عمومی

هاوارد شولتز، مدیر عامل استارباکس، نامه ای الهام بخش به او فرستاد کارمندان این جالب ترین قسمت بود

هاوارد شولتز، مدیر عامل استارباکس، نامه ای الهام بخش به او فرستاد
کارمندان این جالب ترین قسمت بود

Starbucks در حال ایجاد تغییرات بزرگ است.

علیرغم اینکه یک سال درآمد تقریباً رکورددار است، این شرکت با کارکنان ناراضی سروکار دارد که بسیاری از آنها برای عضویت در اتحادیه تلاش می کنند. این تنها یکی از چالش‌هایی است که هاوارد شولتز را به عنوان مدیر اجرایی بازگرداند، سمتی که او تنها چند ماه پیش به آن بازگشت.

شولتز در نامه ای به کارکنان، اعتراف کرد که شرکت در حال حاضر نیازها و انتظارات کارکنان و مشتریان را برآورده نمی کند.

“امروز، ما خود را در موقعیتی می یابیم که باید تجربه استارباکس را در فروشگاه های خود مدرن و متحول کنیم و محیطی مرتبط، دلپذیر و ایمن را بازسازی کنیم، و در آن با عزت، احترام و مهربانی یکدیگر را ارتقا دهیم. شولتز نوشت.

“ما باید استارباکس را برای آینده دوباره اختراع کنیم.”

نامه شولتز پنج مورد را آشکار می کند. گام‌هایی به سوی استراتژی اختراع مجدد آن، که به نظر می‌رسد بیشتر آن‌ها صحبت‌های معمولی روابط عمومی هستند. با این حال، جالب است که بیشتر نامه شولتز تنها بر یکی از این مراحل تمرکز دارد، یعنی طراحی مجدد شراکت شرکت با کارمندان.

براساس به شولتز، استارباکس از بازخورد مستقیم کارمندان – در قالب داستان‌ها، تجربیات و ایده‌ها – برای “الهام بخشیدن به مجموعه‌ای از اصول برای مشارکت جدید در استارباکس” استفاده می‌کند.

در حالی که هنوز توانایی شولتز در ارائه آنچه که وعده داده است دیده می شود، اما این نمونه ای از یک استراتژی عالی است که پایه و اساس هوش هیجانی: شامل چیزی به نام اثر Ikea است.

اثر Ikea چیست؟ و صاحبان کسب‌وکار چه درس‌هایی می‌توانند از آن بیاموزند؟

(اگر در درس‌های این مقاله ارزشی پیدا کنید، ممکن است برایتان جالب باشد. در دوره کامل هوش هیجانی من — که شامل ۲۰ قانون است که به شما کمک می کند هوش هیجانی خود را توسعه دهید.  بررسی کنید دوره اینجا.)

چگونه استارباکس از جلوه Ikea استفاده می‌کند

اصطلاح “اثر Ikea” برای اولین بار در مقاله تحقیقاتی منتشر شده ظاهر شد. توسط مدرسه بازرگانی هاروارد. این مقاله مطالعه‌ای را برجسته می‌کند که در آن از دو مجموعه از افراد خواسته شد مجموعه‌ای از جعبه‌های خود ذخیره‌سازی Ikea را قیمت‌گذاری کنند. گروه اول جعبه ها را خودشان ساخته بودند، در حالی که گروه دوم به سادگی مبلمان را قبل از رسیدن به قیمت بررسی کردند.

نتیجه. ? افرادی که خود جعبه‌ها را ساخته‌اند ارزش قابل‌توجهی برای محصول نهایی قائل بودند که منجر به نتیجه‌گیری نویسندگان شد:

“وقتی مردم محصولات را با نیروی کار خود آغشته کنند، تلاش آنها می تواند ارزش آنها را افزایش دهد.” به عبارت دیگر، وقتی چیزی را خودتان می سازید، ارزش بیشتری برای آن قائل می شوید.

خب، همانطور که مشتریان برای مبلمانی که ارزش بیشتری قائل هستند. آنها خودشان را جمع آوری می کنند، تیم شما ارزش بیشتری برای راه حل هایی پیدا می کند که آنها در ایجاد آنها نقش داشته اند.

فقط به عنوان یک مثال از این مورد. استارباکس اخیراً تصمیم به تعطیلی ۱۶ فروشگاه در شهرهای سراسر کشور گرفته است، با استناد به “حجم بالای حوادث چالش برانگیز که ایجاد یک محیط امن و دلپذیر را دشوار می کند”، طبق گزارش واشنگتن پست. در بیانیه ای جداگانه، ارشد استارباکس دبی استرود و دنیس نلسن معاونان رئيس جمهور نقل شد بازخورد کارکنان در مورد چالش ها مانند ایمنی شخصی، نژادپرستی، بحران رو به رشد سلامت روان، و افزایش مصرف مواد مخدر.

“مستقیماً ورودی شما. استرود و نلسن نوشتند که خط‌مشی‌ها، برنامه‌ها و مزایای ما را شکل می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که شما احساس حمایت و قدرت بیشتری می‌کنید.

در نامه‌اش. شولتز روش های دیگری را ذکر می کند که شرکت قصد دارد از بازخورد کارکنان برای احیای مجدد رابطه خود با آنها استفاده کند.

“ما این شرکت را بر اساس شولتز می نویسد: قدرت ایده ها و صدای شریک. “اختراع مجدد ما باید عمیق‌تر… مسئولیت‌پذیری را در ساختن آینده‌ای مشترک به اشتراک بگذارد و وقتی شرکت موفق شد به نفع همه ما باشد. هدف ما این است که یک نوع کاملاً جدید از شرکت در صنعت خود باشیم و استاندارد جدیدی را تعیین کنیم.”

این استاندارد جدید دقیقاً شامل چه چیزی خواهد بود؟

چند سال پیش، استارباکس با مزایایی که حتی به کارکنان پاره وقت ارائه می کرد، از جمله برنامه پاداش سهام، خود را از سایر خرده فروشان متمایز کرد. آیا شاهد پیشرفت های چشمگیری در آن برنامه یا چیزی مشابه خواهیم بود؟

من حدس می زنم زمان مشخص خواهد کرد: شولتز می گوید در هفته های آینده ، شرکت “شفافیت بیشتری” در مورد منابع و برنامه های جدید ارائه خواهد کرد.

بدون در نظر گرفتن، کارفرمایان می توانند از استراتژی پیشنهادی استارباکس درس بگیرند. .

وقتی گوش دادن اتفاق می افتد، یادگیری شروع می شود. بنابراین، به کارمندان خود یک انجمن بدهید تا چالش ها، نیازها و حتی خواسته های خود را به اشتراک بگذارند. انجام این کار به شما امکان می دهد مشکلات و راه حل ها را بهتر شناسایی کنید.

علاوه بر این، به یاد داشته باشید که کارمندان برای راه حل های شخصی ارزش بیشتری قائل می شوند. کمک کرد. این کار را به درستی انجام دهید و همچنین از اثر Ikea برای تعمیق روابط با افراد خود و تعمیق احساس مالکیت آنها در تجارت استفاده خواهید کرد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی