عمومی

12 کلاهبرداری ارزهای دیجیتال که باید از آنها اجتناب کنید

۱۲ کلاهبرداری ارزهای دیجیتال که باید از آنها اجتناب کنید

ارزهای رمزنگاری شده اکنون یک موضوع داغ هستند و این موضوع سر و صدای زیادی ایجاد می کند. و با دلایل خوب، ارزش یک ارز مجازی مانند بیت کوین، اتریوم، XRP، تتر و غیره مدتی است که در حال افزایش بوده است. مانند هر چیزی که محبوب است، به خصوص در مورد تراکنش های مالی، کلاهبرداری های زیادی در اطراف آنها وجود دارد. در این مقاله، ۸ طرح کلاهبرداری ارزهای دیجیتال را که کسب و کارها باید از آن اجتناب کنند، بحث خواهیم کرد. ما همچنین در مورد اینکه آنها چیستند، چگونه آنها را شناسایی کنیم و اگر قربانی یکی از آنها شدید، چه کاری باید انجام دهید، صحبت خواهیم کرد.

کلاهبرداری رمزارز چیست؟

الون ماسک در تیترهای خبری برای آن قرار گرفت. افزایش دوج کوین در توییتر که باعث افزایش قیمت شد. و چه کسی می‌تواند او را فراموش کند که در مورد «هیجان‌انگیز» بودن ارزهای دیجیتال در طول برنامه «شنبه‌شب زنده» شوخی کند؟ این شوخی باعث خنده شد و Dogecoin در آن زمان در بازار سقوط کرد. در همین حال، شلوغی‌های ارزهای دیجیتال خنده‌دار نیستند.

برای کسانی که بی‌خبرند، کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال زمانی است که شخصی از محبوبیت ارزهای دیجیتال برای استفاده از آن استفاده می‌کند. افراد را فریب دهید تا تراکنش‌های ارز دیجیتال را به آنها بدهند – که اغلب به شکل پول یا اطلاعات شخصی است.

<. آنها ممکن است این کار را با وعده دو برابر کردن سرمایه گذاری شما، ارائه سکه های رایگان برای ثبت نام - یا حتی درخواست کمک های مالی انجام دهند. برخی از کلاهبرداران همچنین وب‌سایت‌های جعلی یا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را راه‌اندازی می‌کنند که به نظر می‌رسد با یک ارز دیجیتال قانونی مرتبط هستند!< /p>

اگر به تازگی با ارز دیجیتال و تراکنش‌های آن آشنا هستید و می‌خواهید بیشتر بدانید، ممکن است مقاله زیر برای شما مفید باشد:

بیشتر بخوانید: کریپتوکارنسی چیست؟

کلاهبرداری های رایج ارزهای دیجیتال که باید مراقب آنها باشید

میلیون ها دلار هر روز از دست می رود در کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال تقلب اکثریت آنها را تشکیل می دهد در حدود ۳۰ درصد. خوشبختانه، شناسایی آنها می تواند شما را از کلاهبرداری از پولی که به سختی به دست آورده اید باز دارد.

برای اینکه شما قربانی این بخش مخوف صنعت ارزهای دیجیتال نباشید، در اینجا ۸ کلاهبرداری متداول آورده شده است. آگاه باشید.

svg%3E - 12 کلاهبرداری ارزهای دیجیتال که باید از آنها اجتناب کنید

۱٫ برنامه‌های جعلی کریپتوکارنسی دانلود شده

این نوع کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال به شکل برنامه‌های جعلی است که ارتباط با نوع خاصی از ارزهای دیجیتال را تبلیغ می‌کنند. در واقع، آنها کلاهبردارانی هستند که سعی در سرقت پول یا اطلاعات شخصی شما دارند. آنها ممکن است این کار را با ارائه سکه‌های رایگان برای ثبت‌نام یا با وعده دو برابر کردن سرمایه‌گذاری شما انجام دهند.

نحوه جلوگیری: شما می‌توانید تنها با دانلود برنامه‌های ارزهای دیجیتال از منابع قابل اعتماد از این کلاهبرداری‌ها جلوگیری کنید. مانند اپ استور یا گوگل پلی. به غیر از این، حتماً قبل از دانلود برنامه در مورد آن تحقیق کنید تا از قانونی بودن آن مطمئن شوید.

۲٫ کلاهبرداری های فیشینگ

کلاهبرداری های فیشینگ یکی دیگر از انواع رایج طرح های ارزهای دیجیتال است. با این یکی، شخصی سعی می‌کند شما را فریب دهد تا اطلاعات شخصی‌تان، مانند اعتبار ورود به سیستم یا شماره کارت اعتباری‌تان را به آنها بدهید. این کلاهبرداران اغلب این کار را با ارسال ایمیل هایی که به نظر می رسد از یک وب سایت قانونی است یا با راه اندازی یک وب سایت جعلی که شبیه چیز واقعی است، انجام می دهند.

نحوه اجتناب: شما می توانید با دقت در مورد ایمیل هایی که باز می کنید و وب سایت هایی که بازدید می کنید از این کلاهبرداری ها جلوگیری کنید. اگر مطمئن نیستید که یک وب سایت قانونی است، می توانید یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید تا ببینید آیا افراد دیگر آن را به عنوان یک کلاهبرداری گزارش کرده اند یا خیر. همچنین هرگز نباید روی پیوندهای موجود در ایمیل‌ها یا متن‌های افرادی که نمی‌شناسید کلیک کنید.

svg%3E - 12 کلاهبرداری ارزهای دیجیتال که باید از آنها اجتناب کنید

۳٫ بازی‌های دیجیتال و کلکسیون‌ها

کلاهبرداری‌های هدیه نوعی حمله مهندسی اجتماعی که برای متقاعد کردن شما برای ارسال پول به کلاهبرداران استفاده می شود.بازی های دیجیتال و کلکسیون ها یک نوع خاصی از کلاهبرداری هدایا، و معمولاً در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب مانند یوتیوب و اینستاگرام انجام می‌شوند.

با این کلاهبرداری هدیه، شخصی سعی می‌کند شما را فریب دهد تا پولتان را به آنها بدهید. یا اطلاعات خصوصی با قول دادن به شما یک بازی دیجیتال یا مجموعه ای مانند پوسته بازی مورد علاقه شما یا یک کارت پوکمون کمیاب.

یک مثال خاص از این اتفاق کلاهبرداری بازی ماهی مرکب بود. همچنین به عنوان یک مانور مخرب که در آن توسعه‌دهندگان رمزارز پروژه‌ها را رها می‌کنند و با سرمایه‌های سرمایه‌گذاران فرار می‌کنند نیز شناخته می‌شود. کشش فرش با طرح‌های جدید کریپتو بسیار دیده می‌شود.

در طول مدتی که این اتفاق افتاد، شرکت صرافی رمزنگاری Binance تحقیقی را در مورد توکن Squid راه‌اندازی کرد و آدرس‌های کیف همه توسعه‌دهندگان توکن را مسدود کرد. تخمین زده می شود که مغزهای پشت این طرح با ۳٫۳ میلیون دلار قبل از اینکه همه چیز تمام شود به پایان رسید.

آیا این بدان معناست که همه چیز شامل چنین چیزی می شود. کاری انجام شده است؟ نه با یک شوت از راه دور. متأسفانه، کدنویسان پیشرفته اکنون می توانند دنیاها و بازی های خیالی را روی بلاک چین طراحی کنند و به محض پخش برنامه داغ بعدی نتفلیکس، حمله مهندسی اجتماعی بعدی را انجام دهند.

چگونه از آن اجتناب کنیم: بهترین راه برای جلوگیری از این نوع حیله، باز هم از طریق تحقیق دقیق است. بدانید با چه کسی سر و کار دارید و خودتان را درگیر چه چیزی می کنید. اگر کسی یک کالای کمیاب یا ارزشمند را به صورت رایگان به شما قول داد، بسیار بسیار محتاط باشید. احتمالاً یک کلاهبرداری است.

۴٫ کلاهبرداری عاشقانه

برنامه‌های دوستیابی با کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال و در مورد ۲۰٪ از پول از دست رفته در کلاهبرداری های عاشقانه از اکتبر ۲۰۲۰ طبق گزارش کمیسیون تجارت فدرال (FTC) تا مارس ۲۰۲۱ توسط ارز دیجیتال به حساب های جعلی ارسال شده است. اگر با شخصی در یک رابطه دیجیتالی قرار داشته باشید، معمولاً می‌دانید که درگیر این نوع طرح‌ها هستید، و او در اوایل رابطه درخواست پول نقد یا هدایایی می‌کند.

چگونه اجتناب کنید: بهترین راه برای جلوگیری از این کلاهبرداری این است که نسبت به هر کسی که به صورت آنلاین ملاقات می کنید شک کنید. تا زمانی که شخصاً با آنها آشنا نشده اید و به خوبی با آنها آشنا نشده اید، برای آنها ارز دیجیتال نفرستید. همچنین، تصاویر نمایه آنها را به صورت معکوس جستجو کنید تا ببینید آیا آنها از شخص دیگری دزدیده اند یا خیر. شما همچنین باید به دل خود اعتماد کنید—می دانید، به آن احساس آزاردهنده ای که به شما می گوید کسی در تلاش است کیف پول رمزنگاری شما را انتخاب کند.

svg%3E - 12 کلاهبرداری ارزهای دیجیتال که باید از آنها اجتناب کنید

فرصت های تجاری و سرمایه گذاری کلاهبرداری های ارز دیجیتال

از اکتبر ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، ۷۰۰۰ نفر در ۸۰ میلیون دلار برای کلاهبرداری های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال. آژانس همچنین در FTC Sentinel گفت که “این ارقام نشان دهنده افزایش ۱۲ برابری تعداد گزارش ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و افزایش نزدیک به ۱۰۰۰ درصدی زیان گزارش شده است.”

شما در مورد کلاهبرداری های مربوط به فرصت های تجاری و سرمایه گذاری نمی دانید، آنها زمانی هستند که شخصی سعی می کند شما را فریب دهد تا با قول دادن سهمی از سود حاصل از کسب و کار یا سرمایه گذاری خود، وجوه خود را به آنها بدهید. آنها ممکن است به شما قول بدهند که برای مشکلات شما پول نقد یا ارز دیجیتال پرداخت کنند، اما این احتمال وجود دارد که شما هرگز یک سنت قرمز (یا سکه دیجیتال) نخواهید دید.

برخی از رایج ترین آنها هستند. موارد زیر لیست شده است.

۵٫ طرح‌های پونزی

شماره ۵ در این فهرست یکی از شناخته‌شده‌ترین کلاهبرداری‌های فرصت‌های تجاری است، به لطف برنی مدوف، رئیس سابق NASDAQ که پیش از این با میلیاردها دلار پول نقد سرمایه‌گذار خود، پول نقد به دست آورد. او زندانی شد حتی کوین بیکن و همسرش کایرا سج ویک هم به این مورد علاقه پیدا کردند!

مدوف چیزی را که به عنوان طرح پونزی شناخته می‌شود، تداوم بخشید، یک عملیات سرمایه‌گذاری متقلبانه که در آن اپراتور از طریق درآمدی که توسط سرمایه‌گذاران جدید پرداخت می‌شود، برای سرمایه‌گذاران قدیمی‌تر بازده ایجاد می‌کند.

به عنوان یک طرح هرمی نیز شناخته می شود. نوک کوچک در بالای هرم نشان دهنده مروجانی است که از پایگاه بزرگ سرمایه گذاران پایین پول در می آورند.

یک علامت هشدار برای یک نفر چیست؟ طرح‌های ارزهای دیجیتال با این ماهیت اغلب وعده بازدهی بالا یا تضمین‌شده را برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌دهند.

چگونه از آن اجتناب کنید: بهترین راه برای جلوگیری از این کلاهبرداری این است که تحقیقات خود را انجام دهید و نسبت به مروجین که وعده های متورم می دهند شک داشته باشید. پتانسیل کسب درآمد شما همچنین باید سایر پرچم‌های قرمز را بررسی کنید، مانند کسب‌وکاری که سابقه تقلب دارد یا تبلیغ‌کنندگانی که بر جذب توزیع‌کنندگان جدید برای شبکه فروش شما به عنوان تنها راه کسب درآمد تأکید دارند.

۶٫ طرح‌های بازاریابی چندسطحی

بازاریابی چندسطحی قانونی (MLM) وجود دارد، اما سایرین فقط طرح‌های هرمی قدیمی هستند. یک MLM قانونی با فروش یک محصول یا خدمات عمل می کند، در حالی که یک طرح هرمی به سادگی افراد را برای پیوستن به آن جذب می کند – و سپس از کارمزدها و کمیسیون های استخدام پول نقد دریافت می کند. طرح‌های MLM ارزهای دیجیتال اغلب وعده بازدهی بالایی می‌دهند، اما هیچ محصول یا خدماتی برای فروش ندارند.

نحوه اجتناب: بهترین راه برای جلوگیری از این حقه، تحقیق در مورد شرکتی است که در آن شرکت دارید. به سرمایه گذاری در آن فکر می کنید. مراقب هرکسی باشید که می خواهد شما را وادار به سرمایه گذاری در چیزی کند بدون اینکه به طور کامل توضیح دهد که چیست و چگونه کار می کند. مطمئن شوید که آنها یک محصول یا خدمات دارند و آن چیزی است که شما به آن علاقه دارید.

svg%3E - 12 کلاهبرداری ارزهای دیجیتال که باید از آنها اجتناب کنید

۷٫ Pump and Dump

یکی دیگر از کلاهبرداری‌های رایج رمزنگاری «pump and dump» نام دارد. این زمانی است که شخصی مقدار زیادی از یک ارز دیجیتال خاص را خریداری می کند تا به طور مصنوعی قیمت را افزایش دهد. پس از آن، آنها همه را به محض بالا رفتن قیمت می فروشند. این اغلب روی سکه های کوچک و کمتر شناخته شده ای که حجم معاملات زیادی ندارند، اتفاق می افتد. کلاهبردار اغلب از رسانه های اجتماعی برای پمپاژ سکه استفاده می کند و پس از افزایش قیمت آن را می فروشد.

چگونه از آن اجتناب کنید: مهمتر از همه، تحقیق خود را انجام دهید و آگاه باشید. در مورد نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال علاوه بر این، می‌توانید با خرید نکردن در هیپ سکه‌ای که حجم معاملات زیادی ندارد، از طرح‌های پمپ و تخلیه ارز دیجیتال جلوگیری کنید. همچنین باید مراقب پست های رسانه های اجتماعی در مورد سکه های خاص باشید، زیرا ممکن است بخشی از یک طرح پمپ و تخلیه باشد.

۸٫ کلاهبرداری های مربوط به سرمایه گذاری های رمزنگاری

بسیاری از افراد درگیر کلاهبرداری های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می شوند. اینجاست که شخصی قول می‌دهد پول شما را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند و سپس با آن ناپدید می‌شود.

این طرح با عرضه اولیه سکه (ICO) زیاد اتفاق می افتد. ICO زمانی است که یک شرکت در ازای پول به سرمایه گذاران توکن ارائه می دهد. مشکل این است که بسیاری از این شرکت‌ها مشروع نیستند و به سادگی وجوه شما را می‌گیرند بدون اینکه در ازای آن چیزی به شما بدهند.

نحوه اجتناب: از وب‌سایت‌ها یا سایر خدماتی که به شما کمک می‌کنند، چشم پوشی کنید. وعده بازدهی بالا یا فرصت های سرمایه گذاری که واقع بینانه به نظر نمی رسند. مانند هر چیز دیگری در این لیست، اگر پیشنهاد اولیه سکه بیش از حد خوب به نظر برسد که درست باشد، احتمالاً همینطور است. فقط به شخص ثالث قابل اعتماد ارسال کنید.

۹٫ ICOهای جعلی (پیشنهادات اولیه سکه)

ICOهای جعلی یک کلاهبرداری رایج در دنیای ارزهای دیجیتال است. ICOهای تقلبی با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال جدید، سرمایه گذاران را با وعده بازدهی سریع و بالا جذب می کنند. این ICOهای جعلی در مورد توکن‌های دیجیتالی که وجود ندارند یا بی‌ارزش هستند، سر و صدایی ایجاد می‌کنند.

چگونه از آن اجتناب کنید:

  • در مورد ICO، از جمله موارد زیر، به طور کامل تحقیق کنید. تیم پشت آن، سوابق آنها، و فناوری ارائه شده توسط آنها.
  • واید پیپر را با دقت بخوانید و به جای وعده های مبهم به دنبال جزئیات باشید.
  • مراقب ICOهایی باشید که بازدهی بالا را با ریسک کم یا بدون ریسک تضمین می کنند.

۱۰٫ جعل هویت در رسانه‌های اجتماعی

کلاهبرداری‌های جعل هویت در رسانه‌های اجتماعی شامل کلاهبردارانی است که پروفایل‌های جعلی از چهره‌های شناخته شده در دنیای رمزنگاری مانند افراد مشهور یا توسعه‌دهندگان رمزارز ایجاد می‌کنند تا افراد را فریب دهند تا برای آنها پول ارسال کنند یا کلیدهای خصوصی را به اشتراک بگذارند.

نحوه اجتناب:

    <همیشه صحت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را قبل از تعامل با آن‌ها بررسی کنید.
  • در مورد پیشنهادهایی که از این حساب‌ها خیلی خوب به نظر می‌رسند و درست نیستند، شک داشته باشید.
  • اینفلوئنسرهای واقعی رمزارز را به خاطر داشته باشید. یا حرفه ای ها هرگز مستقیماً کلیدهای خصوصی یا وجوه شما را نمی خواهند.

۱۱٫ Cryptojacking

Cryptojacking زمانی رخ می‌دهد که کلاهبرداران از قدرت پردازش رایانه شما برای استخراج ارز دیجیتال بدون رضایت شما استفاده کنند. این معمولاً از طریق یک فایل آلوده به بدافزار یا یک وب‌سایت در معرض خطر رخ می‌دهد.

نحوه اجتناب:

  • از آنتی ویروس و نرم افزار ضد بدافزار قوی در همه دستگاه های خود استفاده کنید.
  • از دانلود فایل‌ها یا کلیک کردن روی پیوندها از منابع ناشناس خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب‌پذیری‌ها، نرم‌افزار و مرورگرهای خود را به‌روز نگه دارید.

۱۲٫ تعویض سیم کارت

در کلاهبرداری تعویض سیم کارت، کلاهبردار اپراتور تلفن همراه شما را فریب می دهد تا شماره تلفن شما را به سیم کارتی که در اختیار دارد تغییر دهد. سپس می‌توانند احراز هویت دو مرحله‌ای مبتنی بر پیامک را دور بزنند تا به کیف پول‌های رمزنگاری شما دسترسی پیدا کنند.

نحوه اجتناب:

  • برای احراز هویت دو مرحله ای به جای پیامک، از برنامه احراز هویت استفاده کنید.
  • اطلاعات شخصی خود مانند تلفن خود را نگه دارید. شماره، خصوصی و ایمن.
  • با شرکت مخابراتی تلفن همراه خود تماس بگیرید و در مورد اقدامات امنیتی اضافی برای جلوگیری از تعویض سیم کارت پرس و جو کنید.
  • چگونه از کلاهبرداری های رمزنگاری شده جلوگیری کنیم

    همانطور که می توانید بگویید، بازیکنان بد زیادی در ارزهای دیجیتال دخیل هستند. خوشبختانه، کارهایی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید. در اینجا، چند هشدار سازمان دیده‌بان جمع‌آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند از کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال که در تقلب کارت اعتباری و سیم‌کشی پول رایج است، اجتناب کنید.

    برخی از علائم هشدار دهنده رایج که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

    • ارتباطات غیر پیچیده: زمانی است که کلاهبرداران پیام هایی را در مکان هایی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام ارسال می کنند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، متن اغلب با غلط املایی و املایی آشکار بارگذاری می شود (اگرچه همیشه اینطور نیست). در مورد ایمیل‌ها هم همین‌طور: موضوع معمولاً ظاهری غیرحرفه‌ای دارد و محتوای ایمیل اغلب به نظر می‌رسد که توسط دانش‌آموزان کلاس پنجم نوشته شده است.
    • تعهدات قراردادی جعلی: این جایی است که شخصی از شما می‌خواهد بدون اینکه اجازه فروش داشته باشید کریپتو را نگه دارید.
    • تظاهرکنندگان: ممکن است قبلاً با این مورد در اینستاگرام مواجه شده باشید. جایی است که مردم وانمود می کنند که افراد مشهور یا تأثیرگذار رسانه های اجتماعی هستند. شما تقریبا آنقدر تملق دارید که اطلاعات شخصی خود را مبادله کنید، اما به هیچ وجه، تحت تأثیر قرار نگیرید.
    • تهدیدها: این زمانی است که کلاهبرداران روش‌های روان‌شناختی مانند را امتحان می‌کنند. باج گیری، اخاذی یا حتی تهدید به زندان برای دسترسی به کلیدهای خصوصی یا فریب شما برای ارسال ارزهای دیجیتال به آنها.
    • ابهام: هرگز جزئیات واضحی در مورد آن به شما داده نمی شود. وجوه شما به کجا می رود.
    • درخواست‌های احراز هویت: ممکن است کلاهبرداران از شما بخواهند که اعتبارنامه‌های احراز هویت حساس را به اشتراک بگذارید. آنها می توانند خطوط تلفن را جعل کنند و همچنین مشروع به نظر برسند. با این حال، هوشمند باشید. در صورت درخواست، اطلاعات حساس مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، گذرواژه‌ها یا کدهای امنیتی خود را به آنها ندهید.
    • درخواست‌های اطلاعات خصوصی: کلاهبرداران اغلب از اطلاعات استخراج‌شده استفاده می‌کنند. از نقض داده‌ها در وب‌سایت‌های دیگر برای فریب دادن شما به این که فکر کنید آنها مشروع هستند و اطلاعات بیشتری در مورد شما نسبت به آنها دارند.
    • قول‌ها، وعده‌ها: قربانیان احتمالی رایگان تغذیه می‌شوند. پول وعده می دهد و قول می دهد که پول خود را به مقداری که معقول به نظر نمی رسد چند برابر کند. دوباره این ضرب المثل قدیمی را به خاطر بسپارید: اگر آنقدر خوب است که درست نباشد.
    <.
    علائم هشدار دهنده توضیحات
    ارتباطات غیر پیچیده< /td> کلاهبرداران از پیام های دارای غلط املایی و املایی در پلتفرم هایی مانند رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. ایمیل‌ها ممکن است دارای موضوعات و محتوای غیرحرفه‌ای باشند که به نظر ضعیف نوشته شده باشد.
    تعهدات قراردادی جعلی کلاهبرداران از شما می خواهند که بدون توانایی فروش، رمز ارز را نگه دارید. این تاکتیک کنترل شما را محدود می کند و می تواند یک پرچم قرمز برای یک کلاهبرداری احتمالی باشد.
    تظاهرکنندگان جعل هویت در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام وانمود می کنند که افراد مشهور یا تأثیرگذار هستند. محتاط باشید و از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی با هر کسی که ادعا می کند یک چهره مشهور است، خودداری کنید.
    تهدیدها کلاهبرداران به تاکتیک های روانی مانند باج گیری یا اخاذی متوسل می شوند. آنها حتی ممکن است تهدید به حبس کنند تا شما را وادار به دادن کلیدهای خصوصی یا ارسال ارزهای دیجیتال کنند.
    ابهام کلاهبرداران جزئیات روشنی در مورد اینکه سرمایه شما به کجا می رود ارائه نمی کنند. عدم شفافیت می‌تواند نشانه یک کلاهبرداری بالقوه باشد.
    درخواست‌های احراز هویت کلاهبرداران ممکن است جزئیات حساس احراز هویت، مانند احراز هویت دو عاملی، رمزهای عبور یا کدهای امنیتی را درخواست کنند. محتاط باشید و از به اشتراک گذاشتن این موارد با اشخاص ناشناس خودداری کنید.
    درخواست های اطلاعات خصوصی
    کلاهبرداران از اطلاعات به دست آمده از نقض داده ها استفاده می کنند تا قانونی به نظر برسند و اعتماد شما را جلب کنند. داده های خصوصی را به اشتراک نگذارید مگر اینکه از صحت درخواست مطمئن باشید.
    وعده ها، وعده ها کلاهبرداران وعده پول مجانی یا افزایش غیرواقعی وجوه را می دهند. به یاد داشته باشید، اگر پیشنهادی خیلی خوب به نظر می رسد که درست نباشد، احتمالاً یک کلاهبرداری است.

    Crypto خود را با کیف پول دیجیتال ایمن کنید

    انواع کیف پول دیجیتالی زیادی وجود دارد. همچنین تعدادی طرح مرتبط وجود دارد که به گونه ای طراحی شده است که به بازیگران بد اجازه می دهد ارز دیجیتال را از آنها بدزدند.

    یک کیف پول دیجیتال از پول دیجیتال شما محافظت می کند، همانطور که یک کیف پول فیزیکی از پول نقد فیزیکی شما محافظت می کند. یک کیف پول رمزنگاری کلید خصوصی شما را ذخیره می کند تا افراد بتوانند به وجوه دیجیتال خود دسترسی داشته باشند و آن را خرج کنند.

    بهترین کیف پول‌های رمزنگاری ویژگی‌هایی مانند امنیت قوی، قابلیت‌های پشتیبان‌گیری و سهولت استفاده را ارائه می‌کنند. همچنین، مطمئن شوید که ارزی که انتخاب می‌کنید می‌تواند چندین ارز را مدیریت کند.

    اگر یک سرمایه‌گذار در مقیاس کوچک هستید که فقط چند صد دلار ارز دیجیتال دارید، احتمالاً یک پلتفرم صرافی اصلی مانند Coinbase کافی خواهد بود. با این حال، اگر مقدار زیادی ارز دیجیتال دارید، باید بیشتر آن را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره کنید تا امن بماند.

    کیف‌پول‌های کریپتو نیز دارای گزینه‌های سرد و گرم هستند. هر دو با خطراتی همراه هستند، اما با یک کیف پول سرد، دسترسی به پول نقد خود را برای همیشه از دست خواهید داد. چه اتفاقی می تواند بیفتد که باعث شود پول خود را برای همیشه خداحافظی کنید؟ گم کردن دستگاه (این یک دستگاه فیزیکی است) یا فراموش کردن گذرواژه شما این کار را انجام می دهد.

    بنابراین، حتماً تحقیقات بازار انجام دهید و بررسی های لازم را انجام دهید. همچنین، قبل از تعهد، اقدامات امنیتی را اجرا کنید و مکانی امن برای ذخیره وجوه دیجیتال خود داشته باشید.

    <.چگونه از کلاهبرداری‌های رمزنگاری پول پس می‌گیرید؟

    حساب‌های بانکی ارزهای تحت نظارت فدرال دارای محافظت در برابر کلاهبرداری و بیمه FDIC هستند. با این حال، بر خلاف بانک‌ها، زمانی که در بلاک چین وجوه کلاهبرداری می‌کنید، تنها راه برای بازگرداندن وجوهتان این است که گیرنده مستقیماً به شما بازپرداخت کند. این در یک صرافی غیرمتمرکز بعید است.

    در حالی که صرافی‌های رایج ارزهای دیجیتال نسبت به برخی از بازیکنان کوچک‌تر از اقدامات امنیتی تقلب قوی‌تری برخوردار هستند. ، هنوز هیچ تضمینی برای سرمایه گذاران رمزنگاری وجود ندارد که رمز ارز سرقت شده خود را پس بگیرند.

    اگر قربانی هستید چه کاری انجام دهید: اگر قبلاً در یک طرح سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اید، سعی کنید با شخصی که به شما قول سرمایه گذاری را داده است، تماس بگیرید. اگر نمی توانید با آنها در تماس باشید (این ممکن است در کشورهای دیگر دشوار باشد)، سعی کنید دریابید که آیا فرد دیگری توسط آنها کلاهبرداری شده است یا خیر.

    بزرگترین سرقت رمز ارزها همیشه

    این تمایز نصیب هکرهایی می‌شود که سرقتی به ارزش ۶۱۳ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال انجام دادند. برعلیه Poly Network، یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز که بر تراکنش‌های همتا به همتا نظارت و تسهیل می‌کند و افراد را قادر می‌سازد تا ارز دیجیتال را در چندین بلاک چین مبادله یا انتقال دهند، متعهد شد.

    نحوه بررسی تراکنش ارز دیجیتال

    اگر می‌خواهید تراکنش‌های خود را زیر نظر داشته باشید، اولین قدم این است که بلاک کاوشگر را برای ارز دیجیتال خاص خود بررسی کنید. بلاک کاوشگر موتور جستجویی است که به شما امکان می‌دهد تمام تراکنش‌هایی را که روی بلاک چین انجام شده است مشاهده کنید.< /p>

    اگر نمی توانید تراکنش خود را در بلاک چین پیدا کنید، احتمالاً پردازش نشده است. این ممکن است به دلایل مختلفی مانند آدرس نادرست یا کمبود بودجه باشد.

    همچنین، اگر مطمئن هستید که تراکنش شما باید انجام می‌شد، می‌توانید با مشتری یا تیم پشتیبانی فنی تماس بگیرید. صرافی یا کیف پولی که استفاده کرده اید. آنها ممکن است بتوانند به شما در یافتن وجوهتان کمک کنند.

    به طور مشابه، بلاک چین در بیت کوین در صفحه اصلی Blockchain.com قابل دسترسی است. هنگامی که آنجا هستید، می توانید از فناوری بلاک چین آنها استفاده کنید و کیف پول یا بیت کوین TxID خود را برای ردیابی هر تراکنش وارد کنید. تعدادی از خلاصه تراکنش‌ها، از جمله تعداد تأییدیه‌هایی را که فهرست می‌کند، مشاهده خواهید کرد.

    تائیدها نحوه رسیدن شبکه بیت کوین به اجماع در مورد معتبر بودن تراکنش ها است. هر تراکنش بر اساس تراکنش قبلی است و زنجیره ای از بلوک های تایید شده را ایجاد می کند. هنگامی که تراکنش دارای شش بلوک باشد، تایید شده و دائمی در نظر گرفته می شود.

    شما همچنین می توانید از این سرویس برای بررسی تراکنش های اتریوم با استفاده از TxHash خود استفاده کنید. اگر هنوز نمی توانید وجوه خود را پیدا کنید، احتمال گم شدن یا سرقت آنها وجود دارد. متأسفانه، همانطور که قبلاً ذکر کردیم، هیچ راهی برای بازیابی آنها وجود ندارد مگر اینکه گیرنده پول شما را پس دهد. این یکی از خطرات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است.

    از فهرست کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال ما برای جلوگیری از بودن استفاده کنید کلاهبرداری شده

    اگر با یک طرح رمزنگاری مواجه شدید یا شدیداً معتقدید که فعالیت مشکوکی مربوط به ارز دیجیتال را مشاهده می‌کنید، می‌توانید با سازمان دولتی مناسب تماس بگیرید و اطلاعات خود را گزارش دهید. آنها عبارتند از:

    • کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در CFTC.gov/complaint
    • کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در sec.gov/tcr
    • کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در Reportfraud.ftc.gov
    • صفحه نمایش ساعت کلاهبرداری AARP در ۸۷۷-۹۰۸-۳۳۶۰

    اگر کلاهبرداری شامل یک تلاش اخاذی جنایی یا باج خواهی است ، می توانید آن را به FBI نیز گزارش دهید. منظره ای جذاب و در عین حال خیانتکار ، که در آن جذابیت سود بالقوه با خطر قربانی شدن در طرح های کلاهبرداری همزیستی است. به عنوان محبوبیت ارزهای مجازی مانند بیت کوین ، اتریوم و دیگران همچنان در حال افزایش است ، همچنین شیوع کلاهبرداری هایی که افراد و مشاغل مظنون را هدف قرار می دهند. این مهم است که هوشیار و آگاه باشید تا بتوانید با خیال راحت از این قلمرو دیجیتال استفاده کنید. وجوه سخت درآمد آنها یا اطلاعات شخصی. کلاهبرداری های مورد بحث در این مقاله بر اهمیت تشخیص و توجه دقیق در کلیه معاملات مربوط به رمزنگاری تأکید می کنند. id = “ezoic-pub-ad-placeholder-640” class = “ezoic-adpicker-ad”/>

    • خود را آموزش دهید : درک عملکرد ارزهای رمزپایه ، شناخت فرصت های مشروع و لکه بینی های هشدار دهنده ابزارهای اساسی برای جلوگیری از کلاهبرداری است. قبل از درگیر شدن ، صحت سیستم عامل ها ، برنامه ها و سرمایه گذاری ها را بررسی و تأیید کنید. برای معاملات خود به منابع و سیستم عامل های معتبر بچسبید. نسبت به ارتباطات ناخواسته درخواست جزئیات شخصی یا مالی کنید. بازده های بالا ، هدیه رایگان و سود تضمین شده اغلب پرچم های قرمز هستند. در نظر بگیرید که دارایی های خود را متنوع کنید و از کیف پول های سرد برای امنیت بیشتر استفاده کنید. این دانش به شما این امکان را می دهد تا تصمیمات آگاهانه بگیرید. کلاهبرداری cryptocurrency. با ادغام این بینش ها در سفر cryptocurrency خود ، می توانید خود را به ابزارهای لازم برای کاهش خطرات ، تصمیم گیری آگاهانه و مهار مزایای احتمالی این مرز دیجیتال هیجان انگیز تجهیز کنید. همانطور که وارد دنیای ارزهای رمزنگاری می شوید ، این کار را با احتیاط ، کوشش و تعهد به امنیت مالی خود انجام دهید. و در آنجا ایمن بمانید!

      بیشتر در: cryptocurrency ، کلاهبرداری
منبع :
حتما بخوانید : ۲۸ نمونه کارت ویزیت
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی