بسازند که هزینه نیروی کار با تقاضا متغیر باشد. این را می توان با تغییر دادن غرامت به سمت مشوق ها و برون سپاری در صورت امکان انجام داد.

تحول دیجیتال

شرکت ها به دنبال کارایی بیشتر از طریق تحول دیجیتال هستند، رباتیک و اتوماسیون اما پی بردن به بازده و کارایی این سرمایه گذاری ها به زمان نیاز دارد.

ما خود را در یک تقاطع منحصر به فرد در تاریخ می یابیم، جایی که ارائه دهندگان باید تصمیمات سختی در مورد مکان قرار دادن تراشه های خود بگیرند. بیشتر خودکار کنید و کمتر استخدام کنید؟ از افزایش قیمت ها عبور کنیم یا از مشتریان محافظت کنیم؟ هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد، اما شرکت‌هایی که از ارتفاع ۴۰۰۰۰ فوتی با دید دوربرد به این مشکلات برخورد می‌کنند، نسبت به شرکت‌هایی که به هزینه‌های روزافزون واکنش نشان می‌دهند، به احتمال بیشتری مزیت را حفظ می‌کنند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی