عمومی

پس از 16 سال، گوگل اولین کاری را که بدون شرکت انجام می دهد انجام می دهد باید همیشه انجام دهید

پس از ۱۶ سال، گوگل اولین کاری را که بدون شرکت انجام می دهد انجام می دهد
باید همیشه انجام دهید

وقتی بین ۲۰۰۴ و Gmail تبدیل شدن به سرویس ایمیل غالب در جهان، یک چیز وجود دارد که برجسته است: رایگان بود. سخت است به خاطر بسپارید که زمانی بود که ایمیل چیزی بود که برای آن پول پرداخت می کردید یا از طریق ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود دریافت می کردید. و اگر ایمیل خود را از ISP دریافت کرده اید، احتمالاً واقعاً بد بوده است.

Gmail، از سوی دیگر، فضای ذخیره سازی بی پایانی را در آن زمان به کاربران ارائه داد. از نظر فنی، تنها ۱ گیگابایت بود، اما در زمانی که لپ‌تاپ شما ممکن بود ۱۰ گیگابایت داشته باشد، این حجم بسیار زیاد بود. و مجدداً رایگان بود.

مطمئناً، Gmail مزایای دیگری نیز داشت، مانند این که یک مشکل بسیار واقعی را حل کرد. جستجوی ایمیل شما در واقع، دلیل اینکه جی‌میل فضای ذخیره‌سازی زیادی به شما داده است این است که هرگز مجبور به حذف یا سازمان‌دهی ایمیل‌ها نشده‌اید، فقط می‌توانید آن‌ها را بایگانی کنید و از جستجو برای یافتن هر چیزی که نیاز دارید استفاده کنید. با این حال، اکثراً فکر می‌کنم عادلانه است که امروز بیش از ۳ میلیارد نفر از Gmail استفاده می‌کنند، زیرا این جیمیل رایگان است.

در در سال ۲۰۰۶، Gmail تا آنجا پیش رفت که به کاربران اجازه داد ثبت نام کنند و دامنه سفارشی خود را با خود بیاورند. این یک معامله بزرگ برای مشاغل کوچک بود، زیرا داشتن یک آدرس ایمیل منطبق با کسب و کار شما را آسان تر می کرد، بدون نیاز به پرش از حلقه های پیچیده ای که در آن زمان وجود داشت. حتی در آن زمان رایگان بود.

اما با گذشت زمان، Google پیشنهادات تجاری خود را به مدل پولی تغییر داد. این هنوز هم بسیار عالی بود، به خصوص در مقایسه با رقابت ۵ دلار در ماه. با این حال، برای آن مشتریان اولیه، گوگل قول داد که همیشه رایگان باقی بماند.

از نظر فنی، آنچه گوگل در آن زمان گفت این بود که “سازمان هایی که در دوره بتا ثبت نام می کنند هرگز مجبور نخواهند شد برای آن هزینه ای بپردازند. کاربرانی که در آن دوره پذیرفته شدند (به شرطی که گوگل به ارائه خدمات ادامه دهد).” این پرانتزها کار زیادی انجام می دهند. بدیهی است که گوگل خدمات مشابهی را ارائه نمی دهد. یعنی اسم و همه چیز را عوض کرد. فقط به این دلیل که هنوز شامل ایمیل و اسناد است، و هر چه باشد، متفاوت است، درست است؟

خب، آن زمان فرا رسیده است. Google اکنون به مشاغل نیاز دارد کسانی که هنوز یک حساب G Suite Legacy Free Edition دارند تا تا ژوئن به حساب Workspace پولی منتقل شوند. ۲۷٫ اگر این کار را نکنید، شرکت این کار را برای شما انجام خواهد داد. اگر تا اول آگوست پرداخت را شروع نکنید، Google حساب شما را معلق خواهد کرد.

این در بسیاری از سطوح بد است. اما واقعاً فقط یک چیز مهم است: اگر قولی بدهید، باید به آن عمل کنید. فقط به این دلیل که شما این حق را برای خود محفوظ می دارید که از قول خود عقب نشینی کنید، به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید. در واقع، من استدلال می کنم که این تنها کاری است که هیچ شرکتی نباید انجام دهد. چرا؟ زیرا اعتماد ارزشمندترین دارایی برند شماست.

به‌ویژه بدلیل عدم تعادل عظیم در دو طرف این معادله، بد است. از یک طرف شما مشاغل کوچکی دارید، مانند گل فروشی ها و حسابداران. از طرف دیگر، شما چهارمین شرکت بزرگ جهان را دارید–شرکتی که رکورد ۲۵۷ میلیارد دلاری را به خود اختصاص داد. سال

این بخشی از مشکل است. همانطور که یک شرکت رشد می کند، حرکت دادن سوزن سخت تر و سخت تر می شود. اگر همه را برای محصول یا خدمات خود ثبت نام کرده باشید، به نقطه‌ای می‌رسید که دیگر کسی برای ثبت‌نام باقی نمی‌ماند. این پیچیده نیست.

بنابراین، ممکن است شروع به یافتن راه هایی برای کسب درآمد از مشتریان فعلی خود کنید. این وسوسه انگیز است زیرا همیشه افزایش قیمت ها آسان تر است. مسئله این است که این کار را درست نمی کند.

راستش را بخواهید، همه چیز بسیار بد به نظر می رسد. بدیهی است که گوگل یک شرکت است و شرکت ها برای کسب درآمد وجود دارند. اما، به عنوان یک کنار، من نمی توانم تصور کنم که گوگل واقعاً پول زیادی را از دست بدهد اگر فقط به مشتریان اجازه دهد به آنچه ۱۶ سال پیش به آنها وعده داده بود ادامه دهند.

این درسی برای هر کسب و کاری است. اگر قولی می‌دهید، باید به آن عمل کنید، حتی اگر فرصتی برای زیر پا گذاشتن قولتان برای کسب درآمد بیشتر ببینید. در درازمدت، هزینه‌های بسیار بیشتری برای شما تمام می‌شود.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی