خبر

پیش‌بینی بورس ۲۶ تیر

پیش‌بینی بورس ۲۶ تیر

368513 621 - پیش‌بینی بورس ۲۶ تیر

اقتصاد۲۴– بورس دیروز یعنی شنبه ۲۵ تیر ماه افت ۰٫۶ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند منفی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

سمیه محمدی، مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار درخواست توثیق سهام عدالت ثبت شده است. ضمانت این کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت و بدون نیاز به ضامن است. 

با ضمانت وام توسط سهام عدالت، اعتماد سهامداران نسبت به بورس افزایش می‌یابد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با دخالت دولتی و رفتار تنظیم‌گری در بازار سرمایه کاملا مخالف هستیم، گفت: طرح تنظیم بازار کالا‌های مشمول عرضه در بورس کالا باید به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود. این طرح به دلیل ماهیت محتوایی آن ارتباط کاملا موضوعی با ماموریت‌های کمیسیون اقتصادی دارد؛ بنابراین به ریاست مجلس نامه نوشتیم که این طرح به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود تا همه جوانب آن کاملاً در نظر گرفته شود.


این موضوع می‌تواند اعتماد سهامداران را نسبت به بورس افزایش دهد.

افزایش نرخ سود بانکی به نفع بورس

نرخ سود بانکی مجددا با افزایش ۰٫۱۹ درصدی به ۲۱٫۱۴ درصدی رسید. 

این افزایش نرخ سود بین بانکی در بلند مدت به نفع بورس است و می‌تواند رونق بیشتری برای بازار داشته باشد.

لیمینگ شن، دیپلمات چینی در سفارت این کشور در تهران در توییتر خود نوشت: ما ژائوسو معاون وزیر خارجه چین در مکالمه تلفنی با علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان درباره مسائل هسته‌ای ایران به طور عمیق تبادل نظر کردند. 

با این تفاسیر می‌توان به مذاکرات نتیجه بخش امیدوار بود. در صورت توافق در مذاکرات نیز بورس در بلند مدت روند صعودی به خود می‌گیرد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی