خبر

رشد شاخص بورس به شرط‌ها و شروط‌ها/ نیاز به تصمیم شفاف دولت درباره پالایشی‌ها داریم

رشد شاخص بورس به شرط‌ها و شروط‌ها/ نیاز به تصمیم شفاف دولت
درباره پالایشی‌ها داریم

350073 327 - رشد شاخص بورس به شرط‌ها و شروط‌ها/ نیاز به تصمیم شفاف دولت
درباره پالایشی‌ها داریم
اقتصاد۲۴– شاخص بورس پس از ۲۰ ماه به یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسید و رشدهای پی در پی آن بار دیگر نظرها را به خود جلب کرده است. در این میان برخی از کارشناسان معتقدند که رشد شاخص در هفته‌های آتی ادامه خواهد داشت. به گفته آنها شاخص پتانسیل رشد و بازگشت به قله دو میلیون واحد را دارد.
«همایون دارابی»، کارشناس بازار سرمایه با بررسی روند بازار روز چهارشنبه به اقتصاد ۲۴ گفت:«روز چهارشنبه با دو مساله در بازار روبه‌رو بودیم. اولین مسئله این بود که شاخص به مقاومت قوی رسیده و احتیاج است که نقدینگی بیشتری وارد بازار شود تا بتواند از قیمت‌ها حمایت کند. دومین مساله در بازار بحث شایعاتی است که درمورد گزارش گروه‌های پالایشگاهی مطرح شده است که می‌گویند دولت و گروه پالایشی در حال دادن قیمت‌های هستند که به نفع سهام داران نیست.»
وی با ارزیابی بازار در هفته آینده ادامه داد:«هفته جدید وضعیت شفاف‌سازی در مورد این شایعات و همچنین بحث‌هایی درمورد ورود نقدینگی‌های جدید که بتواند شاخص را از سطوح فعلی عبور دهد بسیار اهمیت دارد. اگر این مسائل مشخص شود رشد ادامه خواهد داشت.»


بیشتر بخوانید: هیجان نقدینگی در بازار سرمایه


دارابی در پاسخ به این پرسش که در هفته آینده چه نمادهایی رشد بیشتری خواهد داشت، گفت:«من معتقدم نمادهای دلاری، پالایشی و همچنین نمادهایی که مربوط به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است رشد بیشتری خواهد داشت.»
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریسک‌های بازار سرمایه گفت:«بخش عمده‌ای از ریسک‌های بازار سرمایه به تصمیمات دولت باز می‌گردد و ما امیدوار هستیم که دولت تصمیمات شفافی را درمورد بخش‌های مهم بازار از جمله پالایشی‌ها اتخاذ کند تا بتوانیم بازار را با همین شرایط به جلو ببریم.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی