تجارت

وارن بافت: آنچه افراد واقعاً موفق را از هم جدا می‌کنداز هر کس دیگر به 1 کلمه خلاصه می شود

وارن بافت: آنچه افراد واقعاً موفق را از هم جدا می‌کند
از هر کس دیگر به ۱ کلمه خلاصه می شود

وارن بافت تخیل ما را تسخیر کرده است با خرد تجاری که با تفکر مرسوم مخالف است. یکی از بافت‌گرایی‌های بدنام از زمانی که سال‌ها پیش آن را برای اولین بار بیان کرد، بحث‌های زیادی را برانگیخت. این یک نقل قول درباره تفاوت بین افراد موفق و افراد  واقعا موفق است. این چیزی است که بافت، کلمه به کلمه گفت: 

تفاوت بین افراد موفق و افراد واقعاً موفق این است که افراد واقعاً موفق تقریباً به همه چیز نه می گویند.

توصیه خوبی است، اما اگر مانند اکثر افراد پرمشغله ای هستید که از بیماری FOMO رنج می برند (که اکثر ما دچار آن هستیم، زیرا در این سن است ما در آن زندگی می کنیم)، شما نمی خواهید فرصتی را رد کنید که ممکن است برای سال‌های آینده به بلیت غذای شما تبدیل شود. آن زمان را به خاطر دارید که به چیزی نه گفتید و بعداً از تصمیم خود پشیمان شدید؟

مضرات بله گفتن بیش از حد

خب، اینجاست که نقل قول بافت می تواند به ما به عنوان رهبران و صاحبان مشاغل کمک کند تا سلامت عقل خود را حفظ کنیم. زیرا اگر به نفس و ناامنی‌هایمان اجازه دهیم اعمالمان را دیکته کنند و به جای نه، بله بگوییم، این یک کسب‌وکار یا زندگی پایدار نیست. ما به ناچار سقوط خواهیم کرد و خواهیم سوخت.

بنابراین اغلب با بله گفتن پیوسته خودمان را نازک می‌کنیم و در نهایت تعهدات بیشتری نسبت به توانایی‌مان بر عهده می‌گیریم. اگر آنجا بوده‌اید، نتیجه را می‌دانید: افزایش استرس و کیفیت پایین‌تر، خواه در مورد کار، زندگی یا تصمیمات به طور کلی باشد.

افراد فکر می کنند تمرکز یعنی بله گفتن به چیزی که باید روی آن تمرکز کنید. اما اصلاً معنی آن این نیست. یعنی نه گفتن به صد ایده خوب دیگر. باید با دقت انتخاب کنید. من در واقع به همان اندازه به کارهایی که انجام نداده ایم افتخار می کنم. نوآوری یعنی نه گفتن به ۱۰۰۰ چیز.

همیشه به یاد داشته باشید که توجه و تمرکز به چیزی، خواه یک فرصت سرمایه گذاری، عرضه محصول جدید یا یک سرگرمی جدید باشد، یعنی وقت گذاشتن از چیز دیگری. برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲، از تمام آن به اصطلاح “فرصت های” با پتانسیل چشم پوشی کنید تا روی مواردی که مهم ترین هستند تمرکز کنید. پس عاقلانه تصمیم بگیرید و با دقت انتخاب کنید.

در پایان، ساده کردن زندگیتان به این معنی است که بدانید به چه چیزی نه بگویید — به خصوص گفتن نه به ۱۰۰۰ فرصت مختلف براق و جذاب که ممکن است شما را وسوسه کند اما در واقع واقعاً در خدمت شما، هدف یا ماموریت شما نیست.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی