وارن بافت می گوید افراد موفقی وجود دارند، و آنجا هم هستند واقعا افراد موفقی هستند این چیزی است که The را جدا می کند دو
وارن بافت می گوید افراد موفقی وجود دارند، و آنجا هم هستند
واقعا افراد موفقی هستند این چیزی است که The را جدا می کند
دو
وارن بافت زمانی گفت: “تفاوت بین افراد موفق و افراد واقعا موفق این است که افراد واقعا موفق می گویند نه تقریباً به همه چیز.”
در ظاهر آن متناقض به نظر می رسد. اما در آن تک خط کوهی از خرد وجود دارد که بسیاری از رهبران می توانند از آن بهره ببرند. در محیط کار مدرن، هیچ کمبودی برای بیش از حد مشتاق و آرهگویان وجود ندارد. چگونه من می دانم؟ من یکی از آن هاهستم. افرادی مثل ما خیلی از نه گفتن می ترسند، خیلی نگران ناامید کردن دیگران هستند. این پاسخ پیش فرض ما است که به همه چیز بله بگوییم، یک الگوی رفتاری.
رهبری و مشغله
هر چه در رتبه های سازمانی بالا می روید، شلوغ تر می شوید. شما مسئولیت های بیشتری با انتظارات بیشتری برای انجام و رشد کسب و کار دارید. با آن هجوم درخواستهای افراد دیگر، هم اعضای تیم و هم مشتریان، همراه میشود. جالب اینجاست که هر چه در کار خود بهتر باشید، به دلیل ارزشی که به ارمغان می آورید، مردم بیشتر به سمت شما می آیند.
افسوس، طولی نمی کشد که رهبر متوجه می شود که نمی تواند انجام دهد. همه چيز. همانطور که مایکل بانگای استانیر در کتاب عادت مربیگری خود میگوید، “اگر به این موضوع بله میگویید، به چه چیزی نه میگویید؟” این ریاضی ساده است: شما غرق خواهید شد و چیزهای زیادی در بشقاب خود خواهید داشت. این احساس دائمی “فقیر زمان< /a>” دستور العملی برای ناراحتی و فرسودگی است. به مرور زمان، رهبر بدتری برای آن خواهید بود.
برای اولویت بندی وقت بگذارید
نه گفتن تمرینی برای اولویت بندی است. به خصوص در مواقع شلوغ، رهبران قربانی آنچه پروفسور علی فنویک “پانیک کار کردن” را می نامد ، یک حالت شیدایی از بهره وری که همه ما درگیر آن هستیم تا به ما کمک کند تا حس کنترل را دوباره به دست آوریم. ما در لحظه میگوییم بله، فقط بعداً متوجه میشویم که مشکل شروع به چرخه شلوغی میکند.
وقتی زمانهای شلوغ فرا میرسد، دلیل بیشتری برای ایجاد زمان در برنامه خود برای ایجاد یک لیست کارهایی که باید انجام شود همه وظایف یکسان ایجاد نمی شوند. به پروژهها یا طرحهایی که بیشترین تعداد آیتمهای فهرست شما را رسیدگی میکنند، بله بگویید. به هر چیزی که به شما کمک نمی کند تعداد آن لیست را کاهش دهید، نه بگویید.
به دیگران برای انجام کار قدرت دهید
یکی از سختترین کارها بهعنوان یک رهبر این است که وقتی فکر میکنید میتوانید کار بهتری نسبت به شخص یا افرادی که کار را به شما محول کردهاید انجام دهید، کار را واگذار کنید. به (چه این درست باشد یا نه). اما به یاد داشته باشید، رهبری به معنای حفظ قدرت نیست، بلکه به معنای واگذاری قدرت است.
نه گفتن و سپردن کار یا درخواست به شخص دیگری تصمیم گیری عاقلانه است. نه تنها به شما کمک می کند تمرکز خود را حفظ کنید، بلکه به اعضای تیم شما قدرت می بخشد و اعتماد به نفس آنها را برای تکمیل کار خارج از منطقه راحتی خود تقویت می کند.
درست نه بگویید. راه
روش ماهرانه ای برای نه گفتن وجود دارد. همیشه باید در مورد دلیل رد درخواست آنها فکر کنید. این به شخص نگاهی اجمالی به طرز فکر شما می دهد و به او اطمینان می دهد که به دلیل خوبی نه می گویید. در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است بگویید:
-
من سعی می کنم بهداشت حجم کار را به خوبی رعایت کنم و می ترسم در حال حاضر برای من خیلی زیاد باشد
-
در حال حاضر، مدتی را برای استراحت و بهبودی می گذارم. شاید بعداً دوباره با من تماس بگیرید؟
-
متاسفانه نمی توانم، اما آیا می توانم فلانی را پیشنهاد کنم؟