عمومی

می خواهید به طور چشمگیری احساس اضطراب خود را کاهش دهید و فشار؟ علم (و جف بزوس) بگویید Stop Clumping

می خواهید به طور چشمگیری احساس اضطراب خود را کاهش دهید و
فشار؟ علم (و جف بزوس) بگویید Stop Clumping

احساس استرس دارید؟ شما تنها نیستید.

مطالعات تقریباً چهار نفر از هر پنج نفر را نشان می‌دهد می گویند در محل کار استرس دارند. نیمی از آنها می گویند استرس بر رفتار آنها تأثیر منفی می گذارد. و بیش از ۷۵ درصد می گویند استرس منجر به سردرد، خستگی و مشکلات خواب می شود. واضح است که استرس یک مشکل است.

به همین ترتیب ما تمایل داریم به استرس فکر کنیم. از کسی بپرسید که چرا احساس استرس می‌کند و اغلب فهرستی ارائه می‌کند: مشکلات شغلی، مشکلات زندگی شخصی، نگرانی‌های مربوط به سلامتی و غیره.

بیشتر مردم فقط برای یک چیز استرس ندارند، زیرا اکثر مردم می توانند با یک چیز کنار بیایند. آنها می توانند با احساس ترس از نسخه خاصی از آینده مقابله کنند. یا نگرانی در مورد تصمیم خاصی که فکر می کنند ممکن است دوباره به سراغشان بیاید. یا احساس نگرانی در مورد ارائه آینده، یا یک مکالمه ناراحت کننده با یک کارمند ضعیف.

این «یک چیزها» همان چیزی است که روانشناسان می‌گویند. احساسات دانه دار برخلاف یک احساس کلی استرس، یک احساس دانه‌ریزی یک احساس خاص مانند ترس، نگرانی یا اضطراب است. (از طرف دیگر، در مقایسه با احساس خوشبختی نامشخص، یک احساس ریز ممکن است خوشحال، خوشحال یا هیجان زده باشد.) 

همه آن‌ها را جمع کنید، اما — همه نگرانی‌ها و ناامیدی‌ها و ترس‌های خود را روی هم جمع کنید — و احساسات دانه‌دار بیشتر به نظر جهانی می‌رسند. به جای احساس نگرانی، یا عدم اطمینان، یا مردد، شروع به احساس استرس می کنید.

این چیزی است که روانشناسان به آن دسته جمعی می گویند: درک عواطف به طور گسترده. به جای اینکه به طور خاص.

و این یک مشکل بزرگ است، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه به طور خاص یک احساس را شناسایی کنید — دقیق‌تر شما آن را بسازید – بهتر است.

همانطور که مارک براکت در اجازه احساس: قدرت هوش هیجانی برای دستیابی به رفاه و موفقیت:

شرکت‌کنندگانی که گرانول تلقی می‌شدند بهتر می‌توانستند تجربیات عاطفی خود را متمایز کنند. آزمودنی‌هایی که دانه‌بندی پایینی داشتند — به نام کلمپر — در تمایز دادن احساسات مهارت کمتری داشتند (مانند عصبانیت، نگرانی، ناامیدی).

هنگامی که دو گروه با هم مقایسه شدند… افراد دانه‌دار کمتر احتمال داشت که دچار ترس شوند… وقتی تحت استرس بودند و احتمال بیشتری داشت که معنای مثبتی در تجربیات منفی بیابند. آنها همچنین در تنظیم احساسات بهتر بودند — پاسخ های خود را تعدیل می کردند تا به نتایج دلخواه برسند.

از سوی دیگر، کلمپرها در این شمارش‌ها امتیاز بدتری کسب کردند، و تمایل داشتند که از نظر جسمی و روانی با نرخی بالاتر از جمعیت گرانول، بیمار باشند.

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد — به خصوص از آنجایی که اغلب به ما می گویند که روی احساسات خود تمرکز نکنیم — وقت بگذارید و به دلایلی فکر کنید که چرا احساس می کنید احساسی که دارید به شما کمک می کند. بهتره با اون احساس کنار بیای

البته در مورد دیگران نیز همین امر صادق است: کمک به فردی که احساس ناراحتی یا استرس یا مضطرب می کند، برای شناسایی منبع خاص احساسات زیربنایی به آنها کمک می کند تا احساسات خود را بهتر مدیریت کنند.

آن را امتحان کنید. دفعه بعد که احساس استرس کردید، گرانول کنید.

۱٫ احساس خاصی را شناسایی کنید.

هرگز به “احساس استرس دارم” بسنده نکنید.

در عوض، خاص باشید. شما نگران تکمیل به موقع یک پروژه هستید. نگران یک رابطه مردد برای صحبت در مورد یک مشکل. با مکالمه اخیر ناآرام شده اید.

دلایلی را که احساس استرس می کنید فهرست کنید. سپس احساس حاصل را به صورت دانه بندی توصیف کنید. برای فکر کردن به دلایلی که احساس می‌کنید، وقت بگذارید.

۲٫ تصمیم بگیرید که چگونه با هر کدام برخورد کنید.

به عنوان دیوید آلن از انجام کارها شهرت زمانی به من گفت:

اکثر مردم سعی کنید از روان آنها به عنوان فرآیند سیستمی آنها استفاده کنید، به این معنی که مسائل بر اساس احساسات شما اهمیت پیدا می کنند. من هرگز کسی را ندیده ام که بگوید اگر بنشیند و لیستی تهیه کند، احساس کمی بهتر نمی کند. وقتی چیزها را یادداشت می کنید، هیچ چیز تغییر نمی کند، به جز اینکه چگونه با مسائل خود درگیر می شوید: می توانید عینی و همچنین خلاق و شهود باشید.

سر شما برای داشتن ایده است، نه نگه داشتن ایده، و مطمئناً برای بایگانی کردن چیزها نیست. بدون استثنا، اگر چیزهایی را از ذهن خود بیرون بیاورید، احساس بهتری خواهید داشت.

اما به همین جا بسنده نکنید. . سپس تصمیم بگیرید که چه کاری انجام خواهید داد.

به عنوان بزوس می‌گوید، “استرس در درجه اول ناشی از اقدام نکردن در مورد چیزی است که شما می‌توانید روی آن کنترل داشته باشید. به محض اینکه بتوانم آن را شناسایی کنم و اولین گوشی را بسازم متوجه می‌شوم که تماس بگیرید یا اولین ایمیل را ارسال کنید، استرسی که احساس می کنم به طرز چشمگیری کاهش می یابد.”

مرحله اول، شناسایی کنید. مرحله دوم، اقدام کنید.

زیرا به مرور زمان به شما کمک خواهد کرد…

۳٫ عواطف منفی را به عنوان مثبت دوباره قاب بندی کنید.

بگویید که در مورد یک نسخه نمایشی فروش مهم عصبی هستید. در حالی که عصبی بودن منفی است، این واقعیت که شما شانس برنده شدن یک حساب کاربری اصلی را دارید قطعاً مثبت است.

یا بگوییم که شما هستید. نگران این هستید که نتوانید در یک جدول زمانی فشرده ارائه دهید. در حالی که نگرانی یک امر منفی است، این واقعیت که شرکت شما می تواند برای مشتری شما قهرمان باشد، قطعا مثبت است.

احساس فشار احساسی است که گاهی می خواهید آن را احساس کنید، زیرا به این معنی است که در موقعیتی هستید که می توانید کاری معنادار انجام دهید. یه چیز مهم چیزی که در آن نتیجه واقعاً برای شما اهمیت دارد.

وقتی احساس اضطراب، یا عصبی بودن، یا ترس می‌کنید، آن احساس را دوباره تعریف کنید. آن استرس را ببینید: فرصتی برای قدم گذاشتن. قدم بردارید. یک مشکل را از بین ببرید. بر یک چالش غلبه کنید.

زندگی خود را — یا زندگی شخص دیگری — را بهتر کنید.

زیرا شما هرگز به طور کامل احساسات خود را کنترل نخواهید کرد.

اما می‌توانید نحوه مدیریت آنها را بهتر کنترل کنید.

و در این فرآیند، استرس بسیار کمتری را احساس کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی