خبر

شاخص کل بورس به سقف ۲۰ ماه قبل خود رسید

شاخص کل بورس به سقف ۲۰ ماه قبل خود رسید

350225 316 - شاخص کل بورس به سقف ۲۰ ماه قبل خود رسید
اقتصاد۲۴– شاخص هم وزن نیز در هفته‌ای که گذشت با ۰.۱۴ رشد کار خود را در پله ۴۴۲ هزار و ۶۲۳ واحد به پایان رساند و شاخص کل فرابورس با ۰.۷۳ درصد رشد به پله ۲۱ هزار و ۶۴۳ واحد رسید.
یکی از نکات مهم این هفته روز سه‌شنبه بود که شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را پس از ۲۰ ما شکاند، اما روز گذشته از این مقاومت شکسته شده دوباره به سمت پایین بازگشت. در کل روند کلی بازار در هفته گذشته مثبت بود.
آقای محمد خبری‌زاده تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در هفته گذشته تقریبا میانگین ارزش معاملات بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بود که این موضوع در چند هفته اخیر بی سابقه بوده است.
معاملات خرد در هفته قبلی به طور متوسط روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

شکربن بیشترین بازدهی مثبت را ثبت کرد

به گفته او از نظر بازدهی نماد شکربن با ۴۰ درصد، نماد مدیریت با ۳۱ درصد و نماد پارس با ۲۶ درصد بازدهی مثبت، پربازده‌ترین نماد‌ها در این هفته کاری بودند. کمترین بازدهی یا به عبارتی بیشترین اُفت نیز متعلق به نماد‌های غزر، خنصیر و زکشت با ۱۳ درصد کاهش بود.

۴۶۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد

آقای مرید سادات کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته کاری که به اتمام رسید در مجموع ۴۶۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی سهامداران حقیقی را از بازار شاهد بودیم که به ترتیب شنبه ۱۳۰ میلیارد تومان ورود پول حقیقی، یکشنبه ۳۳۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی، دوشنبه ۱۶۰ میلیارد تومان ورود پول حقیقی، سه شنبه ۲۴۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی و در آخر روز چهارشنبه ۳۶۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی را از بازار داشته‌ایم.

لازم به ذکر است هفته قبل ۱۰۷ میلیارد تومان با میانگین روزانه ۲۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی را از بازار داشته‌ایم.

به گفته مرید سادات متوسط حجم معاملات در هفته‌ای که گذشت حدود ۱۳ میلیارد برگه سهام در روز بود و سرانه خرید و فروش هم در این هفته به طور متعادل در محدوده ۲۰ میلیون تومان بود.
او گفت: از نظر صنعتی بازدهی صنعت استخراج کانه‌های فلزی و واسطه‌گری‌های مالی با ۶ و ۴ درصد بازدهی مثبت در رتبه اول و دوم و کمترین بازدهی صنعت برای خرده فروشی با ۸ درصد بازدهی منفی بوده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه روند تورمی که در هفته گذشته داشته‌ایم یکی از عواملی بود که در حرکت مثبت بازار تاثیر‌گذار بود. در کل با دورنمای تورمی مبلغ فروش شرکت‌ها افزایش و ارزش جایگزین آن‌ها رشد می‌کند. علاوه بر این ترس سهامداران از عملکرد حقوقی نیز بر روند بازار اثرگذار بود و اگر این ترس نبود شاید شرایط مطلوب‌تر هم می‌شد، رسیدن به محدوده مقاومتی هم کمی سرعت رشد را گرفت. نرخ دلار نیز از دیگر عومل اثرگذار بر روند بازار در این هفته محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی