خبر

پیش بینی بورس شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱/ نقدینگی به بازار سرمایه برمی گردد؟

پیش بینی بورس شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱/ نقدینگی به بازار سرمایه
برمی گردد؟

346157 718 - پیش بینی بورس شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱/ نقدینگی به بازار سرمایه
برمی گردد؟

اقتصاد۲۴– میناسادات حسینی: شاخص کل بورس در حالی در آخرین روز کاری خود در این هفته، رشدی ۶ هزار و ۲۸۷ واحدی را به ثبت رساند و در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۹ هزار و ۷۵۸ واحدی قرار گرفت که کارشناسان معتقدند این روند همچنان در فصل مجامع ادامه خواهد شد.

هرچند مجامع تا تیرماه به طول خواهند انجامید، اما ازآنجا که در تیرماه، شرکت‌ها سود نقدی تقسیم می‌کنند و طرف تقاضا قوی‌تر خواهد بود، احتمالا بازار در روندی مثبت حرکت خواهد کرد.

تورم، نزدیک شدن به فصل مجامع و رکود برخی از بازار‌های موازی همه دست به دست هم داده تا بازار سهام سوددهی بیشتری داشته باشد؛ بنابراین هرچند اعتماد هنوز به بازار سرمایه برنگشته، اما به نظر می‌رسد بورس دوران بحران را پشت سر گذاشته است.

نقدینگی جدید در راه ورود به بورس

یک کارشناس بازار سرمایه در مورد پیش بینی بورس در هفته آینده به اقتصاد ۲۴ گفت: بازار همچنان با تعادل مثبت حرکت خواهد کرد.

همایون دارابی ادامه داد: روند مثبت بازار سرمایه به این دلیل است که ما ورود نقدینگی را به بازار داریم که از چند عامل نشات گرفته است.

346158 740 - پیش بینی بورس شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱/ نقدینگی به بازار سرمایه
برمی گردد؟

بازگشت نقدینگی به بورس با دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی اشخاص حقوقی

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نخست، حذف معافیت مالیات بر سود سپرده‌های بانکی اشخاص حقوقی موجب بازگشت بخشی از نقدینگی به بازار خواهد شد. در کنار آن اصلاح قابل ملاحظه‌ای که در بازار صورت گرفته است (به این معنا که نزدیک به ۱۸ ماه منفی در بازار داشتیم و قیمت‌ها به مقدار بسیار زیادی کم شده) و از طرف دیگر ما شرایط بهتری را به واسطه قیمت نفت و کامودیتی‌ها داریم.

دارابی ادامه داد: به هر صورت فعلا ارزیابی ما این است که بازار مثبتی هرچند آرام داشته باشیم.

اقبال به سهام پالایشی

این کارشناس بورس با بیان اینکه اقبال به نماد‌ها معمولا به صورت سنتی بین گروه‌ها حرکت می‌کند، گفت: بعد از هر دوره اقبال به یک گروه، ما شاهد افزایش عرضه‌ها در آن گروه و رونق گیری یک گروه دیگر خواهیم بود. به عبارت دیگر هرازچند گاهی یک گروه صدرنشین بازار می‌شود.


بیشتر بخوانید: بورس دوباره سبز می‌شود؟


دارابی در مورد گروه‌های مورد توجه در هفته گذشته گفت: در هفته دوم اردیبهشت ماه، گروه پالایشی بیشتر مورد توجه قرار داشت و گروه خودرویی در فاز اصلاح بود.

نماد‌های تاثیرگذار بازار بورس در هفته آینده

این کارشناس بازار سرمایه در مورد نماد‌های مورد توجه در هفته آینده به اقتصاد ۲۴ گفت: با توجه به خبر‌های مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی، در هفته آینده به نظر می‌رسد گروه‌های غذایی، دامداری ها، کشاورزی‌ها و همچنین صنایع غذایی و دارویی بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

دارابی در مورد پیش بینی بازار سرمایه در بلندمدت گفت: هیچ کس نمی‌تواند برای بلندمدت در مورد بازار سرمایه پیش بینی‌ای ارائه کند، زیرا در اقتصاد بسیار پرتنش ایران، تحولاتی بسیار سریع در آن در جریان است؛ بنابراین پیش بینی بلندمدت بازار امکان پذیر نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی