عمومی

ویپینگ ویتامین ها برای افزایش انرژی – یک ضربه یا سلامتی خطر؟

ویپینگ ویتامین ها برای افزایش انرژی – یک ضربه یا سلامتی
خطر؟

از آنجایی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده در تلاش برای منع جوانان از استفاده از محصولات نیکوتینی، قوانین را علیه شرکت‌های تولیدکننده بخار افزایش می‌دهد، برخی شرکت‌ها به‌اصطلاح سلامتی ویپ‌ها روی آورده‌اند. همینطور مصرف کنندگانی که دید خود را به کافئین، ویتامین ها و سایر مواد که به طور سنتی توسط کافئین استنشاق نمی شوند، گسترش دادند. ریه‌ها.

اما مصرف ویتامین‌هایتان ممکن است نتیجه‌ای نداشته باشد تقویت انرژی برای بازی با بهره وری شما، یا ارائه سایر مزایای سلامتی، و بار دیگر سازمان غذا و داروی آمریکا با شک و تردید به آن پرداخته است. محصولات. روند بخارپزی سلامتی در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و ادعاهایی مبنی بر افزایش تمرکز، عملکرد سیستم ایمنی قوی‌تر و خواب بهتر. این ویپ ها به عنوان پخش کننده مکمل های غذایی مجدداً برچسب گذاری شده اند و عملکرد مشابهی دارند. به سایر سیگارهای الکترونیکی، اما بدون نیکوتین.

شرکت‌هایی مانند HealthVape و Inhale Health قصد دارند دوز روزانه ویتامین B12، ویتامین C، ملاتونین و روغن‌های ضروری را پس از دریافت چند پفک از یک ویپ اما FDA خاطرنشان می کند که ادعاهای سلامت و تندرستی ناشی از ویپینگ ویتامین ها با مقررات مغایرت دارد. برخلاف برخی ادعاها، ویپ ها نمی توانند با تومورها مبارزه کنند یا به درمان آسم، ADHD یا زوال عقل کمک کنند.

استفاده از محصولات ویپ غیر نیکوتینی در حال افزایش است. یک مطالعه ممکن از دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که تقریباً ۲۶ درصد از ۶۱۳۱ پاسخ‌دهنده ایالات متحده در سنین مختلف از ۱۳ تا ۴۰ نفر از یک محصول سیگار الکترونیکی بدون نیکوتین استفاده کرده اند. هفده درصد از آن گروه در ۳۰ روز گذشته از سیگار الکترونیکی غیر نیکوتینی استفاده کرده بودند، در حالی که تقریباً ۱۲ درصد در هفته گذشته از آن استفاده کردند.

صنعت گسترده ویتامین ها و مکمل ها سالانه میلیاردها فروش به دست می آورد. بر اساس تحقیقات گراند ویو، یک شرکت مشاوره تجاری و تحقیقات بازار در سانفرانسیسکو، ارزش بازار جهانی آن در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۱٫۹ میلیارد دلار رسید. در حالی که مکمل های ویتامین می توانند به افراد در درمان کمبودهای شناخته شده کمک کنند، برخی از متخصصان پزشکی می گویند که مولتی ویتامین ها پول هدر دادن هستند. و با این حال، یک مطالعه در سپتامبر ۲۰۱۹ که مصرف مکمل را بررسی می کند دریافت که ۷۷ درصد از آمریکایی ها ویتامین ها و سایر مکمل ها مصرف می کنند.

در دسامبر گذشته، FDA اخطاری صادر کرد در مورد برخی از محصولات بخارپز “سلامتی”، در مورد برخی از آنها هشدار داد. از ادعاهای بهداشتی مطرح شده به عنوان مثال، FDA می گوید که بسیاری از محصولات ممکن است آنقدر که می گویند خالص نباشند. و هیچ راهی برای دانستن کامل اینکه دقیقاً چه چیزی در محصولی که استنشاق می کنید وجود ندارد.

با این حال به نظر می رسد این بازاری است که مصرف کنندگان به حرف های مقامات بهداشتی گوش نمی دهند. جورج میکالوپولوس مدیر عامل دو شرکت بخارپز است. او بر Breathe B12 و Vitamin Vape نظارت می کند، که هر دو ویپ های ویتامین B12 را می فروشند — و او حتی پتنت دارد. میکالوپولوس می‌گوید: «من اشکال خوراکی B12 را جذب نمی‌کنم، بنابراین بخشی از دلیل ایجاد این محصول برای خودم است.»

میکالوپولوس می گوید که ویپ های او از محصولات دارویی استفاده می کنند و فاقد پروپیلن گلیکول و دی استیل هستند — هنگام استنشاق، دی استیل (یک ماده شیمیایی موجود در برخی از طعم دهنده های سیگار الکترونیکی) وجود دارد. با ایجاد برونشیولیت انسدادی یا “ریه پاپ کورن”، وضعیتی که شامل اسکار و التهاب ریه است، مرتبط است.

اما میکالوپولوس سریعاً می گوید که نمی تواند محصول خود را به عنوان محصولی که سطح ویتامین B12 را بهبود می بخشد به بازار عرضه کند و وب سایت او این را تأیید می کند. حتی یک ادعا از Breathe B12 یا Vitamin Vape در مورد افزایش سطح ویتامین B12 وجود ندارد – اگرچه همیشه اینطور نبود.

FDA میکالوپولوس را فرستاد یک نامه هشداردهنده در دسامبر گذشته در مورد ادعاهایی که زمانی در وب سایت در مورد اثربخشی فرضی محصول ارائه شده بود. ویتامین ویپ یکی از چهار شرکتی بود که چنین نامه‌ای را در آن ماه از آژانس دریافت کرد.

ویتامین ویپ یک بار ادعا کرد که هر بخارساز حاوی چهار برابر مقدار B12 که در یک شات دریافت می کنید و این موثرتر از مصرف ویتامین به شکل قرص بود. صفحه وب علمی سابق ویتامین ویپ همچنین به مطالعات استنشاق ویتامین B12 اشاره کرد که در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ انجام شد. آن صفحه وب از آن زمان حذف شده است.

در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا مردم ممکن است از ویپ های سلامتی استفاده کنند، او معتقد است که گروه بزرگی ممکن است از آن به عنوان استفاده کنند. جایگزینی برای نیکوتین ویپ‌های میکالوپولوس به‌عنوان وسایل ترک یا وسایلی که برای افرادی که به دنبال ترک سیگار هستند مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. ” readability=”35″>

میکالوپولوس می گوید که پس از مشاهده نیازهای بازار متفاوت، انگیزه ایجاد دو شرکت در یک فضا را داشته است. از نظر او ویتامین ویپ در مقایسه با Breathe B12 گزینه مقرون به صرفه تری است. او می گوید که دومی از فرم با کیفیت بالاتر ویتامین B12 استفاده می کند.

چهار نوع مختلف ویتامین B12 در بازار وجود دارد — گزینه رایج‌تر سیانوکوبالامین است، یک شکل مصنوعی کم‌هزینه که پس از مصرف در بدن به متیل کوبالامین تبدیل می‌شود. میکالوپولوس می گوید Breathe B12 از متیل کوبالامین، نسخه گرانتر ویتامین B12 استفاده می کند.

مرکادو NYU آن را نمی‌خرد: «فقط به این دلیل که مصرف [ویتامین‌ها] به یک روش بی‌خطر است، به این معنی نیست که مرکادو، که همچنین رئیس بخش ریوی، مراقبت‌های ویژه و داروی خواب در بیمارستان NYU Langone در بروکلین است، می‌گوید: «با نوع دیگری از جذب بی‌خطر می‌شویم.» مرکادو خاطرنشان می کند: “ریه بزرگترین اندام شما نیست که بتوان داروها را از طریق آن جذب کرد.”

بسیاری از ویتامین ها و سایر مواد، چربی دوست – ماده ای که میل ترکیبی به لیپیدها یا چربی ها دارد. اما از آنجایی که ریه به خوبی برای مدیریت لیپیدها مجهز نیست، استفاده از این محصولات می‌تواند منجر به ایجاد پنومونی لیپووئیدی شود، نوعی از ذات‌الریه که درمان آن دشوار است زیرا حباب‌هایی در ریه ایجاد می‌کند که از چربی ساخته شده‌اند.

مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهد که طعم‌دهنده موجود در ویپ‌های غیر نیکوتینی باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن و آسیب سلول‌های ریه می‌شود. و به خوبی درک نمی شود که آیا ویتامین های استنشاقی حتی در جریان خون جذب می شوند یا خیر.

مرکادو می گوید که صنعت مکمل ها تا حد زیادی کنترل نشده باقی مانده است. که با همان سطح بررسی دقیق داروهای تجویزی مواجه نیست. او می‌گوید: «وقتی یک صنعت کنترل‌نشده دارید، واقعاً نمی‌دانید چه نوع جذبی با مواد و ویتامین‌های خاص دارید.

بسیار مخالفت علیه سیگارهای الکترونیکی نیز بر تکنیک‌های بازاریابی این صنعت متمرکز است که اغلب افراد زیر سن را جذب می‌کنند. منوی طعم‌های ارائه شده توسط برخی از شرکت‌های سیگار الکترونیکی منعکس‌کننده چیزهایی است که در یک شیرینی‌فروشی یا میوه‌فروشی یافت می‌شود، مانند طعم‌دهنده آدامس یا انبه. برخی از شرکت ها حتی طعم هایی را ارائه می دهند که شبیه به مارک های غلات کودکان است.

از آنجایی که نوجوانان بیشتری به دنبال غلاف های Juul (کارتریج های یکبار مصرف پر از نیکوتین و طعم دهنده های دیگر هستند که می توان آنها را بخار داد)، شرکت متوقف شد. فروش غلاف‌های طعم‌دار خاص در سال ۲۰۱۸٫ تا سال ۲۰۲۰، Juul فروش غلاف‌های طعم‌دار نعناع و میوه خود را کاملاً ممنوع کرد. و با اقدام اخیر FDA در ژوئن که عملاً Juul را به طور کامل ممنوع می کند، روند به اصطلاح ویپ های سلامتی می تواند افزایش یابد.

اما این بدان معنا نیست که باید باشد. کسانی که با مشکلات جذب ویتامین دست و پنجه نرم می کنند، گزینه های دیگری مانند تزریق دارند. و اگر به دنبال افزایش انرژی هستید، اما تمایلی به اضافه کردن قرص های بیشتری به برنامه روزانه خود ندارید، ویتامین B12 به صورت مایع نیز فروخته می شود.

مرکادو به یک قانون طلایی اشاره می کند که سایر متخصصان ریه به آن پایبند هستند: تنها چیزی که برای انسان ایمن است هوا است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی