خبر

پیش بینی بورس امروز ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی بورس امروز ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

622588 886 - پیش بینی بورس امروز ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴- برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۱۸ فروردین- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد ۵ هزار و ۶۴۲ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن ۱۲۸ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس ۵۴ واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۲۰۷ واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت همکاران سیستم (سیستم)، شرکت رادیاتور ایران (ختور) و شرکت لنت ترمز ایران (خلنت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، شرکت کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) و شرکت بیمه میهن (میهن) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های کسعدی (شرکت کاشی سعدی)، ثامان (شرکت سامان گستر اصفهان) و ثنوسا (شرکت نوسازی و ساختمان تهران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، شرکت آلومتک (فالوم) و شرکت کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۵۶ نماد صف خرید داشتند و ۳۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۶۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۲۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴۷ درصدی به ۹۴ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید: رمزگشایی از ریزش بورس در سال ۱۴۰۲/ منتظر رکوردشکنی شاخص کل در سال جدید باشید


پیش بینی بورس امروز

پس از رشد قابل توجه شاخص در دو روز ابتدایی سال جدید، شاخص به نیمه کانال ۲.۲ میلیونی رسید. اما در هفته کاری دوم سال، شاخص در دو روز متوالی افت کرد.

روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۶۴۲ واحد بالا آمد. در این روز نماد‌های فملی و فولاد شاخص‌ساز بودند و بیشترین نقش را در مثبت شدن شاخص داشتند.

اما خروج پول ادامه داشت و شاهد خروج ۲۸۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بودیم.

نماد خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از خساپا، نماد‌های خودرو، خگستر، کرومیت، شستا، وبملت، رمپنا و شتران در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نماد‌های فزر، چکاپا، ستران، سیستم و فسبزوار بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به روز قبل به ۴ هزار و ۹۶ میلیارد تومان رسید.

بنابراین، در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد رکود نسبی و خروج سرمایه بودیم. با این حال حرکت شاخص پرنوسان بوده و با تغییر انتظارات نسبت به تحولات و تنش‌های سیاسی و نظامی می‌توان در انتظار بهبود بازار بود. در مقابل با رشد قیمت در بازار‌های دارایی مثل طلا، سکه و ارز احتمال تداوم خروج سرمایه از بورس و افزایش سرمایه گذاری در بازار‌های موازی وجود دارد.

 

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی