خبر

پیش بینی بورس؛ روند صعودی ادامه دارد؟

پیش بینی بورس؛ روند صعودی ادامه دارد؟

358501 357 - پیش بینی بورس؛ روند صعودی ادامه دارد؟

اقتصاد۲۴– به زعم اغلب کارشناسان انتظار می‌رود در معاملات فردا شاهد شکل‌گیری روند صعودی در اکثر گروه‌ها باشیم. در این میان باتوجه به همبستگی بیشتر سهام پنجاه شرکت بزرگ به نرخ دلار، انتظار می‌رود این شرکت‌ها بیشتر در معاملات روز‌های آتی مورد توجه قرار گیرند.

رباب شربیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه  روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: افزایش انتظارات تورمی به دلیل وضعیت سیاسی و کاهش انتظارات به احیای مذاکرات برجام سبب افزایش نرخ دلار در بازار آزاد شده است. این در حالی است که در بورس شاهد مبادله محصولات شرکت‌ها و تسعیر منابع ارزی آنان بر مبنای نرخ نیما هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس تجربه تاریخی، هر زمان که فاصله قیمتی قابل توجهی در نرخ دلار رسمی و بازار آزاد پدید آمده، نرخ دلار رسمی با مدتی تاخیر زمانی در نهایت جهش یافته و این امر باعث رشد قیمتی سهام در بازار سرمایه شده است.


بیشتر بخوانید: استقبال مشتریان خودرو از عرضه خودرو در بورس کالا


این کارشناس بازار سرمایه گفت: در این روز‌ها نیز فاصله ۳۰٪ میان این دو نرخ، چراغ سبزی برای معامله‌گران در بازار سرمایه است که به زودی این بازار نیز از تردید خارج شده و گارد صعودی به خود خواهد گرفت.
وی تشریح کرد: از این رو چشم‌انداز معاملات و کلیت روند معاملاتی فردا، صعودی و رو به رشد ارزیابی می‌شود و انتظار می‌رود در معاملات فردا شاهد شکل‌گیری روند صعودی در اکثر گروه‌ها باشیم در این میان باتوجه به همبستگی بیشتر سهام پنجاه شرکت بزرگ به نرخ دلار، انتظار می‌رود این شرکت‌ها بیشتر در معاملات روز‌های آتی مورد توجه قرار گیرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: گروه فلزات اساسی نیز یکی از گروه‌هایی است که در رشد اخیر بازار، حرکت قابل توجهی نداشته از این رو پتانسیل بالایی برای رونق در معاملات این گروه وجود دارد. همچنین انتظار می‌رود گروه‌های پتروشیمی، پالایشی، خودروی و چندرشته‌ای نیز با استقبال خریداران روبرو شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی