خبر

نزول دوباره شاخص کل بورس

نزول دوباره شاخص کل بورس

356181 688 - نزول دوباره شاخص کل بورس

اقتصاد۲۴– بورس امروز و در اولین روز کاری هفته افت ۲۷ هزار و ۶۵۰ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد رسید.

پس از تعطیلی چند روز معاملات بورس آغاز شد، اما در همان اول مسیر شاخص روند اصلاحی در پیش گرفت، افزایش صف‌های فروش باعث شد که شاخص کل منفی شود.

کاهش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۲٫۲ درصد افت داشت و به محدوده ۴۲۰ هزار و ۶ واحدی رسید. معامله‌گران در این روز ۴۸۲ هزار و ۴۷۴ معامله به ارزش ۴۵ هزار و ۹۹۳ میلیارد تومان انجام دادند.


بیشتر بخوانید:  رابطه بورس و برجام قطع شده است؟


امروز نماد‌های فولاد، شپنا، نوری، شبندر، شپدیس، شستا، وغدیر و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های بفجر، مبین، فارس، والبر و آسیاتک بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس منفی شد

در روز دوشنبه شاخص فرابورس با کاهش ۳۶۵ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۸۵۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۳۱۶ هزار و ۷۹۶ معامله بود.

امروز نماد‌های آریا، زاگرس، فغدیر، شگویا، غصینو، صبا و ددانا بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های کزغال، زقیام، حخزر و حسیر نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند. نماد‌های ددانا، تجلی، آریا، زاگرس، کرمان، قچار و مدیریت نیز لقب نماد‌های پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۳۳ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۷۳ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود چهار هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسید.

در اولین روز معاملاتی هفته نماد‌های بفجر، مبین و آسیاتک بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها داشتند. از سوی دیگر نماد‌های وبملت، فملی و شپنا بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها ثبت کردند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی