عمومی

Crypto.com به طور تصادفی 7.2 میلیون دلار هدیه داد. این یک درسی برای هر رهبر

Crypto.com به طور تصادفی ۷٫۲ میلیون دلار هدیه داد. این یک
درسی برای هر رهبر

Cryptocurrency Titan Crypto.com در حال نبرد حقوقی طولانی علیه یک زن استرالیایی – و برخی از بستگان او – در مورد ۷٫۲ میلیون دلار که شرکت به طور تصادفی به حساب او واریز کرد بیشتر نسبت به یک سال پیش. در چیزی که بیشتر شبیه داستان یک فیلم به نظر می رسد تا یک اتفاق واقعی، Crypto.com در حال مبارزه است – چندین ماه پس از این واقعیت – برای بازیابی وجوهی که اکنون در بین افراد مختلف در کشورهای مختلف پخش شده است.

اینکه بگوییم Crypto.com قربانی خطاهای خودش است، کم گفته است – به ندرت شرکتی با هر اندازه ای دارد با چنین هدف کاملی به پای خود شلیک کرد. در اینجا درس‌های متعددی برای هر رهبر کسب‌وکار وجود دارد. در اینجا فقط به برخی از اشتباهات Crypto.com نگاهی می اندازیم.

۱٫ شخصی اشتباه تایپی انجام داد که همه چیز را شروع کرد.

در ماه مه ۲۰۲۱، Crypto.com 100 دلار استرالیا بدهکار بود ( AUD)، یا حدود ۶۸ دلار، به زنی به نام Thevamanogari Manivel. طبق گزارش‌های مطبوعاتی، یک کارمند Crypto.com به طور ناخواسته شماره حسابی را در قسمتی وارد کرد که قرار بود حاوی مبلغ بازپرداخت باشد. در نتیجه، Crypto.com تقریباً ۱۰٫۵ میلیون AUD یا حدود ۷٫۲ میلیون دلار به حساب Manivel واریز کرد.

باور کنید یا نه، از بین تمام اشتباهاتی که در این داستان عجیب مرتکب شد، این کوچکترین و ساده ترین آنها برای درک است. . مردم حواسشان پرت می شود، به خصوص اگر کارهای تکراری انجام دهند. اشتباهات تایپی اتفاق می افتد.

۲٫ هیچ کس به مدت هفت ماه متوجه نشد.

مشکل بزرگتر این است که تا دسامبر ۲۰۲۱ طول کشید تا Crypto.com کشف کند – در طی یک ممیزی معمولی — که چیزی اشتباه شده است. اگر ۷٫۲ میلیون دلار به طور مرموزی از خزانه شرکت شما ناپدید شود، آیا هفت ماه طول می کشد تا متوجه شوید که از بین رفته است؟

Crypto.com توضیح نداده است که چگونه به میلیون ها نفر از دست رفته توجه نکرده است، یا هیچ بیانیه عمومی در این مورد، فراتر از پرونده های دادگاه ارائه نکرده است. (یکی از نمایندگان شرکت به Inc. گفت که شرکت نمی تواند در مورد شکایت در حالی که در جریان است اظهار نظر کند.) به هر دلیلی، به نظر می رسد واضح است که شخصی در زمانی که باید توجه نمی کرد.

<. div class="standardText" readability="38.404726735598">

آن هفت ماه به منیول زمان زیادی داد تا تصمیم بگیرد که می‌خواهد پول را نگه دارد و چگونگی انجام آن را بیابد. طبق حکمی که هفته گذشته منتشر شد ، او ۴۳۰۰۰۰ دلار استرالیا به حساب دخترش واریز کرد و خانه ای به قیمت ۱٫۳۵ میلیون دلار استرالیا در حومه ملبورن خرید. سپس مالکیت آن خانه را به خواهرش که در مالزی زندگی می‌کند، منتقل کرد. دادگاه های استرالیا دستور مسدود کردن حساب های بانکی Manivel را صادر کرده اند. آنها به خواهر دستور داده اند که خانه را بفروشد و سود و هزینه را بپردازد. اما با توجه به حوزه های قضایی متعدد درگیر و دشواری ارائه اخطار قانونی به خواهر، مشخص نیست که همه اینها چگونه انجام خواهد شد.

۳٫ Crypto.com کارمندان خود را اخراج می کند. از گفتن تعداد آنها خودداری می‌کند.

ما نمی‌دانیم چرا شخصی نتوانسته حساب‌های Crypto.com را زیر نظر داشته باشد. اما یک دلیل ممکن است این باشد که هر کسی که اخیراً کار خود را از دست داده است، یا مشغول تلاش برای یادگیری چند نفر از همکاران خود بوده است.

در ماه ژوئن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل کریس مارشالک گفت که شرکت در حال اخراج ۲۶۰ نفر یا ۵ درصد از نیروی کار خود است. ، در مجموعه‌ای از توییت‌هایی که با توجه به آنچه که او اعلام می‌کرد، به‌طور عجیبی لذت‌آمیز بود.

ممکن است چیزی بیشتر از این بوده باشد. چند ماه بعد، The Verge گزارش داد که در واقع، Crypto.com بیش از ۲۶۰ کارمند را اخراج کرده است. هیچ‌کس نمی‌داند چند نفر هستند، زیرا شرکت به کسی نمی‌گوید – حتی افرادی که هنوز آنجا کار می‌کنند. در یکی از سالن‌های شهر داخلی این ماه، شخصی از مارشالک چه تعداد کارمند اخراج شده اند. او پاسخ داد که هیچ تعهدی برای پاسخ به این سوال ندارد. او گفت: «تعداد یک تیتر عالی است، شایعه کردن در مورد آن چیز خوبی است. اما، او ادامه داد، “به عنوان یکی از مالکان این شرکت، باید از خود بپرسید، آیا به نفع من است که این شماره در آنجا باشد؟”

در همین حال، کارمندان متوجه شده اند که بسیاری از همکاران سابق آنها بی سر و صدا ناپدید شده اند، دیگر در جلسات ظاهر نمی شوند، حساب های ایمیل آنها غیرفعال شده است. یک بازبین ناشناس در Glassdoor  ادعا کرد که این شرکت در واقع کارهای بیشتری را اخراج کرده است. بیش از ۱۰۰۰ کارمند – حدود ۱۹ درصد از نیروی کار خود – و این واقعیت را پنهان می کرد. بازبینی کننده نوشت: «آنها فهرست راهنمای شرکت را حذف کرده اند تا ما نتوانیم شاهد کاهش اعداد باشیم.

۴٫ به نظر می رسد Crypto.com فکر می کند می تواند تصویر خود را کنترل کند.

Crypto.com کمتر از یک سال پس از

افراد را اخراج می کند. a href=”https://www.inc.com/magazine/202203/bill-shapiro/naming-rights-enron-kodak-cmgi-purdue-pharma.html”>هزینه ۷۰۰ میلیون دلاری برای تغییر نام مرکز سابق استیپلز در لوس آنجلس، به‌علاوه صدها میلیون مورد دیگر در «فورچون به نفع شجاعان است»، آگهی با مت دیمون و تبلیغ Super Bowl با لبرون جیمز.

این یک چیز است که بگوییم “بخت به شجاعت می بخشد.” دوباره هزینه کردن بیش از ۱ میلیارد دلار برای بالا بردن وجهه شرکتتان درست زمانی که “زمستان رمزنگاری” در راه است، چیز دیگری است. 

ساخت تبلیغاتی که افرادی را با نام‌های خانوادگی نشان می‌دهند، راه بسیار خوبی برای جلب توجه به شرکت شما است. اما اگر توجه را جلب می‌کنید، باید بدانید که در کنار سؤالاتی که ممکن است نخواهید به آنها پاسخ دهید، از بررسی دقیق نیز دعوت می‌کنید. مانند “چند نفر را اخراج می کنید؟” و “اگر شما این همه پول را برای نام استادیوم و تبلیغات با سوپراستارها خرج نمی‌کردید، چند نفر از آنها هنوز شغل داشتند؟”

یک نماینده Crypto.com در پاسخ به سوالی درباره این اخراج‌ها، به‌ویژه به دلیل هزینه‌های هنگفت بازاریابی، این بیانیه را برای شرکت ارسال کرد: «ما در ماه ژوئن کاهش‌هایی را اعلام کردیم و از آن زمان، نیروی کار خود را بهینه‌سازی کرده‌ایم. ما یک ترازنامه قوی داریم و به سرمایه‌گذاری در محصولات، مهندسی و مشارکت‌های برند ادامه خواهیم داد.”

۵٫ برای ساختن یک شرکت موفق، بیش از تبلیغات پر زرق و برق نیاز است.

به سختی می توان فهمید که مارشالک به چه چیزی فکر می کند، یا انگیزه این انتخاب ها چیست. Crypto.com ساخته است. اما از بیرون، همه این‌ها به نظر می‌رسد که بنیان‌گذار منفور از بین رفته است. استخدام مت دیمون برای نمایندگی شرکت شما سرگرم کننده است. بررسی حساب های خود برای اطمینان از اینکه ۷٫۲ میلیون دلار گم نشده است خسته کننده است. اما برای موفقیت یک شرکت در دوران چالش برانگیز اقتصادی، به این نوع کار خسته کننده و توجه به اصول اساسی نیاز است.

همچنین بیش از آن چیزی که مارسالک نشان داده است، نیاز به همدلی دارد. چگونه هر مدیر عاملی می‌تواند انتظار داشته باشد که کارمندانش کارهای خوبی انجام دهند در حالی که سعی می‌کنند حدس بزنند کدام یک از دوستانش شغل خود را از دست داده‌اند؟ با توجه به استرسی که همه این کارمندان باید داشته باشند، اشتباه تایپی ۷٫۲ میلیون دلاری تقریباً قابل پیش بینی به نظر می رسد.

Crypto.com ممکن است ۷.۲ میلیون دلاری را که تصادفاً به Manivel داده است، پس نگیرد. قطعاً ۱ میلیارد دلاری که برای نامگذاری Crypto.com Arena و ایجاد تبلیغات ستاره دار خرج کرده است، پس نخواهد گرفت. اما اخراج‌های مخفی کاری است که می‌تواند اعتماد کارکنان را به یک شرکت و رهبری آن از بین ببرد. اگر Crypto.com این اعتماد را از دست داده باشد، این بزرگترین ضرر از همه خواهد بود.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی