خبر

پرداخت حقوق کادر سلامت از بودجه وزارت بهداشت غیرقانونی است

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان، پرداخت حقوق کادر سلامت از بودجه وزارت بهداشت را غیرقانونی دانست و گفت: حقوق کادر سلامت وزارت بهداشت باید از درآمد عمومی و توسط دولت پرداخت شود.

وی افزود: در گذشته و زمانی که بحث بیمه‌ها و خودگردانی مطرح بود در مجلس قانونی دائمی تصویب شد که بر اساس آن دولت باید هزینه پرسنل وزارت بهداشت را پرداخت می کرد و هزینه دارو، غذای بیماران، تجهیزات و نگهداری از درآمد بیمارستان ها پرداخت می شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم ادامه داد: در واقع دولت موظف به پرداخت حقوق نیروی انسانی شد که باید ارائه خدمات می داد و هیچ کس حق نداشت درآمد اختصاصی وزارت بهداشت را خرج پرداخت حقوق کارمندان می کرد.

پزشکیان یادآور شد: متاسفانه وزارت بهداشت توان پرداخت پول تجهیزات، دارو و غذای بیماران را ندارد و به جای هزینه کرد بودجه در مسیرهای مشخص شده بودجه و منابع را خرج پرداخت هزینه پرسنل شرکتی، خدماتی و روزمزد می کند و به دلیل این اقدام غیرقانونی در پرداخت پول دارو تعلل می شود و به تبع آن داروخانه ها با مشکل مواجه می شوند و نمی توانند دارو تامین کنند و بیماران مجبور هستند دارو را از جای دیگر تهیه کنند در حالی که این موضوع خلاف قانون است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: وزارت بهداشت به هیچ وجه حق ندارد از درآمد اختصاصی حقوق پرسنل را پرداخت کند و در حال حاضر دارد خلاف قانون عمل می کند و با این کار خود را به بازار دارو، داروخانه و تجهیزات پزشکی بدهکار می کند و از سویی به مردم برای خرید دارو فشار وارد می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی