عمومی

مک دونالد به تازگی اعلامیه بزرگی درباره فروشگاه های خود در آن منتشر کرده است اوکراین. این یک درس در هوش هیجانی است

مک دونالد به تازگی اعلامیه بزرگی درباره فروشگاه های خود در آن منتشر کرده است
اوکراین. این یک درس در هوش هیجانی است

نزدیک به شش ماه از توقف فعالیت مک دونالدز در اوکراین در نتیجه جنگ این کشور با روسیه می گذرد. اما چند روز پیش، فست فود زنجیره ای اعلامیه جالبی را در مورد کارهایی که این شرکت برای حمایت از افرادش انجام داده و برنامه های جدیدش در حال پیشبرد به اشتراک گذاشت.

«همانطور که منتظریم، حمایت از مردم خود در اوکراین همچنان اولویت اول ما است»، پل پامروی، معاون ارشد شرکت مک‌دونالدز در بازارهای عملیاتی بین‌المللی در بیانیه در وب سایت شرکت.

پومروی در ادامه دو نکته بسیار جالب را بیان کرد:

۱٫ در ماه های گذشته، مک دونالد به پرداخت حقوق بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند در اوکراین ادامه داده است.

۲٫ این شرکت اکنون در حال برنامه ریزی برای بازگشایی برخی از رستوران ها در کیف و غرب اوکراین است.

این نوع تصمیم گیری ها آسان نیستند. اما آن‌ها نمونه‌ای عالی از این هستند که چگونه سازمان‌ها می‌توانند حسن نیت ایجاد کنند، از افراد خود مراقبت کنند و به طور کلی به نفع جامعه باشند. فراتر از آن، تصمیم مک‌دونالد درس‌هایی از هوش هیجانی، توانایی درک و مدیریت احساسات برای رسیدن به هدف یا ارائه مزایای دیگران.

بیایید آنچه را که در تصمیم مک دونالدز رخ داد، و آنچه شما و کسب و کارتان می توانید از همه آن بیاموزید، تجزیه و تحلیل کنیم.

(اگر در درس های ارائه شده در اینجا ارزش پیدا کنید، ممکن است به دوره هوش هیجانی من علاقه مند شوید — که شامل ۲۰ قانون است که به شما کمک می کند. شما هوش هیجانی را در خود یا سازمانتان توسعه می دهید. این دوره را در اینجا ببینید.)

از هوش هیجانی برای تصمیم گیری بهتر استفاده کنید

وقتی مردم فکر می کنند از میان کارفرمایان بزرگ، تردید وجود دارد که مک‌دونالد اولین شرکتی باشد at به ذهن متبادر می شود.

با کمال تعجب، این شرکت رتبه های بالاتری نسبت به رقبای Burger King و Wendy در هر سه دسته اصلی دریافت می کند در سایت رتبه بندی کارفرمایان Glassdoor:

  • امتیاز کلی (۳٫۵ ستاره)
  • “تأیید مدیر عامل” (۷۱%)
  • ” به یک دوست توصیه کنید” (۵۹%)

این اقدامات مانند موارد ذکر شده در اعلامیه اخیر مک دونالد بسیار کمک می کند در ایجاد حسن نیت عاطفی با کارکنان. فقط به این فکر کنید که کارمندان اوکراینی چه احساسی داشتند که می دانستند به دریافت چک ادامه می دهند، حتی اگر شرکت آنها به طور موقت فعالیت خود را در کشور تعطیل کند. و به این فکر کنید که این اقدام چگونه بر درک کارمندان جهانی از مک دونالد به عنوان یک کارفرما تأثیر می گذارد.

اما چرا مک دونالد تصمیم به از سرگیری مجدد گرفت. در حال حاضر، با ادامه جنگ در اوکراین؟

“ما به طور گسترده با کارمندان خود که تمایل شدیدی به پومروی می نویسد: به سر کار خود برگردید و ببینید رستوران های ما در اوکراین بازگشایی می شوند، جایی که انجام این کار ایمن و مسئول است. “در ماه‌های اخیر، این باور که این امر از یک حس کوچک اما مهم از عادی بودن حمایت می‌کند، قوی‌تر شده است. و مقامات اوکراینی توصیه کرده‌اند که کسب‌وکارهایی که فعالیت خود را از سر می‌گیرند، از اقتصاد محلی و مردم اوکراین حمایت خواهند کرد.”

این عبارات روشن‌کننده هستند. ممکن است فکر کنید که آخرین چیزی که مردمی که در یک کشور جنگ زده زندگی می کنند این است که به سر کار خود بازگردند، به خصوص اگر قبلاً حقوق می گیرند.

با این حال، مزایای کار برای رفاه جسمی و روانی به خوبی مستند شده است. و از آنجایی که افراد و فرهنگ‌ها متفاوت هستند، بهترین راه برای فهمیدن احساس واقعی کارکنان…

با این وجود، بازگشایی فروشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست. تصمیم آسان آخرین کاری که مک‌دونالد می‌خواهد انجام دهد این است که همه را به سر کار فراخواند، اما ظرف چند ماه آینده (یا حتی زودتر) دوباره تعطیل شود.

پس برای کمک به شرکت در تصمیم گیری عاقلانه، پومروی می گوید که رهبران شرکت از پنج سؤال اساسی برای هدایت تفکر خود استفاده کردند، یعنی:

۱٫ آیا ما از نظر قانونی مجاز به فعالیت در کشور هستیم؟

۲٫ آیا ما این آزادی را داریم که کسب و کار را اداره کنیم و نیازهای مشتریان و خدمه خود را بدون هیچ مانعی برآورده کنیم؟

۳٫ آیا حضور ما در بازار باعث ارتقای برند برای فعالیت های جهانی ما می شود؟

۴٫ آیا منطق تجاری خوبی دارد؟

۵٫ آیا با ارزش های ما همخوانی دارد؟

این سؤالات ترکیب خوبی از استدلال عقلانی و احساسی است. این امر در هنگام تلاش برای تصمیم گیری های خوب بسیار مهم است و یک نکته کلیدی دیگر را برای همه صاحبان کسب و کار برجسته می کند:

روی موارد کاملاً منطقی تمرکز کنید. و منطقی، و کارمندان شما را روباتیک و بی احساس خواهند دید. از سوی دیگر، بیش از حد احساساتی شوید یا تصمیمات را صرفاً بر اساس احساسات بگیرید، و احتمالاً کسب و کار خود را طوری تنظیم خواهید کرد که شکست بخورد. این به نفع شما یا کارمندان نخواهد بود.

جهان همچنان یک مکان نامشخص است. اما شرکت‌هایی که می‌خواهند نقش خود را در ایجاد حس ثبات انجام دهند، می‌توانند از اعلامیه اخیر مک‌دونالد درس بگیرند:

  • حمایت مالی به همان اندازه برای کارکنان ارائه شود. تا حد امکان، حتی اگر به معنای زیان کوتاه مدت باشد.
  • فرض نکنید که کارکنان چه می خواهند. از آنها بپرسید.
  • برای تصمیم گیری بهتر، تفکر منطقی و احساسی را متعادل کنید.

انجام این کار ممکن است به کسب و کار معمولی منتهی نشود، اما می تواند به به ماندن شما در تجارت کمک کند. و این چیزی است که به نفع شرکت، کارمندان و مشتریان خواهد بود.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی