خبر

کاهش مجدد قیمت مس در بازارهای جهانی| دلیل اصلاح قیمت چیست؟

کاهش مجدد قیمت مس در بازارهای جهانی| دلیل اصلاح قیمت
چیست؟

به گزارش بازار؛ قیمت جهانی مس روز جمعه پس از دو روز سود دهی نسبی به سرمایه گذاران، بار دیگر با اصلاح نسبی مواجه شده و با ۰.۳ درصد کاهش به ۸۶۶۵ دلار در هر تن متر مربع رسید.

دلیل اصلی ریزش قیمت روز جمعه برای مس نزیک شدن به تاریخ احتمالی افزایش نرخ بهره بانکی در ایالات متحده طی روزهای آخر ماه جولای و همچنین افزایش ترس بازارهای جهانی از وضعیت اقتصادی چین و کاهش تقاضای این کشور عنوان شده است.

با اینحال، انتشار داده های تورمی برای ماه ژوئن ایالات متحده که روز چهارشنبه از سوی دولت این کشور انجام شد؛ اکنون این گمانه زنی را میان کارشناسان بازار ایجاد کرده که احتمال توقف سیاست افزایش نرخ بهره طی ماه های آتی وجود خواهد داشت؛ موضوعی که می تواند منجر به بهبود وضعیت بازارهای مالی از جمله بازار فلزات شود.

«نایتن شاه» کارشناس بازارهای مالی در این خصوص معتقد است که توقف سیاست افزایش نرخ بهره بانکی نیازمند بهبود بیشتر شاخص CPI در ایالات متحده بوده و هنوز تا توقف این سیاست از سوی فدال رزرو فاصله داریم.

اما موضوع دیگری که پیش روی سرمایه گذاران در بازار مس قرار دارد؛ مساله ضعف بازار چین در افزایش تقاضا برای مس است که تا زمان عدم بهبود این ضعف، نمی توان انتظار افزایش قیمت ها را داشت. لذا باید منتظر ماند و دید که آمارهای اساسی دولت چین در خصوص میزان رشد اقتصادی و شاخص های قیمت مصرف کننده، هزینه تولید کننده و قیمت خرید مدیران برای ماه جولای در چه وضعیتی قرار خواهند داشت.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی