خبر

صف آرایی خودروهای برقی برای ورود به بازار| رونمایی از محصول مشترک مپنا و کرمان موتور بزودی

صف آرایی خودروهای برقی برای ورود به بازار| رونمایی از محصول
مشترک مپنا و کرمان موتور بزودی

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی وزارت صمت با دعوت از گروه مپنا، گروه بهمن، کرمان موتور، مدیران خودرو، شرکت نبکا و اصحاب رسانه طی مراسمی اقدام به معرفی و برگزاری تست خودروهای الکتریکی در نمایشگاه بین المللی تهران کرد. هدف وزارت صمت از این مراسم آشنایی بیشتر مشتریان خودروهای الکتریکی و اعلام زمان عرضه این محصولات توام با معرفی توانمندی های خدمات پس از فروش بود.

اسکای ول ای تی ۵ کراس اوور تمام برقی چینی محصول مشترک گروه مپنا و کرمان موتور در دهه اول آبان ماه سال جاری طی مراسمی معرفی خواهد شد

اسکای ول ای تی ۵ رونمایی می شود

اسکای ول ای تی ۵ یکی از خودروهای جدید برقی حاضر در مراسم وزارت صمت بود، این کراس اوور تمام برقی چینی محصول مشترک گروه مپنا و کرمان موتور است که در دهه اول آبان ماه سال جاری طی مراسمی معرفی خواهد شد. شنیده ها حاکی از آن است که این خودرو نخستین کراس اوور برقی خواهد بود که به دست مشتریان می رسد.

اسکای ول ای تی ۵ به یک باتری ۷۲ کیلو وات ساعتی مجهز است که در حالت شارژ سریع ظرف مدت ۴۰ دقیقه ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ می شود. این خودرو با یکبار شارژ کامل می تواند ۵۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

ای تی ۵ دارای پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است، این محصول به یک گیربکس تک سرعته اتوماتیک مجهز است که قدرت تولیدی را به چرخ های جلو منتقل می کند.

گروه بهمن با دو محصول جدید خود یعنی «هونگچی ای کیو ام ۵» و «دی اف اس کا ای ۵» تمام الکتریکی در مراسم معرفی و تست خودروهای برقی در نمایشگاه بین المللی تهران حضور یافته بود

گروه بهمن پیشتاز تنوع

در مراسم معرفی و تست خودروهای برقی در نمایشگاه بین المللی تهران، گروه بهمن با دو محصول جدید خود یعنی «هونگچی ای کیو ام ۵» و «دی اف اس کا ای ۵» تمام الکتریکی حضور یافته بود. خودرو سدان تمام برقی «هونگچی ای کیو ام ۵» بزودی راهی ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد شد، این خودرو با یک بار شارژ کامل می تواند ۴۳۱ کیلومتر پیمایش داشته باشد. این خودرو ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

کراس اوور هیبریدی گروه بهمن یا همان «دی اف اس کا ای ۵» ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هر دو خودرو این گروه خودروسازی با برند «بی ام کارز» راهی بازار داخلی خواهند شد.

گفتنی است که خبرنگار «بازار» در این مراسم به بررسی و تست فنی هر دو محصول پرداخت که بزودی منتشر خواهد شد.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - صف آرایی خودروهای برقی برای ورود به بازار| رونمایی از محصول
مشترک مپنا و کرمان موتور بزودی

براساس شنیده ها پروژه برقی سازی کرمان موتور با شش ماه تاخیر انجام و احتمال سال ۱۴۰۴ محصولات آن ها به صورت تولید انبوه راهی بازار داخل خواهد شد

خودروهای برقی کرمان

کرمان موتور با دو محصول جک جی ۴ و جی ۷ تمام الکتریکی در این مراسم حضور داشت. جک جی ۷ تمام برقی ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. جی ۴ نیز ۱۶۰ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. براساس شنیده ها پروژه برقی سازی این محصول با شش ماه تاخیر انجام و احتمال سال ۱۴۰۴ این خودروها به صورت تولید انبوه راهی بازار کشور شوند.

آریزو۵ برقی دارای یک باتری ۵۳.۶ کیلوواتی با فناوری لیتیوم است که ظرف مدت نیم ساعت با حالت شارژ سریع می تواند ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شود

مدیران خودرو با آریزو ۵ برقی آمد

گروه صنایع خودروسازی مدیران خودرو برای حضور در این مراسم محصول برقی خود یعنی آریزو ۵ را آورده بود. آریزو۵ برقی دارای یک باتری ۵۳.۶ کیلوواتی با فناوری لیتیوم است که ظرف مدت نیم ساعت با حالت شارژ سریع می تواند ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شود. این خودرو ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۶ نیوتن متر گشتاور دارد و به جدیدترین فناوری های ایمنی و رفاهی جهت افزایش راحتی سرنشینان مجهز است.

این خودرو قابلیت شارژ هوشمند و کابل شارژ اضطراری را نیز دارد، چینی ها جهت بهبود عملکرد این خودرو در شرایط جوی مختلف، سیستم کنترل دمای باتری در آریزو۵ برقی تعبیه کردند. گفتنی است که باتری آریزو۵ برقی درحالت شارژ کند حدود ۷ تا ۹ ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد.

ایستگاه های شارژ مپنا

در این مراسم گروه مپنا ایستگاه های شارژ خودروهای برقی خود را در نمایشگاه بین المللی تهران نصب و راه اندازی کرد و به صورت نمادین نیز تعدادی از خودروهای برقی را به شارژرها متصل کرده بود. مدیران مپنا که در این مراسم حضور داشتند، مدعی توانمندی طراحی و تولید سخت و نرم افزاری ایستگاه های شارژ مذکور بودند. علاوه بر این موضوع این شرکت مدعی توانمندی تولید باتری های لیتیومی مورد نیاز خودروهای برقی است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی