خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۲۵ تیر

پیش‌بینی بورس امروز ۲۵ تیر

368167 210 - پیش‌بینی بورس امروز ۲۵ تیر

اقتصاد۲۴– بورس در هفته گذشته، افت ۰٫۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند منفی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به طرح جدید شرکت ملی نفت برای انتشار گواهی سپرده نفت گفت: انتشار گواهی سپرده کالایی حامل‌های انرژی با هدف توسعه بازار است و طرح فعلی با طرح دولت قبل برای فروش اوراق سلف نفتی به کلی تفاوت دارد. 

گواهی سپرده بورس انرژی کاربرد دوسویه دارد در وهله اول نقدینگی در گردش بازار را افزایش و در مرحله دوم کاهش مصرف انرژی را در پی دارد.

اسماعیل خاتمی، عضو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: سال گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد از جذب شیر لبنی در غالب گروه‌های مختلف محصول صادر می‌شد و پیش‌بینی می‌شود ۴۰ درصد از شیر تولید شده در سال جاری میل به خارج شدن از کشور را دارد. کشور‌های مانند روسیه، قزاقستان، گرجستان، ارمنستان خواهان شیر خام ما هستند. جنگ روسیه و اوکراین میل روسیه به واردات شیر از ایران را تشدید کرده است. از سوی دیگر کشش مصرف و قدرت خرید در بازار داخلی کاهش پیدا کرده، اما از سوی دیگر صادرات توجیه اقتصادی دارد.


بیشتر بخوانید: ارزش و حجم معاملات در بورس افزایش یافت


کاهش مصرف لبنیات در کشور می‌تواند کارخانه‌ها را با زیان مواجه سازد و از سوی دیگر افزایش صادرات نیز سودآوری دارد. اما کاهش مصرف می‌تواند تاثیر بیشتری می‌تواند روی روند این صنایع در بورس داشته باشد.

مذاکرات به نفع بورس

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات عربی متحده با بیان اینکه ابوظبی پذیرای ایجاد محور یا ائتلاف علیه هیچ کشوری در منطقه به ویژه ایران نیست، گفت خواستار بازسازی روابط با تهران هستند. 

کارشناسان می‌گویند که عادی سازی روابط با دیگر کشور‌های منطقه می‌تواند سرعت بیشتری به نتیجه گرفتن در مذاکرات ببخشد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی