خبر

ورود پول حقیقی‌ها به بازار بورس

ورود پول حقیقی‌ها به بازار بورس

389860 310 - ورود پول حقیقی‌ها به بازار بورس

اقتصاد۲۴– دیروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان رسید و به نظر می‌رسد بورس به روند صعودی نزدیک‌تر شده است.
بورس در حالی این روز‌ها صعود می‌کند که هنوز نتوانسته است اعتماد سهامداران را برگرداند و ورود پول به این بازار تازه آغاز راه را در پیش دارد.
این هفته بسیاری از اهالی بازار سرمایه انتظار افت بازار به دلیل تعطیلات هفته جاری را داشتند، اما در معاملات روز دوشنبه و امروز بازار روند صعودی گرفت تا بخشی از افت روز شنبه را جبران کند.

برای بررسی بازار سرمایه باید ابتدا وضعیت کلان اقتصادی مورد ارزیابی قرار بگیرد، اقتصاد کشور به دلایل مختلف در یک وضعیت ثبات قرار گرفته است و دولت سیزدهم توانسته است بخش عمده‌ای از نوسانات را پشت سر بگذارد. اما این ثبات اقتصادی نیز نتوانسته است اعتماد از دست رفته به بورس را بازگرداند و همین مساله موجب خروج پول از بورس طی هفته‌های گذشته شده است.

البته مثبت شدن بازار طی معاملات این روز‌ها برای برخی از سرمایه‌گذاران نقطه امیدی محسوب شود تا بازار صعودی‌تر شود و برای عده‌ای نیز فرصت مناسب خروج در قیمت‌های مثبت خواهد بود.

بررسی بازار سرمایه از نظر تکنیکال و بنیادی

وحید جعفری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره تحلیل تکنیکال بازار سهام اظهار داشت: طبق موج شماری الیوت، در حال حاظر در موج پنجم هستیم و این احتمال وجود دارد که موج پنجم از موج سوم ایجاد شده بزرگتر باشد؛ در موج سوم نزدیک ۱۰ درصد منفی وجود داشت و در موج جدید باید منتظر افت بیشتری می‌بودیم که رخ داده و به نظر می‌رسد این موج نیز به پایان خود نزدیک شده است.
وی ادامه داد: بررسی هیجان فروش در اندیکاتور RSI که از حد تاریخی این اندیکارتور که برای شاخص در محدوده ۲۰ واحدی بوده است، فراتر رفته و به عدد ۱۱ واحدی رسیده است.
این کا‌رشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بازار سرمایه چه از نظر تکنیکالی و چه از نظر بنیادی در محدوده‌های زمانی و قیمتی خوبی قرار دارد و ریسک‌های سیاسی و بین المللی نیز تا حدود زیادی اثرگذاری کمی بر بورس خواهند داشت و باید منتظر ورود پول بیشتر به بورس در روز‌های آینده باشیم.

رشد شاخص‌های بورس ادامه دارد؟

در پایان معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل بورس نسبت به روز کاری قبل ۱۲ هزار و ۱۱۵ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۶۳ واحد رسید. بازدهی این شاخص مثبت ۹۱ صدم درصد بوده است.

شاخص کل هموزن با افزایش ۴ هزار و ۴۶۶ واحدی در سطح ۳۹۲ هزار و ۴۹۸ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیز مثبت ۱.۱۵ درصد بوده است. همچنین شاخص کل فرابورس، ۱۷۸ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۳۶۲ واحد قرار گرفت.

افزایش ارزش معاملات خرد بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان بود که ۵۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.
ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان رسید. سهم این معاملات از کل معاملات بازار سهام ۲۱ درصد بوده است.

ورود سرمایه حقیقی به بازار سرمایه

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار بعد از هفت روز، مثبت شد و ۵۳ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.
در معاملات روز چهارشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام نوری (شرکت پتروشیمی نوری)، پکرمان (شرکت بارز) و ودی (شرکت بیمه دی) اختصاص داشت و نماد‌های خودرو (ایران خودرو)، حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی) و دی (بانک دی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

رشد صف‌های خرید بازار سهام

در معاملات چهارشنبه ۷۳ نماد صف خرید داشتند و ۵۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱.۵ درصدی به ۱۳۵ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۱۶ درصد کاهش یافت و ۱۸۳ میلیارد تومان بود.
در پایان معاملات نماد‌های کالا (شرکت بورس کالای ایران) دانا (شرکت بیمه دانا) و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.
بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به سهام فمراد (آلومراد)، غدشت (دشت مرغاب) و حپترو (حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) تعلق داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی