خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۲۴ دی ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز ۲۴ دی ۱۴۰۱

428468 854 - پیش‌بینی بورس امروز ۲۴ دی ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴ بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه شاهد برتری نسبی فروشندگان بود. پیش بینی بورس امروز از نگاه کارشناسان، بر شرایط معاملاتی متعادل با عقب‌نشینی احتمالی قدرت خریداران استوار است.

در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱، پس از چهار روز صعود پیاپی شاخص کل، سرانجام ترمز رشد شاخص کل کشیده شد. جریان دادوستد‌ها در این روز به گونه‌ای پیش رفت که عرضه‌کنندگان از ابتدا پرقدرت ظاهر شدند.

با این حال هنگامی که بازار در حال بازیابی خود بود، انتشار خبر تقدیم لایحه بودجه سال آتی به مجلس، واکنش منفی بازار سهام را در برداشت.

در پایان، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۹۶ درصدی که معادل ۱۶ هزار و ۹۱ واحد کاهش ارتفاع است، در سطح یک میلیون و ۶۵۲ هزار و ۹۵ واحد ایستاد.

از سوی مقابل، شاخص هم‌وزن با سبقت از نماگر اصلی در حرکتی غیرهمسو موفق به ثبت رشد ۰.۱۱ درصدی شد. در روزی که حال عمومی سهام متوسط و کوچک بازار بهتر از نماد‌های شاخص‌ساز بود، نماگر هم‌وزن بورس تهران هفته سوم دی‌ماه را با قرار گرفتن در محدوده ۵۰۴ هزار و ۲۰۵ واحد به پایان رساند.

ارزش و حجم معاملات چه می‌گویند؟

ارزش معاملات خرد (سهام +حق تقدم‌ها) در پایان روز چهارشنبه در محدوده ۱۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومانی قرار گرفت تا در کنار حجم معاملات ۲۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون برگه سهمی، بازار سطح بالایی از معاملات را تجربه کند. افزایش حجم معاملات در روز‌هایی که شاخص کل بورس پس از چند روز رشد پیاپی، وارد اصلاح می‌شود نشانه‌ای مثبت از دست به دست شدن سهام و ورود سهامداران تازه‌نفس به جریان معاملات است.


بیشتر بخوانید: شوک بودجه ۱۴۰۲ به بورس


خروج پول حقیقی‌ها استارت خورد!

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه افراد حقیقی از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در روز پایانی هفته، خبر از خروج ۳۸۱ میلیارد تومان پول از بورس می‌دهد. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران نیز در پایان معاملات روز چهارشنبه در سطح ۲۷۷ میلیارد دلار باقی ماند.

امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و پیش‌بینی بورس در روز جاری از نگاه کارشناسان عقب‌نشینی قدرت خریداران و ظهور مجدد عرضه‌ها است.

پیشرفتی در روند مذاکرت در کار نیست!

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه مدعی شد پیشرفتی در پرونده مذاکرات این نهاد بین‌المللی با ایران صورت نگرفته است. روند مذاکرات برجام یکی از فاکتور‌های اثرگذار بر بازار سرمایه و به طور کلی‌تر اقتصاد کشور است. سیگنال منفی مدیر کل آژانس بین‌المللی در رابطه با مذاکرات برجام و کاهش مجدد احتمال توافق، مانع از کاهش نرخ دلار خواهد شد.

بورس کالا میزبان ربع سکه

امروز برای نخستین بار ربع سکه در بورس کالا عرضه می‌شود؛ بر این اساس، سقف خرید برای هر متقاضی محدود بوده و زمان تحویل فیزیکی آن نیز پنج روز بعد از معاملات است.

با ورود معاملات سکه به بورس کالا، رونق جریان دادوستد‌های این بستر بیش از پیش خواهد شد. بدین ترتیب سهام بورس کالا نیز که با نماد “کالا” در بورس اوراق بهادار قابل معامله است مورد اقبال سهامداران قرار خواهد گرفت.

خبر خوب بودجه سال آینده برای بورس

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، مالیات بر ارزش افزوده همه کالا‌هایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس‌های کالایی کشور پذیرش می‌شوند، مشمول نرخ صفر مالیاتی هستند.

توقف عرضه خودرو در بورس کالا

سخنگوی وزارت صمت: خودروی جدید تا مشخص‌شدن ساز و کار قیمت‌گذاری در بورس عرضه نخواهد شد. توقف عرضه خودرو در بورس کالا، خبر منفی برای تولیدکنندگان خودرو به شمار می‌آید. بدین ترتیب مابه‌التفاوت نرخ فروش کارخانه و بازار آزاد مجددا از چرخه تولیدکننده و سهامدار خارج و به جیب دلالان این حوزه وارد می‌‎شود.

منبع: تجارت نیوز

منبع :
حتما بخوانید : امروز بورس تعطیل است
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی