خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

378478 428 - پیش‌بینی بورس امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴– بورس دیروز افت ۱۲ هزار و ۵۸۵ واحدی داشت و به سطح یک میلیون و ۴۵۹ هزار واحد رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مورد گزارش تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از فولاد مبارکه که در آن از تخلفات گسترده این شرکت پرده برداشته است، گفت: بورس تهران با هماهنگی سازمان بورس از امروز اقدام به تعلیق نماد معاملاتی فولاد در بورس کرد. (شهربورس)

تعلیق و شفافیت فولاد می‌تواند اعتماد از دست رفته سهامداران را به بازار سرمایه برگرداند.

ورود پول جدید به بورس

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس درخصوص نرخ بهره بین بانکی اظهار داشت: طی جلسه‌ای که با دکتر صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی داشتیم و پیگیری‌هایی که بود قرار شد که این روند صعودی کنترل شود و با توجه به نرخ‌های بازدهی از جمله نرخ‌های سود‌های بانکی، نرخ‌های اوراق خزانه و تامین مالی اسلامی که در بازار وجود دارد و متعادل است تصمیم گیری شود (نبض بورس)

برخی از کارشناسان عقیده که کاهش نرخ سود بین بانکی به نفع بازار سرمایه و برخی دیگر می‌گویند با کاهش این نرخ سود بازار سرمایه ضربه می‌خورد. همچنین کنترل سود‌ها می‌تواند به روند بازار کمک کند.


بیشتر بخوانید: اخراج یک شرکت از بورس


محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: توثیق هوشمند سهام به گونه‌ای است که سهامداران از سود، افزایش سرمایه و مشارکت در مجامع شرکت‌هایی که در آن سهامدار هستند، محروم نمی‌شوند. این یعنی با وجود اینکه سهم آن‌ها به عنوان وثیقه است، اما مزایای سهامداری را از دست نمی‌دهند. (سنا)

این موضوع می‌تواند اعتماد سهامداران را به بازار سهام افزایش و ورود پول جدید به بازار به همراه داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی