عمومی

چرا استارت‌آپ‌ها بیش از حد بر راه‌حل‌ها تمرکز می‌کنند؟

چرا استارت‌آپ‌ها بیش از حد بر راه‌حل‌ها تمرکز می‌کنند؟

تقریباً دو سوم آمریکایی‌ها می‌خواهند کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند. کافی است به Inc.com نگاهی بیندازید و هیچ کمبودی در داستان‌های موفقیت راه‌اندازی و خروجی های چند میلیون دلاری. آن را با استعفای بزرگ، و شما دستور العملی برای موج گرمای کارآفرینی دارید که با رکوردشکنی ۵٫۴ میلیون درخواست تجاری جدید که در سال ۲۰۲۱ ثبت شده است، پشتیبانی می شود.

اما همه این بنیانگذاران جدید احتمالاً آنچه را که بنیانگذاران باتجربه قبلاً می دانند، خواهند آموخت: اکثر استارتاپ ها شکست می خورند. من خودم آن درس را یاد گرفتم. وقتی ۲۹ ساله بودم، با مجموعه ای از استارتاپ های موفق خودم یک میلیونر بودم. اما دو سال بعد، من اساساً شکست خوردم، زیرا بیشتر از میانگین درآمد یک آمریکایی در طول زندگی از دست داده بودم. از آن زمان، من هم ثروتم را بازسازی کردم، هم موهایم را از دست دادم و هم حدود ۱۵ سال را به عنوان یک دانش آموز مشتاق در مورد اینکه چرا شرکت ها شکست می خورند و – به همان اندازه جالب – – چگونه از آن اجتناب کنم، گذراندم.

برای کتاب جدیدم، چگونه استارتاپ خود را به پایان برسانید، من با بنیانگذاران متعددی مصاحبه کردم و پایگاه داده ای از موارد دیگر را گردآوری کردم. بیش از ۱۶۰۰۰۰ شرکت شکست خورده برای تجزیه و تحلیل شکست ها و اصلاحات خود. اسپویلر: اکثر شرکت ها به دلیل کمبود پول شکست نمی خورند. یک فرو رفتن تحلیلی عمیق‌تر معمولاً دلایل دیگری را برای شکست نشان می‌دهد: یک تیم موسس ناکارآمد، یک طرح تجاری ضعیف، یا شاید فقط یک تناسب معیوب با محصول با بازار. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید و یاد بگیرید که چگونه از راه اندازی استارتاپ خود جلوگیری کنید.

شکست تحصیلی، نه موفقیت 

توصیف رسانه‌ها از استارت‌آپ‌ها اغلب تصویری تحریف‌شده از موفقیت به دست می‌دهد: یک جوان ۲۳ ساله که دانشگاه را رها کرده است، که عمدتاً با شور و شوق مسلح است و نسبت به او (نه او، زیرا کارآفرینان زن هستند). اغلب نادیده گرفته می شود) اولین شرکت در اندازه تک شاخ.

البته این اشتباه و خطرناک است. در عوض، بنیانگذاران باید به فکر ایجاد یک استارتاپ مانند دویدن در ماراتن باشند – اما از طریق میدان مین. جهنمی طاقت فرسا روی زمین، جایی که به احتمال زیاد در آن اشتباهات فاجعه باری خواهید داشت.

به عنوان یک بنیانگذار، باید روی مقابله با چالش های روزمره تمرکز کنید – مین – به جای تمرکز روی یک خروجی بزرگ در پایان مسابقه.

من تمرکز خود را بر ترسیم مکان آن مین ها قرار داده ام. در کتابم، من خواننده را از طریق چرخه عمر ساخت یک شرکت – از جمله بحث در مورد نگرش بنیانگذاران، مدل‌های کسب‌وکار، بودجه، سازمان، فروش و سایر جنبه‌ها، می‌گذرانم. در مجموع، من ۶۲ مین را شناسایی کرده‌ام که باید از آن اجتناب کنم، و یکی از موارد مورد علاقه من راه‌حل بدون مشکل است.

بر مشکلات قبل از راه‌حل تمرکز کنید

من اغلب بنیان‌گذارانی را دیده‌ام که به‌جای یک راه‌حل فوق‌العاده، با علاقه یا ایده بزرگ خود شروع می‌کنند. مشکل واقعی آنها سپس برای همیشه (و تمام بودجه خود) را صرف تلاش برای یافتن مشکلاتی می کنند که با راه حل آنها مطابقت داشته باشد – که البته در نهایت مشکل واقعی است.

یک مثال عالی Quibi است، یک استارت‌آپ با حمایت میلیاردرها که می‌خواهد Netflix برای تلفن‌ها باشد، در حالی که ادعا می‌کند با Netflix، TikTok یا YouTube رقابت نمی‌کند. دلایل متعددی برای شکست Quibi وجود داشت. صادقانه بگویم، من راه حل شرکت را دوست داشتم – اما کاملاً فراموش کرد که مشکل را حل کند. فرمت ویدیویی ۱۰ دقیقه‌ای عجیبی داشت که می‌خواست ماهیانه ۵ دلار برای آن بپردازد. اما بیایید برای لحظه ای واقعی شویم: چه مشتریانی می خواهند از Netflix به Quibi سوئیچ کنند؟ هیچ یک. چرا هر ماه برای برنامه دیگری پول بیشتری بپردازید در حالی که می توانید محتوای نتفلیکس را در تلفن خود دریافت کنید؟

با وجود نزدیک به ۲ میلیارد دلار جمع آوری شده و انبوه استعدادهای هالیوود، این شرکت کمتر از یک سال دوام آورد و سقوط کرد. در سال ۲۰۲۰٫  

راه حل این شکست؟ روی مشکلات سطح یک تمرکز کنید – نقاط دردناکی که به اندازه کافی قانع کننده هستند تا راه حلی در مقیاس را تضمین کنند. به یک قرص سردرد بهتر فکر کنید، نه یک قرص ویتامین بهتر.

بروید یک استارتاپ عالی بسازید

البته چندین معدن دیگر وجود دارد که می‌توانید روی آنها قدم بگذارید – حداقل ۶۱ مورد دیگر در کتاب من. اما هسته اصلی کتاب این ایده است که بنیانگذاران باید ابتدا روی مشکلات تمرکز کنند و روی معیارهای خسته کننده مانند سود پایدار تمرکز کنند. برای شما آرزوی موفقیت دارم- و در هر صورت دوست دارم داستان شما را شنود کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی