خبر

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

373063 528 - پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴– شاخص هم وزن نیز با تاثیرپذیری یکسان از کلیه بازار ۷ هزار ۲۴۱ واحد منفی شد و به سطح ۳۷۹ هزار واحد رسید. ارزش معاملات در بازار بورس نیز ۳/۶ هزار میلیارد تومان ثبت شد. اما روند بازار بورس فردا دوشنبه دهم مرداد ماه چگونه خواهد بود؟ در ادامه این گزارش با پیش بینی وضعیت بورس فردا دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ همراه باشید.

امروز کام سهامداران بار دیگر تلخ شد چرا که شاخص کل افت ۱/۲ درصدی را ثبت کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز بیشتر از روز‌های گذشته منفی شد و به سطح ۳۷۹ هزار واحد رسید.

شاخص کل

۱،۴۲۳،۵۰۱.۲۵ (۱۷۳۵۳.۶۶)

شاخص کل (هم وزن)

۳۷۹،۹۷۵.۷۹ (۷۲۴۱.۳۵)

ارزش بازار

۵۴،۲۷۱،۶۵۱.۱۶۰ B

تعداد معاملات

۳۰۳،۸۱۵

سکرد، امید، قلرست بیشترین افزایش قیمت و شفن، خچرخش، تکمبا بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

ارزش معاملات بورس امروز نسبت به روز گذشته ۲۲ درصد رشد داشت و به سطح ۳/۶ هزار میلیارد تومان رسید. اما رکود در بازار همچنان ادامه دارد. نکته تلخ دیگر بازار امروز تدوام خروج حقیقی‌ها بود که حدود ۵۶۰ میلیارد تومان پول از چرخه معاملات خارج کردند. از خرداد ۱۴۰۱ و حدود ۶ هفته است که بازار بورس در روند نزولی قرار گرفته و با افت‌های پی در پی در حال نزدیک شدن به کف کانال ۱/۴ میلیون واحد می‌باشد.

سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد یکی از حمایت‌های معتبر و مهم شاخص کل می‌باشد که اگر از دست رود دیگر امیدی به برگشت بورس نیست. حال باید منتظر ماند و دید چه می‌شود؟ آیا سوی مسئولین و متولیان بازار به داد بورس می‌رسند یا خیر!

علی بهشتی‏‏‏‏‏‌روی، کارشناس بازار بورس می‌گوید: عدم ثبات در سیاست گذاری، وضع قوانین و مقررات متعدد، مالیات، قیمت گذاری‌های دستوری، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که راجع‌به صادرات، واردات و نرخ عوارض و فروش دستمزد‌ها و حتی بحث خوراک و حامل‌های انرژی و… بود، باعث‌شده اهالی این بازار سرمایه نتوانند اثرات این متغیر‌ها را در تصمیمات بلندمدت در نظر بگیرند. چرا که هر آن ممکن است تحلیل‌ها از روند بازار و نحوه سرمایه‌گذاری با یک بخشنامه، دستورالعمل، قیمت‌گذاری یا روش جدید در مدیریت، دستخوش تغییراتی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی