خبر

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۷ فروردین

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۷ فروردین

465110 808 - پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۷ فروردین

اقتصاد۲۴- بورس تهران امروز بار دیگر یکی از روز‌های خاص خود را پشت سر گذاشت و توانست با همراهی تمامی صنایع و سهام، معاملات بسیار سبز و مثبتی را پشت سر بگذارد به طوری که در انتهای بازار، ۹۷ درصد نماد‌ها در محدوده مثبت قرار داشتند و تنها شاهد ۲۳ نماد منفی در چرخه معاملات بودیم. شاخص کل بورس طی بازار امروز توانست رشد ۳.۴ درصدی را تجربه کند و خود را به نزدیکی محدوده ۲.۲۵۴ میلیون واحدی برساند. در سمت مقابل شاخص هم‌وزن نیز روز خوبی را سپری کرد و افزایش ۳.۸۷ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد سهام نیز که همچنان در سطوح قابل قبولی قرار دارد، امروز نیز عدد ۱۶۵۶۹ را ثبت کرد و از سمت دیگر شاهد ورود پول خوب ۲۳۴۶ میلیارد تومانی از سمت کد‌های حقیقی بودیم که بیشترین مقدار از شهریور سال ۹۹ تا کنون بوده است.

پس از توقف‌های کوتاه‌مدت و افزایش اندک عرضه‌ها در بازار برخی روز‌های هفته گذشته، امروز شاهد شروعی توفانی در آخرین هفته فروردین ماه ۱۴۰۲ بودیم تا بورس تهران بار دیگر روز‌های خوش خود را به رخ دیگر بازار‌ها بکشاند. در این میان به نظر می‌رسد که مسیر ورود پول به بازار سهام در این روز‌ها از همیشه هموارتر بوده و همین موضوع منجر می‌شود که هر روزه سوخت جدیدی برای ادامه مسیر صعودی آماده شود. در ادامه با بررسی شرایط موجود، به پیس بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

جهش بورس در آرامش دلار

پس از توقف تلاطم بازار ارز در ابتدای سال و کاهش نرخ دلار از حوالی ۵۵ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان، حالا دقیقا ۹ روز کاری است که قیمت دلار در همین محدوده باقی مانده است و نوسان چندانی را تجربه نمی‌کند. افزایش محدودیت در بازار ارز و سیاستگذاری‌های جدید ارزی سبب شده تا در بازار، معامله‌گر چندانی مشاهده نشود و در این رخوت و خلوتی دلار نیز فضای چندانی برای نوسان پیدا نکند. با این حال به نظر می‌رسد سرکوب همین تقاضا به بازار‌های دیگر سرایت کرده که قطعا بخشی از آن نیز به سمت بازار سهام حرکت کرده است.

با این تفاسیر می‌توان اینگونه نیز برداشت کرد که بازگشت آرامش به بازار ارز اکنون توجهات را به سمت بازاری مولد سوق داده که از جاماندگی قابل توجهی نیز نسبت به رقبای خود برخوردار بود و اکنون با توجه به چراغ سبزی که طی روز‌های گذشته به سرمایه‌گذاران ارائه شده است، به صورت روزانه شاهد ورود پول‌های جدیدی به بازار هستیم. البته بخشی از این تقاضا نیز خود را در سیاست‌های ارزی اخیر بانک مرکزی مبنی بر راه‌اندازی مرکز مبادله و ارز جای می‌دهد که محرک اصلی شروع روند بورس و بهبود چشم‌انداز سودآوری بسیاری از شرکت‌ها شد.

بازگشت بزرگان با بازار‌های جهانی

روز چهارشنبه نرخ تورم کشور آمریکا برای ماه مارس منتشر شد و شاخص سالانه قیمت مصرف‌کننده با کاهش به عدد ۵ درصد، شرایط بهتری از انتظارات که حول ۵.۶ درصد بود، رقم زد. نرخ تورم ماهانه نیز با ثبت عدد ۰.۱ درصدی نشان داد که روند کاهشی شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده، در ماه مارس بهتر از چیزی بود که بازار‌ها انتظارش را می‌کشیدند. با این، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که عدد ۵ درصد همچنان نسبت به هدف ۲ درصدی آن فاصله معناداری دارد که می‌تواند فدرال رزرو را همچنان برای کاهش بیشتر این نرخ به طور مصمم حفظ کند.


بیشتر بخوانید: بازی تورم در زمین بورس تهران


با این حال بازار‌های جهانی در واکنش اولیه خود به این اتفاق رنگ یکدست سبزی را به تن کردند و شاهد افزایش خوبی در قیمت اکثر کامودیتی‌ها بودیم به طوری که طلا برای مدتی به ۲۰۵۰ دلار رسید، مس بار دیگر کانال ۹ هزار دلاری را پس گرفت و دیگر فلزات نیز شرایط مشابهی را تجربه کردند. با این حال، اما همچنان انتظار می‌رود که فدرال رزرو در نشست بعدی خود نیز نرخ بهره را بار دیگر ۰.۲۵ درصد افزایش دهد و همانطور که در صورتجلسه نیز اشاره شده بود، احتمال کاهش نرخ بهره در سال میلادی جاری کم ارزیابی می‌شود. به هرحال روند صعودی کامودیتی‌ها طی روز‌های گذشته سبب شد تا بخش عمده‌ای از نماد‌های بزرگ بازار طی روز جاری این مسیر صعودی را دنبال کرده و با افزایش قیمت همراه شوند.

خیز شاخص بورس برای شکست مقاومت

با جهش قابل توجهی که امروز نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به ثبت رساند، اکنون بار دیگر به مقاومت تکنیکالی مهمی نزدیک شده‌ایم که می‌تواند به کند شدن شتاب صعودی بازار سهام منجر شود. با رسم دو فیبوناچی اکسپنشن و پروجکشن، محدوده‌ای مقاومتی در حوالی ۲.۲۶ میلیون واحدی به دست می‌آید که روز آینده به آن خواهیم رسید. با این حال، اما به نظر می‌رسد که قدرت این روز‌های بازار توانایی عبور از سد این مقاومت را داشته باشد.

پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه ۲۶ فروردین

با توجه به نکات ذکر شده در بالا و همچنین نیم نگاهی به مقاومت تکنیکالی موجود، می‌توان انتظار داشت که بورس فردا نیز به مسیر صعودی خود ادامه دهد، اما احتمالا قدرت آن کمی کم‌تر باشد.

465111 370 - پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۷ فروردین

465112 603 - پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۷ فروردین

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی