خبر

پیش بینی بورس امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی بورس امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

623599 226 - پیش بینی بورس امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴– بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام نوسان کمتری داشتند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۲۰ فروردین- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل ۳ هزار و ۹۶۶ واحد صعود کرد و شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۲۷۱ واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۵۵ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش ۵۴۸ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس بانک ملت (وبملت)، شرکت سپنتا (فپنتا) و شرکت حمل و نقل پتروشیمی (حپترو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، بشهاب (شرکت لامپ پارس شهاب) و دکیمی (شرکت کیمی دارو) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب)، شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) و شرکت تامین سرمایه دماوند (تماوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید:  آیا وضعیت بورس وخیم است؟


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۴۸ نماد صف خرید داشتند و ۵۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳۴۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴۲ درصدی به ۲۳۸ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

دیروز تعداد نماد‌های قرمز بورس تهران بیشتر از سبز‌ها بود و شاخص هم وزن بیش از ۲ هزار واحد ریزش کرد. در مقابل شاخص کل ۳ هزار و ۹۶۶ واحد بالا آمد.

دیروز نماد‌های وبملت، فارس، نوری، ونوین، وامید و شپنا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. وبملت به تنهایی ۳ هزار و ۲۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. بیشترین ارزش و حجم معاملات بازار را داشت و با ۱۳۹ میلیارد تومان بیشترین ورود سرمایه حقیقی بازار را به خود اختصاص داد.

علت استقبال از سهام بانک ملت، گزارشی بود که در سامانه کدال منتشر کرده است. بانک ملت اعلام کرده که نزدیک به ۶۵ هزار میلیارد تومان سود بابت تسعیر ارز دارایی‌ها شناسایی کرده است.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با افت ۲۷ درصدی به ۴ هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان رسید.

روز یکشنبه برای پنجمین روز کاری سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۲۱۵ میلیارد تومان بود. در ۵ روز اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس خارج شده است.

دیروز نماد‌های فزر، خودرو، خساپا، کرومیت، فولاد، خگستر، شپنا، ثفارس، شستا و وغدیر بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

در مقابل نماد‌های وبملت، فن افزار، ونوین، ولتجار و وخارزم بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. استقبال حقیقی از وبملت، ناظران را امیدوار کرده که با توجه به رشد نرخ ارز و همچنین رشد قیمت کامودیتی‌ها، معامله گران در سمت تقاضا حضور پررنگ‌تری پیدا کنند. به ویژه آن که دیروز مجموع ارزش صف‌های خرید رشد قابل توجهی داشت.

 

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی