خبر

پیش بینی بورس امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

613049 694 - پیش بینی بورس امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
اقتصاد۲۴- بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد افزایش تراز شاخص کل و کاهش تراز شاخص کل هم‌وزن بود. دیروز روند معاملات در لحظات ابتدایی با کاهش تقاضای سهام و شروع روند نزولی تراز شاخص کل و هم‌وزن بورس تهران همراه بود، اما در ابتدای نیمه دوم معاملات با افزایش تراز شاخص کل و هم‌وزن مواجه شد و شاخص هم‌وزن نیز وارد روند صعودی شد. بورس تهران در نیم ساعت پایانی معاملات نیز شاهد ریزش قیمت‌های سهام بود.

روز دوشنبه، شاخص‌های فرابورسی پس از توقف بخشی از معاملات در دو روز قبل، با ریزش دسته جمعی همراه شدند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به ۱۹ صدم درصد بود و عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل هم‌وزن را نشان می‌داد؛ در بازار فرابورس ایران رقم ۴ صدم درصدی داشت و افت تراز بیشتر شاخص کل هم‌وزن را بیان می‌کرد. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص هم‌وزن فرابورس با ۲۵ صدم درصد ریزش به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص بازار دوم فرابورس با ۲۱ صدم درصد افت تراز تعلق گرفت.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با ۵۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۴۵.۲ میلیارد تومان و صنعت رایانه با ۳۲.۹ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت محصولات شیمیایی با ۲۸.۲ میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت بیمه با ۲۲.۷ میلیارد تومان و صنعت سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۰.۴ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی ۳۰ روز اخیر

دیروز ارزش معاملات خرد بازار سهام با ۱۰۵ درصد افزایش، پس از ریزش دو روز ابتدای هفته، بار دیگر در تراز ۶ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومانی متوقف شد. بازار سهام در سه روز معاملاتی طی شده از این هفته با خروج جریان پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت مواجه بوده است.

دیروز ارزش صف‌های خرید سهام به نسبت روز یکشنبه ۲۰۵۳ درصد افزایش یافت و به ۳۶۶ میلیارد تومان رسید و ارزش صفوف فروش نیز با ۳۰۰ درصد افزایش تا سطح ۲۱۶ میلیارد تومان افزایش داشت.


بیشتر بخوانید:  سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود


روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی به نسبت روز یکشنبه افزایش داشت و به ۲۴.۸ میلیون تومان رسید. دیروز سرانه فروش هر کد حقیقی نیز افزایش داشت و در سطح ۲۷.۲ میلیون تومانی ایستاد. با این اوصاف شکاف سرانه همچنان به سمت فروشندگان حقیقی سنگینی می‌کند و به شدت این شکاف افزوده شده است.

پیش بینی بورس امروز

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز سه‌شنبه با سقف مقاومتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس و ۲۶ هزار واحدی شاخص کل فرابورس آغاز خواهد شد. رشد ریسک سیاسی بازار سهام در کنار محدودیت‌های گازی صنایع را می‌توان سیگنال‌های مقاومتی شاخص کل و ارزش معاملات خرد دانست. در این روز‌ها علاوه بر بورس تهران، بازار‌های موازی بازار سهام همچون بازار آزاد طلا و ارز با افزایش انتظارات صعودی همراه هستند. بازار سهام در معاملات سهامی روز‌های اخیر اصلاح زمانی صعود هفته قبل را در پیش گرفته و به نظر می‌رسد سهم‌های صنعت خودرو تمایل بیشتری به صعود شاخص کل داشته باشند. با این اوصاف احتمال نوسان سنگین شاخص‌های سهامی در روز‌های آتی کاهش یافته است.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح ۵ تا ۷ همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افت تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل به نسبت شاخص کل هم‌وزن در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی پیش بینی می‌شود. صفوف خرید سهام اندکی افزایش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح ۲۵ میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای ۲۴ میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً رشد تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس افزایش یابد.

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی