خبر

صنعت پتروشیمی ناجی اقتصاد ایران در روزهای تحریم

صنعت پتروشیمی ناجی اقتصاد ایران در روزهای تحریم

بازار؛ گروه آب و انرژی: روح‌الله پورکاویان کارشناس صنعت پتروشیمی طی یک نشست خبری با بیان اینکه مهمترین رسالت صنعت پتروشیمی رفع نیازهای داخل است، اظهار داشت: گریدهای متنوع و بسیار پر کابردی در صنعت پتروشیمی ایران به تولید می‌ رسد که امروز نیاز به واردات آنها نیست و این توسعه صنعت پتروشیمی منجر به کاهش خام‌ فروشی شده است.

او افزود: در گذشته به فروش بالاتر نفت افتخار می‌ کردیم اما امروز به فروش بیشتر محصولات با ارزش افزوده افتخار می‌ کنیم و همان‌ طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، در صنعت نفت به سمت کاهش خام فروشی و تولید و صادرات بیشتر محصولات با ارزش افزوده حرکت می‌ کنیم و این دستاورد امروز صنعت پتروشیمی در ایران است.

پورکاویان با اشاره به نقش مهم محصولات پلیمری در کاهش خام‌ فروشی و ارزش‌ آفرینی برای اقتصاد کشور، گفت: صنعت پتروشیمی نجات‌ بخش نیاز ارزش کشور و تأمین نیازمندی‌ های کشور در زمان تشدید تحریم‌ ها بود و در واقع توسعه این صنعت به رفع و کم‌ اثر کردن تحریم‌ ها کمک شایانی کرد.

وی ادامه داد: امروز در نقطه‌ ای قرار داریم که علاوه بر رفع نیازهای داخلی، می‌ توانیم محصولات با کیفیت تولید ایران را به بازارهای جهانی صادر کنیم و این مهم در تولید و صادرات محصولات پلیمری نمایان شده است.

مدیر بازرگانی شرکت پلمیر آریاساسول با بیان اینکه این شرکت میزان تولیدش از ظرفیت اسمی فراتر رفته است، گفت: ۳۵ تا ۴۰ درصدی پلمیر تولیدی آریا ساسول در بازارهای داخلی و حدود ۶۵ درصد در بازارهای صادراتی به فروش می‌ رسد.

او با بیان اینکه گرید جدید LEC۱۹۶۹ و گرید باک خودرو را به تولید رسانده‌ ایم، گفت: گرید باک خودرو برای اولین بار در ایران به تولید رسیده و موفق شدیم این گرید را در یکی از کشورهای خارجی به‌ خوبی تست کنیم و پس از تست موفقیت‌ آمیز این گرید، گواهی‌ نامه‌های مربوط را دریافت کرده‌ ایم.

وی ادامه داد: اکنون این گرید در خودرو سازی‌ های داخلی در حال گذراندن مراحل تست است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی