خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

383540 928 - پیش‌بینی بورس امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴– شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه ۱۵ شهریور به محدوده یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی رسید. افت پنج هزار و ۹۴۵ واحدی شاخص در شرایطی رخ داد که بورس تهران در روز‌های اخیر به روند نزولی خود ادامه داده است. شاخص هم‌وزن، اما برخلاف شاخص کل با رشدی نه چندان محسوس در پایان معاملات بورس در محدوده ۴۱۰ هزار واحدی تثبیت شد.

چند وقتی می‌شود که شاخص کل روند اصلاحی به خود گرفته است؛ اما روز‌های چهارشنبه شاخص و معاملات کمی مثبت می‌شود. پس از روز چهارشنبه مجددا شاهد روند اصلاحی بازار سرمایه هستیم.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات بورس تهران به شدت کاهش پیدا کرده و تقربیا در سه روز گذشته ارزش معاملات در حدود دو هزار میلیارد تومان بوده است. زمانی که ارزش معاملات اینقدر پایین است، نباید انتظارات عجیب و غریبی از رشد بازار داشت. پول و نقدینگی در حال گردش بازار نیز بسیار کم است.


بیشتر بخوانید: بورس به کمای معاملاتی رفت


وی ادامه داد: توصیه‌ی من به معامله‌گران این است که تنها به سراغ یک گروه و یک صنعت برای سرمایه گذاری بروند. چرا که تقربیا در دو سه هفته بازار سرمایه روند منفی داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد:، اما نکته اساسی اینجاست که چهارشنبه‌ها معاملات بورس کمی مثبت می‌شود. علت آن نیز نگاه معامله‌گران به اخبار سیاسی پنجشنبه و جمعه بوده و به نوعی می‌توان معاملات در این روز‌ها پرطراوت‌تر است. به واسطه این همین موضوع و نگاه شاهد صف‌های خرید برخی از صنایع در روز‌های چهارشنبه هستیم.

الیاس‌کردی تاکید کرد: البته سهامداران و معامله‌گران نباید امیدی برای نوسان‌گیری از خرید سهام در این روز‌ها داشته باشند. باید گفت که معاملات روز چهارشنبه بازار سرمایه قمارگونه است.

منبع: تجارت نیوز

حتما بخوانید : عصر یخبندان در بورس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی