خبر

پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

490971 298 - پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

اقتصاد۲۴- بررسی‌ها نشان می‌دهد که در واپسین روز هفته صعود قیمت دلار در بازار آزاد یا کاهش اخبار مثبت از توافق احتمالی می‌تواند به کمک روند شاخص کل بورس بیاید.

بازار سهام در خلال معاملات روز گذشته شاهد نوسان تقاضا در بین نماد‌های شاخص‌ساز بود. همین امر سبب شد تا فراز و فرود قیمت در این نوع از سهام منجر به ثبت کندل صعودی سستی در شاخص کل بورس شود. با این حال، این نوسان – همانطور که در گزارش روز گذشته احتمال آن مطرح شد – در نهایت به رشد ۰.۴۶ درصدی شاخص کل انجامید.

بر این اساس افزایش ۹۷۸۲ واحدی نماگر اصلی بازار سبب شد تا شاخص مذکور با رسیدن به محدوده ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار واحد، بر تردید‌ها مبنی بر اصلاحی بودن گام بازار بیافزاید، مگر آنکه در روز آتی شاهد افزایش قابل توجه تقاضا برای سهام باشیم. اما این اتفاق تا چه حد ممکن است؟

کامبک دلار به کانال ۵۰ تومان؟

روز گذشته قیمت دلار بازار آزاد به محدوده ۴۹ هزار تومان برگشت که در مقایسه با سطح ۴۶ هزار تومان در روز قبل از آن، رقم امیدوارکننده‌ای برای افزایشی‌های بازار ارز است. در صورتی که سطح روانی دلار در بازار آزاد باز هم لمس شود طبیعتا ممکن است از میزان بدبینی خریداران کم شود.


بیشتر بخوانید: عرضه اولیه جدید در راه فرابورس


بررسی‌ها نشان می‌دهد در حالی که سرانه خرید حقیقی در روز سه‌شنبه ۲۵ میلیون تومان بوده، در طرف مقابل حقوقی‌ها بیش از ۲۶ میلیون تومان سهم فروخته‌اند؛ آن هم در روزی که شاخص کل مثبت بوده است. با این حال باید توجه داشت که قیمت دلار مرکز مبادله یعنی دقیقا همان قیمتی که در برآورد ارزش ریالی شرکت‌ها موثر است، نسبت به سطوح قبلی کاهش یا افزایش جدی نداشته است.

دلخوشی به توافق

اما از دلار و آثار روانی آن بر بازار سهام اگر بگذریم، مهمترین اخبار این روز‌ها را می‌توان اخبار مربوط به توافق هسته‌ای با غرب دانست که هم بر قیمت ارز اثر جدی دارد و هم بر انتظارات تورمی و آینده سهام.

از این منظر می‌توان گفت تا زمانی که اخبار به گوش رسیده از مذاکرات در جهتی مثبت و رو به پیشرفت باشد، می‌توان انتظار افت قیمت سهام را داشت. بویژه آنکه در روز‌های اخیر افت قیمت نشان داده که دست‌کم در زمان اصلاح هستیم و ممکن است شاهد افت بیشتر شاخص کل نیز باشیم.

با این حال همچنان بعید نیست که اخبار خوش و نزدیک شدن به مجامع بسیاری از شرکت‌ها در تیرماه بتواند به کمک روند صعودی بازار سهام بیاید و در نهایت سطح تقاضا را افزایش دهد.

 

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی