خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

378804 212 - پیش‌بینی بورس امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴– بورس دیروز افت هشت هزار و ۹۱۲ واحدی داشت و به سطح یک میلیون و ۴۲۹ هزار واحد رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برنامه افزایش تدریجی دامنه نوسان همچنان برقرار است، اما تغییر حتمی آن در فصل تابستان به پیشنهاد شرکت بورس تهران و فرابورس ایران وابسته است. (ایرنا)

افزایش دامنه نوسان می‌تواند به روند بازار سرمایه، افزایش نقدینگی و اعتماد سهامداران به بورس کمک کند.

بنابر اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات) از ابتدای سال تا امروز، ۱۱۱ شرکت بورسی بیش از ۱.۵ همت (۱۵۳۲ هزار میلیارد تومان) از طریق سجام به حساب سهامداران خود واریز کرده‌اند. (سمات)

این واریز سود می‌تواند به اعتماد سهامداران به بازار کمک کند و همچنین نقدینگی جدید وارد بازار سهام می‌کند.

افزایش اعتماد سهامداران به بورس

عباس حسینی معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در پاسخ به مبنی بر اینکه وزارت اقتصاد چه سازوکاری در بحث مربوط به واگذاری اموال مازاد و دارایی‌های بانک از طریق بورس دارد، گفت: یکی از اولویت‌های وزارت اقتصاد، بحث واگذاری أموال مازاد و دارایی‌های بانک‌ها از طریق بازار سرمایه است. (سنا)

واگذاری اموال مازاد و دارایی‌های بانک‌ها از طریق بازار سهام می‌تواند نقدینگی جدید وارد این بازار کند.


بیشتر بخوانید: افزایش دامنه نوسان بورس کی اعمال می‌شود؟


مهدی مساحی، دستیار ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نشست خبری معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد به مناسبت هفته دولت از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در نیمه دوم سال جاری خبر داد و تأکید کرد: کار ارزش‌گذاری این سهام زمان‌بر بود و هنوز کار کارشناسی آن تمام نشده است که بتوان زمان دقیق واگذاری را اعلام کرد. احتمالا کار قیمت دارا یکم و پالایش یکم به ارزش ذاتی آن‌ها نزدیک شود. (بازار سرمایه)

با واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌شود. از سوی دیگر با رسیدن دارا یکم و پالایش به ارزش ذاتی اعتماد سهامداران به بازار افزایش می‌یابد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی