عمومی

می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، اما این کار را نکرده اید؟ ریچارد برانسون توصیه های عالی – و الهام بخش – برای شما دارد

می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، اما این کار را نکرده اید؟ ریچارد برانسون
توصیه های عالی – و الهام بخش – برای شما دارد

سی و شش سال پیش، ریچارد برانسون در فرودگاهی در انتظار سوار شدن به هواپیمای امریکن ایرلاین به مقصد بریتانیا نشسته بود. جزایر ویرجین. سپس شرکت هواپیمایی پرواز را لغو کرد.

برانسون ۲۸ ساله ناامید به پشت فرودگاه رفت و از یک کارت اعتباری برای کرایه هواپیما او یک تخته سیاه قرض گرفت و نوشت: «ویرجین ایرلاینز: یک طرفه به جزایر ویرجین، ۳۹ دلار،” در فرودگاه قدم زد و توانست همه صندلی های هواپیما را پر کند. هنگامی که پرواز به زمین نشست، یکی از مسافران گفت: “خدمات را کمی بیشتر کنید و می توانید در تجارت هواپیمایی باشید.”

روز بعد برانسون با بوئینگ تماس گرفت تا از آنها بپرسد که آیا ۷۴۷ دست دومی برای فروش دارند یا خیر.

اگرچه راه‌اندازی یک خط هوایی در رادار برانسون نبود — تا زمانی که پرواز او لغو شد.

این داستان مظهر حرفه کارآفرینی برانسون است: نه فقط شناختن (زیرا همه ایده‌های خوبی دارند) بلکه از فرصت‌ها برای ساختن برندهایی استفاده می‌کنند که خدمات بهتر و کیفیت بهتری ارائه می‌دهند، تجربیات بهتر، چیزی بهتر (یا امیدواریم همه چیز) نسبت به برندهای معتبر.

پنجاه و شش سال پس از شروع اولین کسب و کار خود در سن ۱۶ سالگی، گروه ویرجین از بیش از ۴۰ شرکت مختلف تشکیل شده است. در بخش هایی مانند سفر، مهمان نوازی، خدمات مالی، رسانه… و حتی فضا وجود دارد. حرفه برانسون به عنوان یک کلاس کارشناسی ارشد در راه اندازی کسب و کار عمل می کند.

کلاس برانسون در مورد کارآفرینی مخرب به تازگی در MasterClass، پلتفورم یادگیری آنلاین که در آن مشترکین به بیش از ۱۵۰ مربی مانند سارا بلیکلی، باگ ایگر ، مالکوم گلادول، هاوارد شولتز، حتی متالیکا. (کلاس او همچنین دارای یک راهنمای کلاس ۵۰ صفحه‌ای با داستان‌ها، نکات و فهرستی از کتاب‌هایی است که توصیه می‌کند.)

هفته پیش تماشا کردم. عالی است: بخشی آجیل و پیچ و مهره، بخشی به گذشته نگر شغلی، کاملاً الهام‌بخش.

غواصی کنید تا از چیزی که فکر می‌کنید فرصتی است استفاده کنید. وقتی دیگران این کار را نمی‌کنند، بدون اینکه حتی سعی کنید از کارآمدی اعداد اطمینان حاصل کنید. این درس دوم، “روشن کردن آتش با اولین سرمایه گذاری شما”. برانسون می گوید

“Take Virgin Atlantic”. «اگر به یک شرکت حسابداران می‌رفتم و می‌گفتم، من یک شرکت ضبط را اداره می‌کنم. به خرید یک ۷۴۷ دست دوم فکر می‌کنم تا با ۳۰۰ هواپیمای بریتیش ایرویز، و پان ام با ۳۰۰ هواپیمای خود سوار شوم. .. می‌توانید به من بگویید که آیا می‌خواهیم پول در بیاوریم یا ضرر می‌کنیم؟ می‌دانستم پاسخ چیست، بنابراین پول را روی حسابداران پس انداز کردم و فقط احساس کردم آن را خراب کردم، بیایید آن را انجام دهیم. بدترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد این است که روی صورتمان بیفتیم. بهترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد این است که بعد از یک سال مردم این تجربه را دوست داشته باشند و ما چند هواپیمای اضافی اضافه کنیم. و این اتفاق افتاد.”

او همین رویکرد را با Virgin Voyages، آخرین سرمایه گذاری تجاری خود، در پیش گرفت. برانسون به طور غریزی احساس کرد که تعداد زیادی از مردم وجود دارند که هرگز به سفر دریایی نمی روند. (او یکی از آن افراد بود.) 

او احساس می‌کرد که ایجاد یک تجربه سرگرم‌کننده ویرجین، فقط برای بزرگسالان، نه تنها برنده خواهد شد. بیش از رزمناوهای فعلی، بازار را به طور چشمگیری باز می کند.

برانسون می‌گوید: «مهمترین چیز این است که پس از ساخت برند ویرجین در طی سال‌های بسیار زیاد، مردم این کار را خواهند کرد. هنگامی که یک سرمایه گذاری جدید راه اندازی می کنیم، ما فقط باید آن را به درستی انجام دهیم. خوشبختانه، ما تیم هایی از افراد داریم که سال ها با شرکت های مختلف ویرجین کار کرده اند. شخصی که سالن کلاس بالای هیترو را طراحی کرده است، سفر دریایی را نیز طراحی کرده است. تجربه؛ مردم اهمیتی نمی‌دهند که هواپیما به تأخیر بیفتد، زیرا آنها عاشق بودن در سالن هستند.» (می خندد.) 

این درس هشتم است، “ما، نه من: ارزش را از تیم خود بیرون می آوریم.”

با این حال، در حالی که همه اینها تصویر نسبتاً بزرگی به نظر می رسد، برانسون برای جزئیات نیز علاقه مند است. او فقط از تجربه رفتن به فضا لذت نمی برد، او یک دفترچه به همراه داشت، یادداشت برداری می کرد و با ایده هایی برای بهتر کردن تجربه برای نفر بعدی بازگشت.

برانسون می‌گوید: «بسیاری از افرادی که شرکت‌ها را اداره می‌کنند، گوش نمی‌دهند. یادداشت نمی‌کنند. آنها وقتی ایده های خوبی دارند یا مشکلی دارند به سراغ مردم نروید و این دلیل اصلی ترک شرکت ها است.”

این درس نهم، “گوش دادن عمیق و انجام کارها” است.

و اینجا بهترین قسمت است.

برانسون می گوید: «هر کاری که در زندگی ام انجام داده ام غریزی بوده است. “تجزیه و تحلیل اینکه چرا کارها را انجام می دهم برای من یک چالش غیرعادی بود. داستانی را تعریف می کردم و سپس فکر می کردم، “باید برای آن دلیل بیاورم.” (می خندد.) من در پانزده سالگی مدرسه را ترک کردم، بنابراین به معنای واقعی کلمه همه چیزهایی که می دانم از این است که چشمانم را باز نگه دارم و از دنیای واقعی یاد بگیرم.”

و از، به عنوان استیو جابز زمانی گفت، اجازه داد که نقاط در گذشته به یکدیگر متصل شوند. سخنان جدایی سر ریچارد برای کارآفرینان مشتاقی که رویایشان راه اندازی یک کسب و کار است، اما نشده است؟

“از همه نپرسید. آیا این ایده خوبی است،” او می گوید. “بهترین راه برای فهمیدن اینکه ایده خوبی است این است که آن را امتحان کنید. اگر به صورت صاف افتادید، خود را بلند کنید، دوباره و دوباره و دوباره تلاش کنید تا زمانی که موفق شوید.”

این بزرگترین درسی است که از کلاس برانسون در MasterClass خواهید گرفت.

کلاس برانسون را تماشا کنید، و همچنین فکر خواهید کرد، “چرا من نه؟” متوجه خواهید شد که وقتی می‌خواهید رویاهای بزرگ داشته باشید و سخت کار کنید، دلیلی وجود ندارد که نتوانید موفق شوید.

حداقل هیچ کدام برای شما مهم نیست.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی