عمومی

7 راه برای خودکارسازی مکالمات با مشتریان

۷ راه برای خودکارسازی مکالمات با مشتریان

در محیط تجاری پرشتاب امروزی، مدیریت موثر ارتباطات مشتری بسیار مهم است. اتوماسیون یک راه حل عملی برای حفظ خطوط ارتباطی باز با مشتریان ارائه می دهد، بدون اینکه تیم شما را تحت فشار قرار دهد.

با خودکارسازی درخواست های خدمات مشتری معمولی، می توانید مشتریان خود را راضی و مطلع نگه دارید و در عین حال زمان ارزشمندی را برای تیم خود آزاد کنید. روی پیشبرد کسب و کار تمرکز کنید.

svg%3E - 7 راه برای خودکارسازی مکالمات با مشتریان

اتوماسیون مدیریت ارتباطات مشتری

Discover Seven روش های مقرون به صرفه برای پیاده سازی اتوماسیون مدیریت ارتباطات مشتری و تقویت روابط با مشتری:

< قوی> ۱٫ مکالمه را آغاز کنید

تعامل پیشگیرانه با مشتریان کلید تقویت روابط مثبت است. به‌جای اینکه منتظر بمانید تا مشتریان تماس بگیرند، شاخص‌هایی را شناسایی کنید که ممکن است نشان دهد آنها به کمک نیاز دارند.

به عنوان مثال، بازدیدکننده‌ای که در صفحات راهنما معطل می‌شود احتمالاً به پشتیبانی نیاز دارد، در حالی که شخصی که محصولات شما را مرور می‌کند ممکن است از چت با شما سود ببرد. تیم فروش برای نهایی کردن یک تصمیم این مثال‌ها تنها چند راه برای باز کردن کانال‌های ارتباطی فعالانه و افزایش رضایت مشتری را نشان می‌دهند.

با پیش بینی نیازها بر اساس رفتار مشتری، روی موفقیت بلندمدت و رضایت مشتریان خود سرمایه گذاری می کنید. شروع فعالانه مکالمات بر اساس این شاخص‌ها می‌تواند منجر به خدمات مؤثرتر به مشتریان و افزایش فروش بالقوه شود.

ابزارهای بسیار خوبی وجود دارد که می‌توانند به شروع این مکالمه کمک کنند، که دو مورد از آنها چت زنده و BoldChat و هر دو با تعامل مخاطب قابل تنظیم.

svg%3E - 7 راه برای خودکارسازی مکالمات با مشتریان

۲٫ از یک دستیار مجازی برای رسیدگی به امور ساده استفاده کنید

آغوش گرفتن فناوری برای بهره وری خدمات مشتری لزوماً به معنای گسترش نیروی کار شما نیست. . بسیاری از درخواست‌های مشتری ساده هستند و می‌توانند به طور مؤثر توسط چت ربات‌های هوشمند و سیستم‌های خودکار مدیریت شوند.

این ابزارها می‌توانند به سرعت مشکلات اساسی را حل کنند و کارکنان شما را برای مقابله با چالش‌های پیچیده‌تر آزاد کنند. این رویکرد نه تنها فرآیند خدمات مشتری شما را ساده می کند، بلکه تضمین می کند که منابع انسانی شما در جایی که بیشتر مورد نیاز است استفاده می شود و کارایی کلی و رضایت مشتری را افزایش می دهد.

محل خوبی برای شروع استفاده از دستیاران دیجیتال یا مجازی در آن ارتباطات فعالی قرار دارند که ما فقط در مورد آن صحبت شد.

ربات‌های چت مانند Botsify (برای فیس‌بوک مسنجر و سایر برنامه‌ها) می‌توانند به این سؤالات ساده پاسخ دهند که ممکن است از هر اقدامی که مشتری شما در سایت انجام می‌دهد، و در صورت نیاز، پاسخ دهد. مکالمه یکپارچه با یک فرد زنده انجام می شود تا از پس کارهای دشوارتر برآید.

۳٫ از فن آوری های جدید استفاده کنید

از آزمایش فناوری های جدید برای حل برخی از این مسائل ساده نترسید. بیومتریک یک امکان است و استفاده از چیزهایی مانند بازیابی رمز عبور بیومتریک (با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره به‌جای روش‌های قدیمی مانند «نام مادر» نیاز به تماس با مرکز تماس یا یک چت پشتیبانی برای احراز هویت آنها را برطرف می‌کند.

فناوری‌های جدید دیگری که ممکن است به فرآیند اتوماسیون کمک کنند، استفاده از برنامه‌های تلفن همراه است، مانند برنامه‌هایی که مشتریان را در مورد مشکلات رایج راهنمایی می‌کند تا آنها بتوانند خودشان بدون نیاز به دخالت شما، مشکلات را برطرف کنند.

سایر ممکن است از پیامک برای ارسال کد به شماره ای برای دریافت اطلاعات مربوط به حساب خود، موجودی سررسید یا برای خودکارسازی فرآیند پرداخت استفاده کنند.

۴٫ از آن برای پیگیری بسیار مهم استفاده کنید

حفظ ارتباطات پس از فروش برای رضایت مشتری بسیار مهم است. پیگیری به مشتریان نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما برای پشتیبانی مداوم در دسترس است و به شناسایی و رسیدگی سریع به مشکلات احتمالی کمک می‌کند.

یک روش ساده مانند تماس گرفتن چند روز پس از تراکنش برای بررسی اینکه آیا مشتری سؤالی دارد یا خیر. نیاز به کمک می تواند بسیار موثر باشد. رسیدگی زودهنگام به مشکلات می تواند از تشدید آنها جلوگیری کند و ایمیل های خودکار می توانند راهی ساده برای شروع این ارتباط پس از خرید باشند.

۵٫ حضور خود در رسانه های اجتماعی را خودکار کنید

حضور فعال در رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای مدرن ضروری است. این شما را با مشتریان بالقوه و فعلی مرتبط می‌کند و دسترسی برند شما را افزایش می‌دهد.

ابزارهای مدیریت خودکار رسانه‌های اجتماعی، مانند HappyFox، می‌توانند به طور مؤثری از طریق تعاملات رسانه‌های اجتماعی مرتب‌سازی کنند، و بدون دخالت دستی، پرسش‌ها را به بخش‌های مناسب هدایت کنند. این ابزارها همچنین می‌توانند به خودکارسازی پست محتوای شما، اطمینان از تعامل مداوم با مخاطبان و به حداکثر رساندن تلاش‌های بازاریابی شما کمک کنند.

svg%3E - 7 راه برای خودکارسازی مکالمات با مشتریان

۶٫ نظرسنجی

نظرسنجی ها ابزار ارزشمندی برای جمع آوری اطلاعات است. در حالی که نرخ پاسخ‌دهی می‌تواند متفاوت باشد، بازخورد نظرسنجی‌های خوب برای شناسایی مشکلات بالقوه و ایجاد گفتگو با مشتریان بسیار ارزشمند است.

مختصر، مرتبط و کنش‌گرا نگهداشتن نظرسنجی‌ها می‌تواند تعامل را افزایش دهد. ایمیل‌های پیگیری خودکار مبتنی بر پاسخ‌های نظرسنجی می‌توانند گفتگو را بیشتر تسهیل کنند، به‌ویژه در زمینه‌های نگرانی که مشتریان برجسته می‌کنند.

۷٫ پاسخ به تماس

علی رغم رواج ارتباطات دیجیتال، بسیاری از مشتریان همچنان از تعاملات تلفنی شخصی قدردانی می کنند. شامل گزینه پاسخ به تماس، در کنار روش‌های ارتباط دیجیتال، این اولویت را برآورده می‌کند.

ابزارهایی مانند MobiForge’s Click to Call یا Click to SMS راه‌حل‌های درخواست تماس را برای مشتریان آسان می‌کند. تماس‌ها را می‌توان برای پاسخ‌گویی توسط نمایندگان تلفن در صف قرار داد تا اطمینان حاصل شود که مسائل پیچیده‌تر یا فوری‌تر به‌طور مؤثر و شخصی بررسی می‌شوند.

این رویکرد تصدیق می‌کند که در حالی که راه‌حل‌های دیجیتال کارآمد هستند، لمس انسانی جنبه‌ای حیاتی از خدمات مشتری باقی می‌ماند. .

svg%3E - 7 راه برای خودکارسازی مکالمات با مشتریان

انواع ابزارهای اتوماسیون ارتباط با مشتری

برای کمک به انتخاب مؤثرترین ابزارهای اتوماسیون برای ارتباط با مشتری، این جدول انواع مختلف ابزارها را بر اساس ویژگی‌ها و سناریوهای استفاده ایده‌آل مقایسه می‌کند.< /p>

< td class="column-3">بررسی سوالات اولیه و تعاملات اولیه با مشتری

< /tr>

نوع ابزار ویژگی های کلیدی استفاده ایده آل
ربات‌های چت (مثلاً برای وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی) پاسخ‌های خودکار به سؤالات متداول، تحویل یکپارچه به پشتیبانی انسانی
ابزارهای احراز هویت بیومتریک روش های احراز هویت امن و کاربرپسند افزایش امنیت و حریم خصوصی در تعاملات با مشتری
برنامه های تلفن همراه سلف سرویس توانمندسازی مشتریان برای حل مشکلات رایج، دسترسی به اطلاعات کاهش درخواست های پشتیبانی برای درخواست های معمول
سیستم های پیگیری خودکار برنامه ریزی شده پس از خرید یا خدمات حفظ تعامل و رضایت مشتری
ابزارهای اتوماسیون رسانه های اجتماعی پست های زمان بندی شده، تجزیه و تحلیل تعامل با مخاطب مدیریت کارآمد بازاریابی رسانه های اجتماعی و تعامل
نظرسنجی بازخورد مشتریان جمع آوری و تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان، شناسایی زمینه های بهبود درک نیازهای مشتری و افزایش کیفیت خدمات
سیستم‌های زمان‌بندی پاسخ و تماس ارائه تعامل مستقیم تلفنی، مدیریت کارآمد حجم تماس شخصی‌سازی خدمات مشتری در هنگام بروز مشکلات پیچیده

svg%3E - 7 راه برای خودکارسازی مکالمات با مشتریان

ملاحظات کلیدی برای خودکارسازی مکالمات مشتری

هنگامی که مکالمات خودکار با مشتریان خود را بررسی می کنید، این نکات ضروری را برای اطمینان از ارتباط موثر و کارآمد در نظر بگیرید:

  • مکالمات را فعالانه بر اساس رفتار و اقدامات مشتری آغاز کنید.
  • از چت ربات‌های هوشمند برای رسیدگی به پرسش‌های اساسی استفاده کنید، و پشتیبانی انسانی را برای مسائل پیچیده رزرو کنید.
  • از فناوری‌های جدید مانند احراز هویت بیومتریک استفاده کنید. امنیت افزایش یافته است.
  • از اهمیت ارتباطات بعدی برای رسیدگی به مشکلات احتمالی پس از خرید غافل نشوید.
  • استراتژی رسانه های اجتماعی خود را برای حفظ حضور آنلاین مداوم و جذاب خود به طور خودکار انجام دهید.
  • از نظرسنجی‌ها برای جمع‌آوری بازخورد ارزشمند مشتریان و شروع گفتگوهای بیشتر در صورت لزوم استفاده کنید.
  • گزینه‌های پاسخ به تماس را برای مشتریانی که تعاملات تلفنی شخصی را ترجیح می‌دهند، ارائه دهید و از تعادل بین لمس دیجیتال و انسان اطمینان حاصل کنید.< /li>

خودکار عکس از طریق Shutterstock


اطلاعات بیشتر در: رضایت مشتری
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی