عمومی

این 715 آهنگ از نظر علمی ثابت شده است که به شما می دهند غاز و خلق و خوی خود را تغییر دهید

این ۷۱۵ آهنگ از نظر علمی ثابت شده است که به شما می دهند
غاز و خلق و خوی خود را تغییر دهید

چه نوع موسیقی احساسات شما را به تصویر می کشد، احساس نشاط آور لرز را به شما می دهد و شاید حتی یک یا دو اشک را در چشمانتان بیاورد. ? در یک  مطالعه جذاب، محققان دانشگاه کوئین مری از لندن، بریتانیا، با تجزیه و تحلیل ۹۸۸ آهنگ و قطعه‌ای که گزارش شده است به مردم این واکنش احساسی را نشان می‌دهند، به این سؤال پاسخ داد. سپس آنها را با قطعات مشابه از همان هنرمندان مقایسه کردند که به نظر می رسد تأثیر یکسانی ندارند.

بر اساس این مقایسه ها. ، آنها دریافتند که برخی از ویژگی های خاص می تواند باعث شود که یک قطعه موسیقی به شما ضربه غازی بزند – یا برای استفاده از این اصطلاح علمی، جهش را ایجاد کند. هنگامی که احساس ناامیدی، غمگینی یا خستگی عاطفی دارید، موسیقی مانند این بهترین شانس را برای بهبود خلق و خوی شما دارد. از آن برای تقویت سریع خود در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید، استفاده کنید.

نویسندگان این مطالعه، رمی دو فلوریان، برای کمک به شما در انجام این کار و مارکوس پیرس لیست پخش بسیار متنوعی از ۷۱۵ آهنگ و قطعات موسیقی ایجاد کردند که احتمالاً شما را خنک می‌کند و آن را در Spotify ارسال کرد. دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید، سعی کنید به یک یا دو آهنگ از این لیست پخش گوش دهید. تقریباً مطمئناً روحیه شما را برای بهتر شدن تغییر می‌دهد.

چه نوع موسیقی باعث می‌شود افراد احساس خوبی داشته باشند؟

موسیقی یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که برای ایجاد یا تغییر احساسات در اختیار دارید. (اگر به این شک دارید، پیشنهاد می‌کنم یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و دوباره آن را تماشا کنید، با دقت به پس‌زمینه موسیقی و احساسی که آن صداها در شما ایجاد می‌کند.)

اما همیشه مشخص نیست که چگونه از آن ابزار برای خود استفاده کنید. اگر غمگین، نگران یا عصبانی هستید، مطمئناً گوش دادن به موسیقی شاد و شاد کمکی نمی کند. این واقعیت به زیبایی با این گزیده ای نگران کننده از فیلم ۱۹۸۹ راجر و من نشان داده شده است. درباره اخراج گسترده جنرال موتورز در فلینت، میشیگان. در آن، یک کارگر خودرو که پنج بار در پنج سال اخراج شده بود، توصیف می‌کند که در خط مونتاژ دچار حمله پانیک شده است، در حالی که منتظر اخراج دیگری است. باعث می‌شود که او از خانه بیرون برود و دور شود. او رادیو ماشینش را روشن می‌کند تا آرام شود و روی آهنگ «خوب نمی‌شد» از «بیچ بویز» فرود می‌آید. این باعث می‌شود که او حتی از این هم دورتر شود. مایکل مور، کارگردان، برای نشان دادن چرایی این کار، این آهنگ را با تصاویر خانه‌های متروکه در فلینت تقابل می‌کند. اثر وحشتناک است.

آهنگ های غمگین خیلی چیزها را می گویند.

اگر اگر می‌خواهید وقتی احساس بدی دارید، موسیقی روحیه‌تان را تقویت کند، با چیزی که منعکس‌کننده آن احساسات غم‌انگیز و در عین حال برانگیختن احساسات شما باشد، بهتر عمل خواهید کرد. برخی از نمونه‌های واضح از فهرست پخش محققان عبارتند از “Hallelujah,” “بر فراز رنگین کمان” و اریک کلاپتون “اشک در بهشت.” همه این قطعات خنک‌کننده چه ویژگی‌هایی مشترک دارند؟ محققان می نویسند که آنها تمایل دارند “غمگین تر، آهسته تر، کمتر شدیدتر و ابزاری تر” نسبت به همتایان خود که از نظر احساسی قوی تر هستند، باشند. آنها همچنین به احتمال زیاد آکوستیک هستند.

این اطلاعات مفیدی است اگر موسیقی را انتخاب می کنید تا به تغییر روحیه خود کمک کند. اما فهرست پخش خود منبعی فوق‌العاده برای یافتن آهنگ‌هایی است که روحیه شما را تقویت می‌کند. البته مؤثرترین انتخاب‌ها شخصی‌ترین انتخاب‌ها هستند. دو قطعه که مخصوصاً برای من کار می کنند عبارتند از “Claire de Lune” کلود دبوسی که یک href=”http://www.inc.com/minda-zetlin/the-most-powerful-lesson-i-learned-from-my-remarkable-mom.html”>مرحوم مادر را دوست داشت، و “Sweet Baby James” جیمز تیلور، که بهترین دوستم زمانی ضبطی از آن را به من داد. می توانید آهنگ هایی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد برای شما معنی دارند. هفتصد و پانزده آهنگ برای پوشش تقریباً هر سلیقه موسیقایی کافی است.

مخاطبان رو به رشدی از خوانندگان Inc.com وجود دارد که یک پیام روزانه از من همراه با یک خرده چالش یا راهنمایی خودمراقبتی یا انگیزشی دریافت کنید. (علاقه مند به پیوستن هستید؟ در اینجا اطلاعات بیشتر و دعوتنامه برای یک دوره آزمایشی رایگان طولانی مدت.) بسیاری از مشترکین کارآفرینان یا رهبران تجاری هستند و به من می گویند چقدر داشتن نگرش عاطفی صحیح می‌تواند در نحوه برخورد آنها با مشتریان، کارمندان، سرمایه‌گذاران و سایرین تفاوت ایجاد کند. بنابراین دفعه بعد که کار یا زندگی شما احساس شکست کردید، لیست پخش را باز کنید. مطمئناً چیزی پیدا خواهید کرد که به شما احساس بهتری بدهد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی