عمومی

نحوه استفاده افراد با هوش هیجانی بالا «تکنیک‌های گفتگوی TED» برای تبدیل شدن به فوق‌العاده متقاعدکننده

نحوه استفاده افراد با هوش هیجانی بالا
«تکنیک‌های گفتگوی TED» برای تبدیل شدن به فوق‌العاده متقاعدکننده

چرا افراد با هوش هیجانی بالا بسیار کاریزماتیک و  متقاعدکننده ?

گاهی اوقات، به دلیل یک سری تکنیک های سخت قابل مشاهده که آنها حتی بدون اینکه متوجه شوند استفاده می کنند. اما، هنگامی که بدانید به دنبال چه هستید، نمی‌توانید آنها را نبینید.

همه اینها به سه چیز: تحریک خنده، برانگیختن نامزدی و پرسیدن سوال. و، من به طور اتفاقی با نمونه‌ای عالی از همه این‌ها در جای غیرمحتمل برخوردم: در حالی که به رونوشت‌های محبوب‌ترین سخنرانی‌های TED در تمام دوران نگاه می‌کنم، تا ببینم چه چیزی مشترک است.

به همین دلیل است که ما این شیوه‌ها را «تکنیک‌های گفتگوی TED» می‌نامیم. در اینجا نحوه عملکرد همه اینها آمده است، و چگونه افراد با هوش هیجانی بالا یاد می گیرند که آن را بدون زحمت تمرین کنند.

احساسات غالب می شوند

بیایید با خود هوش هیجانی شروع کنیم. طبق تعریف مورد علاقه من، هوش هیجانی توانایی تمرین شده برای استفاده از احساسات خود و سایر افراد برای افزایش احتمال دستیابی به اهدافتان است.

از نظر عملی، اغلب در مورد به خاطر سپردن عادات رفتاری و ارتباطی است، به طوری که شما به طور تصادفی اجازه ندهید احساسات چیزی را که در غیر این صورت ممکن است یک نتیجه مثبت باشد، از مسیر خارج کنند.

در اینجا یک مثال سریع و آسان است که همیشه اتفاق می افتد: 

فرض کنید یک آپارتمان برای اجاره دارید. یا ماشینی برای فروش یا خدماتی برای ارائه – خدماتی که برای یک مشتری بالقوه مناسب است. اما زمانی که برای بحث در مورد آن ملاقات می‌کنید، نگرش‌های شما به سادگی یکدیگر را کنار می‌گذارند.

شاید یکی از شما بیش از حد مشتاق معامله باشد. شاید یکی از شما به وضوح نسبت به دیگری بی اعتماد به نظر برسد. هر چه که باشد، به روشی اشتباه به یکدیگر مالش می دهید. احساسات تسخیر می شود. معامله به هم می ریزد.

هیچ‌کس خوشحال نمی‌شود، و شما متوجه می‌شوید که این تطابق هدف نبوده است. این اشتباه عاطفی بود. بنابراین، همانطور که افراد با هوش هیجانی بالا امیدوارند از این تجربه یاد می‌گیرید، وگرنه به اشتباهات مشابه ادامه می‌دهید.

خنده، تشویق، و علامت سؤال

بسیار خوب، ممکن است بگویید، به اندازه کافی آشناست. اما همه اینها چه ربطی به سخنرانی های TED دارد؟

خب، چیزی در حدود ۳۵۰۰ ویدیو از سخنرانی های TED در اینترنت وجود دارد. ، به علاوه ۵۰۰۰۰ سخنرانی دیگر که در طول سال ها در کنفرانس های TEDx ارائه شده است. با این حال، TED به طور مفید،  ۲۵ گفتگوی برتر TED را رتبه بندی می کند.  در وب‌سایت خود.

پس اندکی قبل، من تصمیم گرفتم برای اینکه بفهمید چه چیزی این گفتگوهای خاص را متمایز می کند.

این گفتگوها درباره همه نوع موضوعات هستند. در ظاهر، به نظر نمی رسد که بلندگوها بیشتر از هر گروه تصادفی از افراد مشترک باشند.

اما وقتی نگاه کردم. عمیقاً در متن این سخنرانی های برتر — ترکیبی از ۷۰۰۰۰ کلمه که هفت ساعت ویدیو را پوشش می دهد — الگوهای جالبی پیدا کردم.

دومین کلمه پرتکرار؟ “تشویق.”

سخنران واقعاً این کلمات را نگفتند. این است که رونویس‌نویس «خنده» و «تشویق» را برای توصیف رفتار مخاطب اضافه کرده است.

سپس، به طور حسی، تصمیم گرفتم. برای بررسی علائم نگارشی مطمئناً، کاملاً ۱۵ درصد از جملات در رونوشت برخلاف نقطه یا علامت تعجب با علامت سؤال به پایان می‌رسیدند.

سخنرانان من متوجه شدم که سخنرانی نمی کردند، تا آنجا که آنها سعی می کردند مکالمات را شبیه سازی کنند.

“در واقع، من می روم”

اکنون، این بینش را در مورد گفتگوهای TED در گذشته به اشتراک گذاشت. و از خوانندگانی شنیده‌ام که به من گفتند نحوه سخنرانی و ارائه آنها تغییر کرده است.

یک مشاور تجاری به من گفت که قصد دارد گزارشی را که قرار است بر اساس بینش‌ها ارائه کند، اصلاح کند. یک کشیش گفت که در حال بازنویسی آخرین خطبه خود است.

با این حال، بیشتر ما زمان بیشتری را صرف صحبت با گروه‌های کوچکتر یا حتی یک به یک، نسبت به سخنرانی می‌کنیم. و فکر می‌کنم اینجاست که هوش هیجانی وارد می‌شود. زیرا، اگر هر یک از این سه تکنیک را باز کنید، فکر می‌کنم متوجه خواهید شد که چرا در تنظیمات کوچک‌تر هم به خوبی کار می‌کنند.

<.>

  • «خنده» را در گفتگوهای TED در نظر بگیرید. معمولاً چیزهایی که به طور سرسام آوری خنده دار هستند باعث نمی شود. در عوض، آنها انسان‌سازتر، ملایم‌تر و به یاد ماندنی‌تر هستند. به عنوان مثال، در همان سطرهای اول سخنرانی با رتبه برتر، گوینده با شوخی شروع می‌کند و می‌گوید آنقدر عمل سختی دارد که ممکن است از سخنرانی خود صرفنظر کند.
  • وگرنه، «تشویق» را در نظر بگیرید. ” این خیلی در مورد هیجان نیست. در عوض نشان‌دهنده تعامل و موافقت مخاطب با چیزی است که گوینده می‌گوید یا می‌پرسد. این همیشه در مورد تعیین انتظارات و ایجاد ارتباط است.
  • در نهایت، سؤالات در نتیجه این است که گوینده مخاطب را می کشد، می کشد و دقیقه به دقیقه مخاطب را به چیزی نزدیک می کند، حتی زمانی که به یک مکالمه تعاملی نزدیک می شود. از نظر لجستیکی غیرممکن است که همه افراد حاضر در اتاق در یک بحث شرکت کنند.

افراد با هوش هیجانی بالا به نظر می رسند. برای درک اینکه در مکالمات یک به یک یا گروهی کوچک، تکنیک ها ساده هستند: فقط هر سه موردی که در بالا توضیح دادیم را انجام دهید، فقط شاید کمی کمتر.

پس از بررسی تکنیک های سخنرانی TED از منظر عاطفی متوجه شدم هوشی که قبلاً برخی از این تکنیک ها را بررسی کرده ایم.

برای مثال در مورد خنده، یکی از بهترین دوستان من روی کره زمین هم حسابدار من هستند. وقتی می خواست پیامی به یاد ماندنی برای من بفرستد – یادآوری برای ثبت اسناد به موقع – او فقط با من تماس نگرفت و پرسید. او از طنز استفاده کرد و به معنای واقعی کلمه یک انجیل برای من از طریق نامه ارسال کرد و از من خواست که روی آن قسم بخورم که کمتر معطل کنم.

در حین تشویق، در مورد اینکه چگونه افراد باهوش عاطفی یاد می‌گیرند که با عبارات تک به تک جلب توجه کننده – حتی چیزهای ساده ای مانند، “شاید متوجه این موضوع نشوید”، یا دیگری، “نمی دانم کسی تا به حال این را به شما گفته است یا نه…”

و در مورد سؤالات؟ خوب، توصیه من این است که اگر توصیه می کنید و می خواهید هوش هیجانی را نشان دهید، باید  حداقل به اندازه ای که سعی می کنید پاسخ دهید سوال بپرسید.

از اینکه به سخنرانی TED من آمدید متشکرم

ببینید، زمان می‌گذرد. من گمان می‌کنم که مفهوم سخنرانی TED در مقایسه با همین چند سال پیش، برای بسیاری از مردم کمی کلیشه‌ای شده است.

“از اینکه به سخنرانی TED من آمدید متشکرم.”

اما هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم از این قالب بیاموزیم، و افراد با هوش هیجانی بالا اغلب مشتاق هستند که چنین چیزهایی را به کار ببرند.

همانطور که در کتاب الکترونیکی رایگان و با عنوان مناسب خود توضیح داده ام، ، وقتی همه چیز ساده است دوست دارم. و ساده‌ترین راهی که برای بهبود هوش هیجانی می‌دانم، مطالعه و کپی کردن تکنیک‌هایی است که دیگران به طور مؤثر از آنها استفاده می‌کنند.

به خاطر سپردن استفاده از خنده، درگیر شدن و پرسیدن سؤالات زیاد به نظر من بسیار ساده است. و اگر به شما کمک کنند تا کمی به اهدافتان نزدیک شوید، فکر می‌کنم ارزش امتحان کردن را دارند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی