عمومی

هاوارد شولتز، مدیر عامل استارباکس اخیراً یک ایده‌ای که غیرمشتریان از آن متنفر خواهند شد. و نه واقعا کمک خواهد کرد کارمندان استارباکس

هاوارد شولتز، مدیر عامل استارباکس اخیراً یک
ایده‌ای که غیرمشتریان از آن متنفر خواهند شد. و نه واقعا کمک خواهد کرد
کارمندان استارباکس

من در منهتن پایینی ایستاده بودم Starbucks یک روز که یک رقص کوچک عجیب نظرم را جلب کرد .

مردی در راهروی بیرون دستشویی کمین کرده بود. گهگاه، گوشه ای به باریستاها نگاه می کرد. وقتی متوجه او می‌شدند از چشم‌ها دور می‌شد. سرشان را تکان می‌دادند یا چشم‌هایشان را می‌چرخانیدند و به کار ادامه می‌دادند.

در نهایت، مدیر به سمت تلفن اشاره کرد و یکی از کارمندان یک جواب داد. زنگ زدن. دقایقی بعد، درست زمانی که یک افسر پلیس به داخل رفت، مرد با تیر از در ورودی بیرون رفت.

افسر سرش را به سمت در تکان داد. مدیر سرش را تکان داد که انگار می‌خواهد بگوید: “بله، آن پسر است.” افسر پلیس شانه هایش را بالا انداخت و رفت.

سه دقیقه بعد، مرد دوباره به داخل و داخل راهرو رفت.

/div>

ماه گذشته، بنیانگذار و مدیر عامل موقت استارباکس (این یک داستان طولانی است) ممکن است زنجیره مجبور شود سیاست خود را دوباره ارزیابی کند اجازه دادن به هر کسی، مشتری یا غیر مشتری، برای استفاده از حمام.

“ما باید فروشگاه های خود را سخت کنیم و شولتز گفت: امنیت را برای مردم خود فراهم کنیم. نمی‌دانم می‌توانیم حمام‌هایمان را باز نگه داریم یا نه». او ادامه داد که مشکل رو به رشد «سلامت روان» تهدیدی برای کارکنان و مشتریان است و سیاست فعلی که حمام‌های استارباکس را به روی عموم باز می‌کند، مدیریت فروشگاه‌ها را برای کارمندان دشوار می‌کند.

در حالی که شولتز در مورد مشکل سلامت روان توضیح بیشتری نداد، مدیریت بخش فروشگاه‌ها برای کارمندان دشوارتر است. در مکان‌هایی مانند شهر نیویورک، که حمام‌های عمومی عمدتاً وجود ندارند، زنجیره‌هایی مانند استارباکس این شکاف را پر می‌کنند. در حالی که من واقعاً این کار را انجام نداده‌ام – اگر فقط به این دلیل که یکی از ترسناک‌ترین تمرین‌های جمع‌آوری داده است که می‌توانم تصور کنم – مطمئن هستم اکثر افرادی که از سرویس‌های بهداشتی استارباکس در داخل شهر استفاده می‌کنند، خریدی انجام نمی‌دهند.

تمیز نگه داشتن دستشویی هایی که دائماً در حال استفاده هستند یک چالش بزرگ است. همینطور برخورد با افرادی که حمام برای آنها پناهگاهی از عوامل است. آیا وقتی هوا بیرون ۱۰ درجه است و جایی برای رفتن ندارد، کسی را مجبور می کنید که برود؟ برخورد با افرادی مانند مردی که در استارباکس دیدم نیز همینطور است. معلوم شد که او در کمین بوده، سپس دویده است، سپس تمام صبح برگشته است.

اما اجرای یک سیاست حمام سخت‌گیرانه‌تر نیز همین‌طور است. در سال ۲۰۱۸، دو مرد سیاه پوست دستگیر شدند در استارباکس فیلادلفیا در حالی که منتظر یک دوست بودند. یکی از مردان گفت که خواسته است از سرویس بهداشتی استفاده کند، به او گفته شد که این سرویس فقط برای پرداخت پول به مشتریان است و دقایقی بعد، یکی از کارکنان با پلیس تماس گرفت.

این حادثه باعث شد که یک ایمیل از شولتز به همه کارمندان ارسال شود که در آن نوشته شده بود: “هر فردی که وارد فضاهای ما شود، صرف نظر از اینکه خریدی انجام دهد، مشتری محسوب می شود.”

با این حال، باز کردن حمام‌ها به روی همه به وضوح چالش‌هایی را برای کارمندان ایجاد کرده است — اما باید سیاست حمام سخت‌تری را اعمال کنیم که می‌تواند باعث شود بسیاری از مردم از این واقعیت که دیگر نیستند ناراحت شوند. مجاز به استفاده از حمام استارباکس بدون خرید است.

در هر صورت، استارباکس — و به طور خاص تر، کارمندانش — نمی توانند برنده شوند.

به‌ویژه در مناطقی که حمام استارباکس تنها جایی است که می‌توان (به صورت مجازی و تحت اللفظی) رفت.

خب من چه کار کنم؟ در حالی که خرج کردن پول دیگران آسان است، حمام‌ها را برای همه باز می‌گذارم و یک کارمند را به فروشگاه‌های پر رفت و آمد اضافه می‌کنم تا سرویس‌های بهداشتی را تمیز نگه دارم. (در نیویورک، این یک شغل تمام وقت خواهد بود.) 

به این ترتیب، چالش اجرایی مشکلی ندارد. به این ترتیب، باریستاها می‌توانند باریستا باشند، نه مانیتورهای سرویس بهداشتی. به این ترتیب استارباکس می تواند همچنان مشتریان خود را در جایگاه سوم قرار دهد.

مطمئناً، هزینه بیشتری خواهد داشت. اما افزایش گردش مالی که مطمئناً ناشی از جایگزینی مداوم کارمندانی است که فقط می‌خواهند به مشتریان خدمات ارائه دهند، همینطور خواهد بود.

سیاست‌های نامطلوب را اجرا نکنید. .

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com عبارتند از متعلق به خودشان، نه Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی