عمومی

14 نرم‌افزار و اپلیکیشن برتر ساخت پادکست 2023

۱۴ نرم‌افزار و اپلیکیشن برتر ساخت پادکست ۲۰۲۳

پادکست‌ها یا فایل‌های صوتی در هر زمینه‌ای می‌توانند وجود داشته باشند. احتمالاً برای شما هم بارها پیش آمده که اطلاعات موردنیاز خود را در پادکست‌ها پیدا کرده‌اید. در حال حاضر بخشی از آموزش‌های عمده که نیاز چندانی به تصویر ندارند، از طریق پادکست منتشر می‌شوند. نرم افزار یا اپلیکیشن ساخت پادکست چیست؟

در این مطلب می‌خواهیم ۱۴ برنامه و اپلیکیشن ساخت پادکست حرفه‌ای را به شما معرفی کنیم (۷ نرم‌افزار و ۷ اپلیکیشن). با بررسی این برنامه‌ها می‌توانید، محیط لازم برای ایجاد فایل‌های صوتی خود را ایجاد کنید. اما قبل از آن تعریف و آموزش ایجاد پادکست را نیز بررسی خواهیم کرد. توصیه می‌کنیم قبل از این مقاله حتما  مقاله «پادکست چیست؟» را مطالعه نمایید.

svg%3E - 14 نرم‌افزار و اپلیکیشن برتر ساخت پادکست 2023

پادکست چیست؟

پادکست یا «PodCast» به فایل‌هایی گفته می‌شود که با فرمت‌های صوتی «MP3 ،WMA ،ACC ،OGG ،RA ،RM، M4A، CDDA، WAV، FLAC و ALAC» که هریک برای انواع خاصی از محتوای صوتی مناسب هستند، ایجاد می‌شوند. پادکست‌ها از طریق پلتفرم‌ها و بسترهای مخصوص پادکست منتشر می‌شوند و در اختیار عموم قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی نرم افزار ساخت پادکست می‌پردازیم.

افراد می‌توانند با مشترک شدن در این بسترها، مجموعه‌های صوتی موردنظر خود را دریافت کنند. اما در گذشته، به غیر از محتوای آموزشی، موسیقی‌هایی که به‌صورت صوتی ایجاد می‌شدند هم نوعی پادکست به حساب می‌آمدند. اما امروزه محتوای آموزشی پادکست‌ها بیشتر از محتواهای سرگرمی است. سرعت رشد این نوع از فایل‌ها در سال‌های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده و محیطی برای ارائه تمام آموزش‌های غیرتصویری بوده است.

دلایل استفاده گسترده از پادکست‌ ها در سطح جهان

اگرچه استفاده از محتوای ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ و تصویری بسیار بیشتر از محتوای صوتی لذت‌بخش است، اما مهم‌ترین دلایل گستردگی پادکست‌ها در سال‌های اخیر را می‌توان به کمک موارد زیر عنوان کرد:

  • تهیه و تدوین فایل‌ صوتی راحت‌تر از فایل تصویری است.
  • هزینه تولید فایل صوتی به مراتب کمتر از هزینه‌های مربوط به تولید ویدئو است.
  • تهیه و تدوین پادکست، بسیار سریع‌تر از دیگر انواع محتوا انجام می‌شود. (کسانی‌که از طریق پادکست آموزش می‌دهند، محتوای خود را سریعتر در اختیار مخاطبینشان قرار می‌دهند)
  • حجم فایل‌های صوتی و پادکست‌ها بسیار کمتر از فایل‌های ویدئویی و تصویری است.
  • از پادکست می‌توان حین انجام کارهای دیگر مثل رانندگی، آشپزی یا …. نیز استفاده کرد، اما این امکان در مورد فایل‌های ویدئویی وجود ندارد (چون باید فقط تصویر را نگاه کنیم و همزمان نمی‌توانیم به کار دیگری مشغول شویم)
  • پادکست‌ها به دلیل حجم کمی که دارد، راحت‌تر در شبکه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری می‌شوند و به‌صورت گسترده در اختیار عموم قرار می‌گیرند.

اگر شما هم به یکی از همین دلایلی که عنوان شد، قصد داشته باشید برای ارائه دانش یا محتوای خود از مجموعه‌های صوتی استفاده کنید. در ادامه نیز با ما همراه باشید تا بهترین ابزارها و انواع اپلیکیشن ساخت پادکست را به شما معرفی کنیم.

۱۴ نرم‌افزار و اپلیکیشن ساخت پادکست حرفه ‌ای

برای تولید فایل صوتی، بهترین راه استفاده از نرم‌افزارهای تولید پادکست در محیط ویندوز است. اما خوشبختانه علاوه بر این نرم‌افزارها، انواع برنامه ساخت پادکست نیز وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید از طریق تلفن همراه اسمارت خود نیز، فایل‌های صوتی‌تان را ایجاد کنید. در این قسمت ۷ نرم‌افزار و ۷ اپلیکیشن ساخت پادکست حرفه‌ای را به ‌صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم:

نرم‌افزار Adobe Audition

یک از جامع‌ترین نرم‌افزارهای تحت ویندوز برای ویرایش و تدوین انواع فایل‌های صوتی، نرم‌افزار صوتی برتر شرکت بزرگ نرم‌افزاری ادوبی، تحت عنوان «Adobe Audition» است. این نرم‌افزار با داشتن قابلیت‌هایی نظیر ضبط صدا، تبدیل صدا به انواع فرمت‌های صوتی، ‌میکس صدا، حذف پارازیت، ایجاد انواع افکت‌های صوتی، نوفه زمینه و داشتن امکان ویرایش چندین صدا، تمام آن‌چه که برای تولید پادکست به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با توجه به اینکه برخی از فرمت‌های صوتی حجم بیشتری دارند، ادوبی‌ادیشن امکان کاهش حجم صوتی را نیز در خود داراست. این نرم‌افزار از تمام فرمت‌های صوتی به غیر از فرمت MIDI پشتیبانی می‌کند. کار کردن با این نرم‌افزار به آموزش نیاز دارد و محیط کاربری آن حرفه‌ای و تا حدی پیچیده است. Adobe Audition را به‌عنوان اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام هم می‌توان معرفی کرد.

svg%3E - 14 نرم‌افزار و اپلیکیشن برتر ساخت پادکست 2023

نرم‌ افزار Sound Forge

یکی دیگر از نرم‌افزارهای قدرتمند برای تولید و تدوین پادکست، نرم‌افزار Sound Forge است که دارای قابلیت‌های ضبط، ویرایش و بازبینی صدا، حذف نویز و پارازیت‌های زمینه صدا، ایجاد افکت‌های صوتی با کیفیت بالا، تبدیل سریع فرمت‌های صوتی به یکدیگر و کاهش حجم فایل‌های صوتی است و از اکثر فرمت‌های صوتی مانند WMA ،WAV ،MP3 و Quick Time پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید در جستجو برای دانلود نرم افزار ساخت پادکست ویندوز در گوگل، آن را پیدا کنید.

نرم‌ افزار Audacity

نرم‌افزار Audacity نیز دیگر گزینه‌ای است که برای ساخت فایل‌های صوتی از آن بهره می‌گیرند و در تمام گزینه‌های نرم افزار پادکست ویندوز، به کاربران پیشنهاد می‌شود. کاربری این برنامه به نسبت دو گزینه قبلی راحت‌تر است و ظاهر ساده‌تری هم دارد. استفاده از این برنامه رایگان است و چون کاربری راحت‌تری دارد، رایج‌ترین نرم ‌افزار تولید پادکست بین کاربران سطح مبتدی و متوسط در جهان محسوب می‌شود. همچنین قابل نصب بر روی انواع سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکنتاش و لینوکس است. این نرم‌افزار همچنین قابلیت دریافت و ارسال انواع فرمت‌های صوتی را نیز دارد.

نرم‌ افزار GarageBand

برنامه GarageBand برای سیستم‌عامل مکنتاش طراحی شده و قابل نصب بر روی ویندوز یا لینوکس نیست. این نرم‌افزار یک کتابخانه (Library) بزرگ از انواع ملودی‌های موسیقیایی دارد که قابل ویرایش هستند و شما می‌توانید ملودی شخصی خود را با آن‌ها ترکیب کنید. در کل، این برنامه، یک ابزار قوی و باکیفیت برای ویرایش صدا به حساب می‌آید.

نرم‌ افزار Pro Tools

پرو تولز یک نرم‌افزار بسیار حرفه‌ای برای تولید فایل‌های صوتی است که برای عموم پیشنهاد نمی‌شود، چراکه تنها افراد حرفه‌ای می‌توانند قیمت بالای آن را پرداخت کرده و از قابلیت‌های پیچیده و سطح بالای آن استفاده کنند. Pro Tools همچنین از قابلیت ذخیره‌سازی ابری (Cloud) پشتیبانی می‌کند و دارای پلاگین‌های بسیار قدرتمندی است.

نرم‌ افزار Sony ACID Xpress

سونی اِی‌دی‌آی‌دی اِکسپرس، یک نرم‌افزار ساده و رایگان تولید پادکست است که نمونه حرفه‌ای‌ و غیررایگان آن تحت عنوان «ACIDMusic Studio» توسط شرکت سونی ارائه می‌شود. این نرم‌افزار بسیار سریع قابل یادگیری است و تا حدی محیط شبیه‌سازی شده‌ی GarageBand را در ویندوز به نمایش می‌گذارد.

نرم‌ افزار MacOSX

مَک اُاِس‌ایکس، دیگر نرم افزار ساخت پادکست برای مکنتاش است که نمی‌توان از آن در محیط ویندوز یا لینوکس استفاده کرد. MacOSX اگرچه یک برنامه جامع برای فیلمبرداری از محیط مک است، اما در برخی از موارد، برای ویرایش صوتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند گزینه ساده‌تری برای تولید پادکست نسبت به GarageBand محسوب شود.

گزینه‌های فوق جزو بهترین برنامه‌های تولید و ویرایش صوتی هستند که در کامپیوتر و محیط ویندوز استفاده می‌شوند. استفاده از کامپیوتر برای ویرایش صوت بسیار راحت‌تر از کار با گوشی تلفن همراه است. با این وجود گاهی اوقات مجبور می‌‌شویم تا با گوشی عملیات تدوین صوتی خود را انجام دهیم. در این‌صورت به بررسی ۷ نوع از انواع برنامه های ساخت پادکست نیز می‌پردازیم که به قرار زیر هستند:

svg%3E - 14 نرم‌افزار و اپلیکیشن برتر ساخت پادکست 2023

اپلیکیشن ساخت پادکست Anchor

اَنکِر، یکی از جامع‌ترین و بهترین برنامه ساخت پادکست در محیط اندروید است. از قابلیت‌های این برنامه می‌توان به ضبط صدا استاندارد، وارد کردن پیام‌های صوتی، چت گروهی، وارد کردن فایل صوتی از اسپاتیفای،‌ افکت‌های صوتی باکیفیت، انتقال فایل و انتشار صوت در «آی‌تونز» و «گوگل‌پلی» به عنوان برترین‌ پلتفرم‌های انتشار پادکست اشاره کرد. با وجود تمام این ویژگی‌ها، استفاده از هاستینگ Anchor برای کاربران عادی محدود است. علاوه بر ساخت پادکست و ویرایش صوت ضبط شده می توانید از این برنامه برای انتشار پادکست نیز استفاده کنید. Anchor یکی از بهترین برنامه های انتشار پادکست است.

اپلیکیشن ساخت پادکست Speaker Studio

سپیکر استودیو، جامع‌ترین و بهترین اپلیکیشن پادکست برای اندروید است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در هنگام آپلود فایل در اسپیر استودیو می‌توانید انواع برچسب، تصویر، عنوان و توضیح برای فایل صوتی خود تعریف کنید. به کمک این اپ می‌توانید فایل‌های خود را در یوتیوب و iHeartRadio نیز به اشتراک بگذارید و از هاستیگ قوی آن نیز استفاده کنید. قابلیت ضبط و پخش زنده صدا، رابط کاربری بصری، کنترل ولوم جداگانه برای هر کانال صوتی و امکان آپلود خودکار پادکست بر روی هاستینگ از دیگر ویژگی‌های برتر این اپلیکیشن است.

اپلیکیشن ساخت پادکست Podbean

پادبین نیز دیگر ابزاری است که می‌توان آن را در جستجوی دانلود فایل‌های پادکست ساز برای گوشی پیدا کرد. استفاده کلی از آن رایگان است، اما برای استفاده از قابلیت هاستیک آن باید هزینه پرداخت شود. پس از ثبت‌نام در سرویس Podbean می‌توانید به کتابخانه جامع آن دسترسی داشته باشید، ‌از دکمه ضبط صدا در پروفایلتان استفاده کرده و پادکست خود را همراه با موسیقی ضبط کنید!

اپلیکیشن ساخت پادکست Audioboom

برنامه ساخت پادکست آودیوبوم، بهترین اپلیکیشن موجود برای اشتراک گذاری و انتشار فایل از طریق تلفن‌همراه است، چراکه ذخیره‌سازی ابری ندارد. اضافه کردن تصویر، عنوان و توضیح برای پادکست‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه است. همچنین قابلیت «طبقه‌بندی» و «منظم کردن فایل‌های صوتی» در Audioboom وجود دارد.

اپلیکیشن ساخت پادکست Soundcloud

ساوندکلود، یکی دیگر از اپ‌های پادکست‌ ساز است که به صورت رایگان ارائه شده و آپلود فایل را نیز به‌صورت رایگان انجام می‌دهد. از قابلیت‌های برتر این اپلیکیشن می‌توان «ایجاد افکت‌های صوتی»، «برش فایل‌های صوتی»، «جلوه‌های ویژه»، «ایجاد برچسب»، «وارد کردن پادکست به فایل‌های منتشر شده» و «اشتراک‌گذاری در دیگر رسانه‌های اجتماعی» را نام برد.

اپلیکیشن ساخت پادکست JoJo

جوجو یک برنامه موبایلی است که قابلیت‌های فراوانی دارد که یکی از آن‌ها تولید پادکست است. جوجو را می توان یک اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام و ضبط پادکست مسافرتی نیز محسوب کرد. JoJo همچنین ترکیبی از میکرو وبلاگ‌نویسی برای توییتر و Tumblr است. (از جوجو برای دیگر خدمات اینستاگرام مانند ویرایش تصویر نیز استفاده می‌شود)

اپلیکیشن ساخت پادکست Google Podcasts

امکان ندارد در مورد برنامه‌ای کاربردی صحبت کنیم و گوگل یک سرویس برای آن عرضه نکرده باشد. در مورد ساخت پادکست هم گوگل‌پادکست در اختیار عموم قرار دارد. این اپلیکیشن تمام قابلیت‌های تولید پادکست استاندارد را دارا است و با تمام سرویس‌های دیگر گوگل هماهنگی داشته و حتی در یوتیوب هم قابلیت اشتراک گذاری مستقیم دارد.

لازم به ذکر است که گوگل‌پادکست خود یک بستر برای اشتراک‌گذاری محتوای صوتی در جهان است. بنابراین اگر با هر وسیله دیگر فایل‌های خود را ایجاد کرده باشید، می‌توانید آن را در گوگل‌ پادکست منتشر کنید.

svg%3E - 14 نرم‌افزار و اپلیکیشن برتر ساخت پادکست 2023

سخن پایانی

شما می‌توانید برای دانلود نرم افزار ساخت پادکست برای کامپیوتر و همچنین دانلود نرم افزار ساخت پادکست آیفون ، به جستجوی گوگل مراجعه کنید. سایت‌های بسیاری وجود دارند که انواع سرویس‌ های ویرایش صدا را قرار داده ‌اند تا افراد پس از دانلود بتوانند از آن‌ ها استفاده کنند.

همانطور که قبلاً هم عنوان کردیم، امروزه بیشتر آموزش‌ها از طریق محتوای صوتی در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه دو سرویس بزرگ کتابخوانی کشور یعنی «کتابراه» و «فیدیبو» اقدام به تولید کتاب‌های صوتی کرده‌اند و بسیاری دیگر از سایت‌ها، یک تیم کاملاً حرفه‌ای برای تولید چنین کتاب‌هایی ایجاد کرده‌اند، کتاب‌های صوتی با کیفیت‌های بالایی عرضه می‌شوند و طرف‌داران بسیار زیادی هم دارند.

شما نیز می‌توانید یک پادکست یا سرویس کتاب صوتی ایجاد کنید و کسب درآمد از پادکست داشته باشید. چرا که برخی از افراد به صورت تک صدایی (فقط با صدای خودشان) کتاب صوتی تولید می‌کنند و هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد.
اگر هم در زمینه خاصی اطلاعات مفصلی دارید، باز هم پادکست‌ها بهترین راه انتقال دانش شما به دیگران هستند. پس برای شروع، صدای خود را تقویت کنید و روی آموزش نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های پادکست‌ساز نیز کار کنید.

در این مقاله دکتر ویز انواع نرم افزار ساخت پادکست را معرفی کردیم. از اکثر برنامه‌ها می‌توان بعنوان اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام استفاده کرد. بهترین نرم افزار پادکست ویندوز و بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست برای اندروید از نظر شما کدامند؟

پیشنهاد می کنیم برای شروع اولیه هر کاری از مشورت افراد خبره در این کار بهره ببرید و با آن‌ها مشورت کنید تا با گام‌های مطمئن وارد دنیاهای جدید شوید و زمان خود را بیهوده صرف آزمون و خطاهای نابجا نکنید. می توانید با مشاوران ما در دکتر ویز تماس بگیرید و از خدمات مشاوره کسب و کار ما بهره‌مند شوید. از ایده تا اجرا در کنار شما خواهیم بود.

سوالات متداول

منبع :
حتما بخوانید : پایگاه داده چیست؟
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی