خبر

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱

372759 134 - پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴– شاخص کل در اولین روز هفته دوم مرداد با کاهش بیش از ۲٬۷۹۵ واحدی (۰.۱۹ درصد)، تا سطح یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحدی عقب نشینی کرد؛ این در حالی است که تا ساعت ۱۰ صبح شاهد افزایش بیش از ۵٬۳۰۰ واحدی را تجربه کرده بود.

از میانه معاملات امروز شاهد افزایش فشار فروش و عقب نشینی شاخص بودیم؛ اما معاملات شبریز پس از بازگشایی و همچنین معاملات خودرو، افت شاخص را شدت بخشید؛ به گونه‌ای که شبریز با ۲٬۱۳۹ و خودرو با ۴۷۵ واحد بیش‌ترین نقش را در کاهش شاخص کل داشتند. در نقطه مقابل این فلزات اساسی بودند که برخلاف هفته‌های گذشته از افت بیش‌تر شاخص جلوگیری کردند؛ فملی با ۱٬۳۶۳ واحد و فولاد با ۸۴۵ واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن هم مانند شاخص کل هرچند در ابتدای معاملات با افزایش حدود ۵۰۰ واحدی همراه شد، اما در نهایت با کاهش ۲٬۲۵۰ واحدی تا ارتفاع ۳۸۷ هزار واحدی عقب نشینی کرد.

اما شاخص فرابورس تحت تاثیر معاملات شراز توانست رشد ۱۹ واحدی را تجربه کند و سطح ۳۸۷ هزار واحدی را حفظ کرد. شراز با ۳۹ واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را داشت و در نقطه مقابل، شاوان با ۱۰ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس به جا گذاشت.

رکود و رکود و بازهم رکود

امروز ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) حدود ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که هرچند نسبت به روز چهارشنبه افزایش یافت، اما همچنان نسبت به میانگین سال فاصله چشم گیری دارد. میانگین ارزش معاملات خرد روزانه از ابتدای سال تا امروز حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و تا زمانی که این رقم حداقل به میانگین سال نزدیک نشود، به نظر نمی‌رسد که شاهد تغییر محسوسی در روند معاملات باشیم. باید توجه داشت که میانگین ارزش معاملات خرد در دو ماه ابتدایی امسال به ۶ هزار میلیارد تومان هم رسیده بود.

حقیقی‌ها همچنان به سمت درب خروج

حقیقی‌ها در جریان معاملات امروز حدود ۲۸۷ میلیارد تومان از بازار خارج کردند که اولاً نسبت به روز چهارشنبه افزایشی بوده است و ثانیاً برای چهل و دومین روز معاملاتی متوالی و از هفتم خرداد ماه شاهد خروج پول حقیقی باشیم.

شراز با بیش از ۳۱ میلیارد تومان، بیش‌ترین ورود پول حقیقی در بازار امروز را ثبت کرد؛ فولاد با حدود ۷ میلیارد و سامان با بیش از ۶ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی ورود پول حقیقی بودند.


بیشتر بخوانید: صف خرید و فروش سهام در هشتم مرداد


در نقطه مقابل، شپنا با حدود ۱۷ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی در بازار امروز را ثبت کرد؛ دی با ۱۵ میلیارد و شستا با ۱۴ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی خروج پول حقیقی قرار گرفتند.

در مجموع حدود ۶۴ درصد از نماد‌های معامله شده در بازار امروز، خروج پول حقیقی را ثبت کردند و تنها ۲۰ درصد نماد‌ها شاهد ورود پول حقیقی بودند. 

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز رخت سبز بر تن خود کرد. با این تغییر روند بورس شنبه نیز سبزپوش می‌شود؟

معاملات روز چهارشنبه پنج مردادماه در حالی که شاخص تغییر رنگ داده بود به پایان رسید. شاخص که از ابتدای هفته روندی نزولی داشت، در پایان معاملات امروز پنچ هزار و ۲۶۴واحد، معادل ۰٫۴درصد رشد کرد. به این ترتیب شاخص در سطح یک میلیون و ۴۴۳واحد، هفته اول مرداد ماه را به پایان برد و به استقبال تعطیلات رفت.

شاخص هم‌وزن نیز هم‌جهت با شاخص کل حرکت کرد و رشد ۰٫۳درصدی را رقم زد؛ بنابراین شاخص هم‌وزن روی سطح ۳۸۹هزار و ۴۷۳واحدی آرام گرفت.

بازار سرمایه هفته گذشته افت سنگینی داشت و شاخص کل هم‌وزن به محدوده ۳۸۹ هزار واحدی رسید. این افت شاخص هم‌وزن باعث تقویت خروج نقدینگی شد. چراکه بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه عقیده دارند که افت شاخص هم‌وزن مساوی با خروج نقدینگی از تالار شیشه‌ای است.

با توجه به اخبار مختلف و افت شاخص‌های بازار سرمایه به نظر می‌رسد که بورس روزهای آینده نیز روند متعادل رو به پایینی را تجربه کند. زمانی بازار تغییر مسیر می‌دهد که در اوهله اول اعتماد سهامداران جلب و پس از جذب نقدینگی در بازار انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی