عمومی

وبلاگ چیست؟ + 2 تا از مهمترین تفاوت های وبلاگ و سایت

وبلاگ چیست؟ + ۲ تا از مهمترین تفاوت های وبلاگ و سایت

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید، این است که وبلاگ چیست و چه تفاوتی با وب‌سایت دارد؟ زیرا اغلب افراد این دو موضوع را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند و گمان می‌کنند و وب‌سایت و وبلاگ دو موضوع یکی هستند. اما باید توجه داشته باشید که این دو حوزه با یکدیگر تفاوت‌های محسوسی دارند که باید آنها را به‌درستی درک کنید. ما در این مقاله از دکتر ویز، به بررسی معنی وبلاگ و تفاوت‌های آن با وب‌سایت خواهیم پرداخت. برای اطلاع از این مسئله، تا انتها همراه ما باشید.

وبلاگ چیست؟

حالا نوبت به این می‌رسد که سؤال شما درباره اینکه وبلاگ چیست را پاسخ دهیم. درواقع، وبلاگ بخشی از وب‌ سایت است که در آن اطلاعات و مطالب بر اساس بازه زمانی معکوس ارائه می‌ شود. بدین صورت که در ابتدا مطالب جدیدتر و سپس مطلب قدیمی‌تر نمایش داده می‌شود. اغلب مواقع، مطالبی که در وبلاگ به اشتراک گذاشته می‌شود، به‌ صورت پست هستند.

%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF %DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F - وبلاگ چیست؟ + 2 تا از مهمترین تفاوت های وبلاگ و سایت

علاوه بر این، در وبلاگ شما می‌توانید اطلاعات و تجربه‌های شخصی خود را هر روز اضافه کنید. همچنین در آن اغلب افراد درباره موضوعات خاصی بحث می‌کنند. شما برای ایجاد یک وبلاگ می‌توانید از ابزارهای وبلاگ‌نویسی استفاده کنید. شاید برای شما سؤال پیش بیاید که نویسنده وبلاگ چیست و چه کسی می‌تواند آن را به اشتراک بگذارد؟ برای پاسخ به این سؤال، باید بدانید که هرکسی می‌تواند به‌راحتی وبلاگ را به اشتراک بگذارد.

لازم به ذکر است که وبلاگ در شبکه اینترنت جهانی در دسترس همگان قرار دارد و از نظر ایمنی هم کاملاً امن است. در وبلاگ، افراد می‌توانند انواع مطالب را به اشتراک بگذارند. برای مثال، شما می‌توانید خاطرات شخصی، اخبار، مقاله و هر نوع محتوای دیگری را با سایر افراد در وبلاگ به اشتراک بگذارید. خوب است بدانید که وبلاگ برای اولین‌بار، در تاریخ ۱۹۹۹ ایجاد شد و اولین وبلاگ در ایران هم از سال ۱۳۸۱ آغاز گردید.

وب‌ سایت چیست؟

بعد از این‌که متوجه شدید که وبلاگ چیست و برای چه مواردی مورداستفاده قرار می‌گیرد، نوبت به آن می‌رسد تا معنی وب‌سایت هم بدانید. وب‌سایت‌ها را می‌توان به‌صورت فایل‌های ویدئویی، متنی یا تصویری به اشتراک بگذارند. خوب است بدانید که این وب‌سایت‌ها روی یک سرور مورداستفاده قرار می‌گیرد و دامنه‌های متفاوتی دارد. هرکسی که قصد دارد یک وب‌ سایت راه‌ اندازی کند، باید این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارد.

%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%81 %DA%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86%DB%8C - وبلاگ چیست؟ + 2 تا از مهمترین تفاوت های وبلاگ و سایت

افراد برای اهداف گوناگونی از وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال، برخی افراد تنها برای اطلاع‌رسانی و اخبار از وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. برخی دیگر برای کسب‌ و کار خود و فروش بیشتر از این ویژگی اینترنتی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، اهداف آموزشی، سازمانی، خدمات عمومی و… هم جزو دیگر اهداف استفاده از وب‌سایت به شمار می‌رود.

بعدازاین که فهمیدید که وبلاگ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، خوب است درباره قابلیت‌های وب‌سایت نیز اطلاعاتی کسب کنید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام ایجاد وب‌سایت با آن روبرو هستیم، پیچیدگی بیش از اندازه برای طراحی آن است. هرکسی که قصد ایجاد یک وب‌سایت را دارد، باید اطلاعات کافی در زمینه برنامه‌نویسی داشته باشد تا بتواند یک وب‌سایت مناسب طراحی کند. علاوه بر این، تنوع در وب‌سایت‌ها بسیار زیاد بوده و ابزارهای متفاوتی برای طراحی آن وجود دارد که برنامه‌نویسان می‌توانند از آن استفاده کنند.

ساخت وب سایت رایگان بسیار جذاب و جالب توجه است. در دنیای امروز که کسب و کارهای اینترنتی رونق بسیار زیادی دارند، وب سایت‌ها شالوده و اساس وجود این کسب و کارها هستند و همین مسئله است که باعث جذابیت این موضوع می‌شود.

تفاوت وبلاگ و سایت

حالا نوبت به آن می‌رسد تا بدانید که تفاوت وب‌سایت و وبلاگ چیست و در موارد با یکدیگر فرق دارند. به‌طورکلی، بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این دو مطلب با یکدیگر تفاوت‌های زیادی ندارند. بااین‌حال، برخی تفاوت‌های جزئی وجود دارد که این دو موضوع را از هم متمایز می‌کند. تیم تحقیقاتی دکتر ویز در ادامه به این موضوع خواهد پرداخت.

شاید مهم‌ترین تفاوت وبلاگ با سایت این است که وبلاگ به‌صورت غیررسمی است و بیشتر برای رویدادهای خاصی و بیان خاطرات مورداستفاده قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، وب‌سایت‌ها حالت رسمی دارند اغلب افراد برای کسب‌وکارهای خود از آن استفاده می‌کنند. یکی دیگر از تفاوت‌های وبلاگ و وب‌سایت این است که در مورد اول، همان طور که گفتیم ترتیب زمانی معکوس وجود دارد. درحالی‌که در وب‌سایت هیچ ترتیب مشخصی برای پست‌ها و مطالب وجود ندارد.

یک تفاوت وبلاگ و سایت این است که هزینه لازم برای شروع وب‌سایت تقریباً زیاد است. درحالی‌که وبلاگ کاملاً رایگان می‌باشد. اگر بخواهید بدانید که تفاوت دیگر وب‌سایت و وبلاگ چیست باید بدانید که شما برای ایجاد یک وبلاگ، نیازی به داشتن دانش پس‌زمینه‌ای نخواهید داشت و با دریافت برخی اطلاعات کلی، می‌توانید به‌راحتی یک وبلاگ ایجاد کنید. درحالی‌که همان طور که گفتیم، برای طراحی یک وب‌سایت باید کاملاً با برنامه‌نویسی آشنا باشید.

%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA %D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF - وبلاگ چیست؟ + 2 تا از مهمترین تفاوت های وبلاگ و سایت

چگونه وبلاگ بسازیم؟

همان طور که گفتیم، ایجاد وبلاگ نیازی به داشتن دانش زیادی ندارد و هرکسی می‌تواند به‌راحتی یک وبلاگ بسازد. اگر می‌خواهید بدانید که بهترین روش ایجاد یک وبلاگ چیست و چگونه می‌توان به راحت‌ترین روش یک وبلاگ ایجاد کرد، تا ادامه مقاله را مطالعه فرمایید. اولین کار برای ایجاد یک وبلاگ این است که شما باید سایت مناسبی که خدمات وبلاگ ارائه می‌دهد را انتخاب نمایید. ما سایت بلاگفا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. وارد سایت بلاگفا شده و روند ایجاد وبلاگ را ادامه دهید.

بعدازاین که وارد شدید، با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که توضیحاتی درباره خدمات این سایت ارائه می‌دهد. اگر برای اولین بار از این خدمات استفاده می‌کنید، بهتر است این توضیحات را مطالعه فرمایید. بعدازاین مرحله، گزینه «ایجاد وبلاگ جدید» را انتخاب کنید تا مراحل ایجاد وبلاگ آغاز شود. در این بخش، به صفحه‌ای وارد می‌شوید که باید کادرهای آن را به‌دقت تکمیل نمایید. شاید بخواهید بدانید که این کادرها برای ایجاد وبلاگ چیست و چه مفهومی دارند.

لازم به ذکر است که هر یک از این کادرها، معنا و مفهوم مخصوص به خود را دارند که با نگاه کردن به آنها متوجه خواهید شد. برای مثال، نام کاربری، نامی است که به‌ عنوان اسم شما در وبلاگ نمایش داده می‌شود. به بیانی دیگر، سایر افراد شما را با نام کاربردی خواهند شناخت. به‌علاوه، باید یک پسورد هم برای وبلاگ خود انتخاب نمایید. سعی کنید این پسورد ترکیبی از اعداد، حروف و کاراکترها باشد. عنوان وبلاگ، نام نویسنده، شرحی از وبلاگ، ایمیل، منطقه زمانی و… از سایر موضوعات لازم برای تکمیل کادرهای ایجاد وبلاگ است.

کلام آخر

شما در این مقاله، متوجه شدید که وبلاگ چیست و چه تفاوت‌هایی با وب‌سایت دارد. همان طور که مشاهده کردید، وبلاگ هزینه بسیار کمتری دارد و به همین دلیل هم اغلب افراد تمایل دارند از این قابلیت استفاده کنند. ما در این مقاله از دکتر ویز، توضیح دادیم که وبلاگ یعنی چه و برای چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید به‌راحتی از موضوعات ذکرشده استفاده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی