خبر

تشکیل کمیته برای تعیین تعرفه‌های واردات خودرو

تشکیل کمیته برای تعیین تعرفه‌های واردات خودرو

381262 948 - تشکیل کمیته برای تعیین تعرفه‌های واردات خودرو

اقتصاد۲۴- در رابطه با جزئیات بیشتر آیین نامه واردات خودرو به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: در روند تدوین آیین نامه واردات خودرو موضوع خدمات پس از فروش برای ما نکته مهمی بود. بررسی‌ها نیز نشان می‌داد در اکثر کشور‌ها ورود خودرو همراه با ارائه خدمات پس از فروش است موضوعی که پیش از این مصرف کننده از آن محروم بود.

وی با بیان اینکه در این آیین نامه واردکننده را موظف کرده ایم که ارائه خدمات پس از فروش را به مصرف کنندگان انجام دهد، گفت: البته در مواردی می‌توان از پتانسیل بدنه شرکت‌های خدمات پس از فروش فعلی که در داخل کشور قرار دارند استفاده کرد. به نحوی که ما چیز پیچیده‌ای از واردکنندگان نخواسته ایم. باید در پروسه واردات ارائه خدمات آموزش و تجهیزات الکترونیک برای عیب یابی خودرو‌ها پیش بینی شود تا در نهایت مصرف کنندگان با مشکلاتی روبرو نشوند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص انتقال دانش فنی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: انتقال دانش فنی یک طیف بسیار گسترده است از آموزش و تجهیز خودرو‌ها گرفته تا تولید قطعات و حتی مونتاژ محصولات در داخل کشور به نحوی که می‌توان با به کارگیری ۱۵۰۰ نمایندگی خدمات پس از فروش موجود در کشور ارائه خدمات را به مصرف کنندگان انجام داد.


بیشتر بخوانید: شرایط واردات خودرو با بیت کوین


وی در رابطه با چرایی عرضه خودرو در بورس کالا نیز گفت: یکی از نکاتی که ما در آیین نامه مورد بررسی قرار دادیم جلوگیری از جهش قیمتی خودرو‌های وارداتی بود چرا که در طی سال‌های اخیر که واردات ممنوع بود و به محض آغاز جهش قیمتی در بازار به وجود می‌آمد.

منطقی با اعلام اینکه یک کمیته از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل می‌شود تا تعرفه‌های شناور را برای محصولات معین نماید تا سود واردکنندگان هم مشخص شود، افزود: متقاضیان واردات می‌توانند با اعلام توانمندی خود اقدام به این موضوع کنند در بحث سرمایه گذاری هم استفاده از رمز ارز‌ها در نظر گرفته شده تا در این مسیر مشکلاتی برای سرمایه گذاران ایجاد نشود.

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی