خبر

نظارت بر توزیع شیرخشک| بازرسی ۷۶ درصد داروخانه‌های کشور

نظارت بر توزیع شیرخشک| بازرسی ۷۶ درصد داروخانه‌های
کشور

به گزارش بازار، علیرضا رستمی در همایش معاونان غذا و دارو دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به رصد فضای مجازی در زمینه عرضه دارو، افزود: تمرکز ویژه‌ای روی رصد تخلف پلتفرم‌ها داریم و همه تخلفات به مراجع ذیربط ارجاع می‌شود.

وی اظهار داشت: در این بازرسی‌ها ۸.۳ درصد داروخانه‌ها اقدام به ثبت سامانه‌ای شیرخشک‌ها نکرده‌ بودند همچنین در ۱۶.۳ درصد داروخانه‌ها تعداد فیزیکی شیرخشک‌ها و تعداد ثبت تیتک همخوانی نداشت و فقط دو دهم درصد از داروخانه‌ها قیمت مصوب را رعایت نکرده بودند.

سرپرست اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بر اساس بازرسی‌های میدانی، پس از اجرای طرح ساماندهی شیر خشک؛ ۵۲ دانشگاه سهمیه داروخانه‌های متخلف را حذف کردند که ۶.۵ درصد از داروخانه‌های مورد بازدید را شامل می‌شود همچنین بر اساس هماهنگی با معاونت‌های غذا و دارو، بازگرداندن سهمیه منوط به حسن فعالیت، الزام به ثبت سامانه و رعایت قوانین است.

رستمی با اشاره به برنامه متمرکز سازمان غذا و دارو بر تشدید بازرسی‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: در مرحله بعدی بازرسی‌های سراسری، موضوع کشف و برخورد با آزاد فروشی اجباری در دستور کار قرار دارد؛ بر این اساس در خریدهای نامحسوس، رعایت و یا عدم رعایت قیمت‌ها و الزام داروخانه‌ها به خرید به صورت آزاد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی