عمومی

پاسخ خطوط هوایی دلتا به یک مشتری ناامید در توییتر تکان دهنده بود این یک درس در هوش عاطفی است

پاسخ خطوط هوایی دلتا به یک مشتری ناامید در توییتر
تکان دهنده بود این یک درس در هوش عاطفی است

سناریوی زیر را تصور کنید: روز بسیار بدی را سپری می‌کنید، با هزاران مشتری خشمگین، کارمندان ناراضی، فهرست سروکار دارید. ادامه دارد. در نقطه شکستی هستید که ناگهان مشتری آزرده‌ای که با او سر و کار داشتید، با شعله‌ور شدن به سمت شما برمی‌گردد. 

قبل از پاسخ دادن، در نظر بگیرید چه اتفاقی برای یک نماینده خطوط هوایی دلتا در آخر هفته گذشته. در یکی از بدترین تعطیلات آخر هفته سفر سال، آخر هفته یادبود، دلتا صدها پرواز را لغو یا به تاخیر انداخت. نیازی به گفتن نیست که مشتریان دلتا راضی نبودند.

که باعث شد یکی از نمایندگان دلتا پس از برخورد با یکی، پاسخ زیر را بدهد. به خصوص مشتری عصبانی که به نظر می رسد پروازشان در آخرین لحظه لغو شده است:

“می توانید آرام باشید و به من زمان بدهید تا لطفاً کار کنید؟”

این پاسخ ممکن است بهترین پاسخ نبوده باشد، اما واقعی است — و به آموزش برخی درس ها کمک می کند در مورد هوش عاطفی، توانایی که می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به طور مؤثرتری اداره کنید، به خصوص زمانی که سطح استرس شروع به افزایش می کند.

بیایید این گفتگو را تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم چه چیزی می توانید از همه آن حذف کنید.

(به هر حال، همکار من جیسون آتن او را به اشتراک می گذارد درس های خدمات مشتری از این رویداد را در قطعه عالی دیگر، که می توانید در اینجا پیدا کنید.)

ربای احساسی

نمی توان با اطمینان گفت، اما احتمالاً پاسخ کارمند دلتا در نتیجه یک ربودن احساسی بوده است.

یک ربایش عاطفی به اتفاقی اشاره دارد که آمیگدال، بخشی از مغز که به عنوان پردازشگر عاطفی ما عمل می کند، فرآیند استدلال طبیعی را که عمدتاً در سایر بخش‌های مغز اتفاق می‌افتد، ربوده یا دور می‌زند. وقتی تهدیدی احساسی احساس می‌کنید، آمیگدال به حالت هایپردرایو می‌پرد و شما را به جنگ، فرار یا واکنش انجماد سوق می‌دهد.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است روزانه با موقعیت‌های ناامیدکننده و پر استرسی مانند این مواجه شوید. با صرف زمان و تلاش، می‌توانید خود را آموزش دهید تا تعداد دفعاتی که احساساتتان ربوده می‌شوند را کاهش دهید. با این حال، مهم نیست که چقدر در مدیریت احساسات خود مهارت داشته باشید، گاهی اوقات به گفتن و انجام کارهایی که پشیمان هستید ادامه می دهید.

وقتی این اتفاق می‌افتد چه کاری باید انجام دهید؟

در اینجا می‌توانیم از کارمند دلتا خود درس بگیریم. با انجام سه کار توییت کنید.

(اگر در این درس ها ارزشی پیدا کنید، ممکن است به دوره هوش هیجانی من علاقه مند شوید — که شامل ۲۰ قانون است که به شما و کارمندانتان کمک می کند تا هوش هیجانی را توسعه دهید. دوره کامل را بررسی کنید اینجا.)

به مشتری اطمینان دهید

پس از پاسخ مشتری به التماس عاطفی کارمند دلتا، اولین کاری که کارمند انجام می دهد این است که دقیقاً به مشتری بگوید که آنها چه هستند برای حل مشکل انجام دهید.

وقتی همه چیز اشتباه می‌شود، کافی نیست به مشتری خود بگویید در حال کار روی آن هستید. شما باید به آنها بگویید چگونهروی آن کار می کنید، چه اقدامات خاصی انجام می دهید. این باعث می‌شود مشتری احساس کند که در حل مشکل شریک است.

روی کار در حال انجام تمرکز کنید

در مرحله بعد، کارمند دلتا تصمیم گرفت تا همه چیز را برای مشتری درست کند. ما این را می دانیم، زیرا روز بعد، مشتری توییت کرد:

“متشکرم دیزی! تو جادوی خودت را انجام دادی و باعث شدی همه چیز اتفاق بیفتد! متشکرم!”

بعد از یک ربودن عاطفی، طبیعی است که احساس پشیمانی کنید. با این حال، اگر این احساسات منفی شما را ببلعد یا برای خودتان جشن ترحم برپا کنید، به هیچ‌کس کمک نمی‌کند – شما یا مشتری. درعوض، روی کاری که در دست دارید تمرکز کنید و تمام تلاش خود را برای درست کردن همه چیز انجام دهید.

عذرخواهی کنید

توئیت نهایی دلتا به این مشتری این را گفت:

“بابت لحن این پاسخ پوزش می طلبیم. خوشحالیم که توانستیم به شما کمک کنیم و از پرواز دلتا سپاسگزاریم.”

البته، مواقعی وجود دارد که باید فوراً عذرخواهی کنید، اما زمانی که احساسات بالا می روند و شما در حالت حل مسئله هستید، اینطور نیست. همیشه کاربردی اما در اینجا، کارمند دلتا کار بزرگی انجام می دهد: با احساسات به حالت تعادل، و مشکل حل شده، آنها مستقیماً برای توییت اصلی عذرخواهی می کنند.

نتیجه؟ در پایان، شما یک کارمند دارید که کار را به پایان رسانده است، و یک مشتری خوشحال به خاطر آن.

بنابراین، مورد بعدی زمانی که احساسات شما به جوش آمد، و کاری را می‌گویید یا انجام می‌دهید که آرزو می‌کنید می‌توانستید آن را پس بگیرید، این مکالمه بسیار واقعی را از یک کارمند دلتا و یک مشتری ناراضی به خاطر بسپارید و کارهای زیر را انجام دهید:

  • اطمینان دادن به مشتری
  • روی کار در دست انجام تمرکز کنید
  • عذرخواهی کنید

اگر این کارها را به درستی انجام دهید، از یک موقعیت سخت بهترین استفاده را خواهید کرد. زیرا همیشه همه چیز آنطور که ما برنامه ریزی می کنیم یا حتی تمرین می کنیم پیش نمی رود. اما این بدان معنا نیست که شما هنوز نمی توانید پایان خوشی داشته باشید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی