عمومی

همانطور که صحبت از رکود اقتصادی به گوش می رسد، در اینجا دلیل شما را توضیح می دهیم قبل از بیکار کردن افراد برای قطع کردن، باید دو بار فکر کنید هزینه ها

همانطور که صحبت از رکود اقتصادی به گوش می رسد، در اینجا دلیل شما را توضیح می دهیم
قبل از بیکار کردن افراد برای قطع کردن، باید دو بار فکر کنید
هزینه ها

در چند هفته گذشته، ما در مورد اخراج های قابل توجهی از چندین شرکت شنیده ایم. Cameo و Robinhood، از جمله. به طور مشابه، Meta اعلام کرد یک توقف استخدام، و اوبر CEO اشاره کرد که از این پس استخدام یک “امتیاز” خواهد بود.

محرک اصلی در اینجا احساس رکود در هوا است. از افت قابل توجه در ارزش گذاری شرکت های فناوری اخیرا IPO’d به فوریت در اقدامات فدرال رزرو، حس کلی این است که سرخوشی از ارزش گذاری شرکت های خصوصی و بذرهای ۱۰۰ میلیون دلاری متعلق به گذشته است.

در چند سال گذشته، اکثر استارت آپ ها سرمایه گذاری زیادی روی رشد کرده اند اما هنوز تا سودآوری فاصله زیادی دارند. بنابراین اکثر آنها به زودی نیاز به جمع آوری بودجه اضافی را خواهند دید. از آنجایی که دورهای تامین مالی قبلی به احتمال زیاد بر اساس ارزش‌گذاری‌های متورم جمع‌آوری می‌شدند، جمع‌آوری وجوه اضافی احتمالاً مستلزم برداشتن یک “دور نزولی” است که بر سرمایه‌گذاران فعلی تأثیر می‌گذارد و بنیان‌گذاران را بیشتر کاهش می‌دهد.

بنابراین سوالی که هر بنیانگذار و اپراتور باید بپرسد این است که “آیا برای کاهش هزینه ها باید افراد را نیز اخراج کنم؟” متأسفانه پاسخ به این سؤال به این سادگی نیست و من می خواهم هر دو طرف این بحث را برجسته کنم.

در حالی که پاسخ اولیه کاهش سریع هزینه ها است، شرکت هایی که در میان بحران های مشابه گذشته این کار را انجام نداده اند، در پایان موفق شده اند قوی تر ظاهر شوند.

برای مثال، در طول رکود سال ۲۰۰۸، شرکت شبکه های کامپیوتری Arista Networks شاهد کاهش تقاضا و ذخایر نقدی خود بود. کم شدن در حالی که اکثر شرکت‌های دیگر کارکنان تحقیق و توسعه خود را برای حفظ پول نقد اخراج می‌کردند، در حالی که فروشندگان خود را حفظ می‌کردند تا بالشتک‌های نقدی بزرگ‌تری ایجاد کنند، Arista برعکس عمل کرد و دو برابر شد، توسعه‌دهندگان خود را حفظ کرد و حتی چند نفر دیگر را استخدام کرد، در نتیجه مزیت رقابتی و خندق خود را تقویت کرد.

Arista Networks در استفاده از این استراتژی تنها نبود. چند سال پیش، از مدیر اجرایی و سرمایه‌گذار فناوری کیث رابویس به عنوان سخنران استقبال کردم. در کلاس مقیاس بندی من از جمله دستاوردهای او، او معاون اجرایی در PayPal بود. وقتی از او پرسیده شد که چه چیزی به پی پال اجازه می دهد تا اینقدر مسلط باشد و تیم اصلی آن متعاقباً شرکت های موفق دیگری مانند اسپیس ایکس و لینکدین را راه اندازی کند، او پاسخ داد که به دلیل فشار رکود اقتصادی در زمان شروع به کار شرکت، دسترسی آسان به مجموعه ای از استعدادها داشت. که در نهایت آنها را به موفقیت رساند.

این داستان ها ممکن است حکایتی به نظر برسند، اما در اینجا درسی وجود دارد. به نظر من، طی چند سال آینده، شاهد خواهیم بود که سرمایه‌گذاران بیشتری از مدل‌های تجاری که می‌توانند سودآورتر شوند، طرفداری می‌کنند. اما این بدان معنا نیست که شرکت ها باید استخدام را متوقف کنند، و همچنین به این معنا نیست که آنها باید شروع به اخراج افراد کنند. در واقع، من استدلال می‌کنم که شرکت‌ها هنگام فکر کردن به مقیاس‌بندی باید به سه سؤال ساده پاسخ دهند: 

۱٫ چگونه می‌توانید متمایز بمانید؟

حفظ شرکت تا حد امکان از نظر فن آوری و آمادگی برای حفظ این مزیت رقابتی تا زمانی که وضعیت اقتصادی تغییر کند. و اقتصاد دوباره شروع به رشد کند، بسیار مهم است. شرکتی که در آن لحظه یک محصول یا خدمات عالی دارد، آماده است تا بر روی آن موج رشد بپرد.

۲٫ چگونه می‌توانید مسیر روشنی برای سودآوری ایجاد کنید؟

همانطور که اشاره کردم، سرمایه‌گذاران به احتمال زیاد حمایت می‌کنند و به شرکت هایی که مسیری برای سودآوری دارند، تزریق نقدینگی ارائه دهید. بنابراین، دریابید که شرکت در کوتاه مدت چه کاری می تواند انجام دهد تا چنین مسیری را نشان دهد. اهرم های اصلی که می توانید بکشید که شما را به رشد پایدار نزدیک می کند چیست؟

۳٫ محدودیت واقعی شما چیست؟

در زمان‌های معمول، من معمولاً از مدیران می‌پرسم چه چیزی توانایی آنها را برای رشد تهاجمی محدود می‌کند. . در زمان‌های نامشخص، شرکت‌ها هنوز نیاز به رشد دارند، اما ما باید یک سوال کمی متفاوت بپرسیم. این دیگر به این موضوع نمی رسد که چه چیزی توانایی شما را برای رشد سریع محدود می کند، بلکه این نیست که چه چیزی توانایی شما را برای بقا یا حفظ خود در حین زنده ماندن محدود می کند؟

رشد دیگر هدف نیست، بقا است.

در واقع، اگر هدف زنده ماندن است، ساده ترین راه برای دستیابی به آن، توقف خرج کردن پول نقد است. . اما پس از آن شما دلیل وجودی خود را تضعیف می کنید و ممکن است در نهایت هیچ نتیجه ای نداشته باشید. بنابراین زنده ماندن با حفظ مزیت رقابتی ممکن است در واقع به معنای استخدام افرادی باشد که دیگران اخراج می کنند و اطمینان حاصل کنید که شرکت شما کارکنان با کیفیت بالا در مناطق حساس خواهد داشت.

پس نپرسید حداقل کاری که می توانید برای زنده ماندن یک روز دیگر انجام دهید چیست؟ روی حداقل هایی که باید انجام دهید تمرکز کنید تا مطمئن شوید مزیت رقابتی خود را حفظ می کنید و در عین حال بقای خود را نیز حفظ می کنید.

استخدام به وضوح در چند ماه آینده یک امتیاز خواهد بود. اما کسانی که این امتیاز را دارند با شروع دوره بهبودی مجهزتر خواهند شد.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی