عمومی

معرفی پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

معرفی پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

دریافت سود از پس‌انداز موجود در بانک‌های مختلف، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که در سال‌های اخیر و با افت ارزش ریال و افزایش تورم، محبوبیت خود را از دست داده است، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا با ظهور ارزهای دیجیتال، بلاک چین و پلتفرم‌های وام دهی، شرایط سرمایه‌گذاری از طریق پس‌انداز پسیو تا حد زیادی بهبود یافته است.

در حال حاضر شما می‌توانید با استفاده از برخی پلتفرم‌های وام دهی، سالانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد سود دریافت کتید. شما می‌توانید با استفاده از ارزها و ویژگی قرارداد هوشمند آن‌ها، بدون آنکه در خطر سرمایه‌گذاری پرریسک مانند خرید بیت کوین قرار بگیرید، از مزایای این بازار بهره‌مند شوید؛ برای مثال شما می‌توانید با استفاده از استیبل کوین‌ها، حدود ۷ درصد سود سالانه سود کسب کنید.

علاوه بر این، پلتفرم‌های وام دهی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با استفاده از ارزهای دیجیتال (به‌عنوان وثیقه) وام دریافت کنید. در ادامه با معرفی پرسودترین پلتفرم‌های وام دهی ارز دیجیتال همراه ما باشید.

فهرست این مقاله

منظور از وام ارز دیجیتال چیست؟

1 18 - معرفی پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

وام‌های ارز دیجیتال مشابه وامی است که از بانک دریافت می‌کنید. در سیستم مالی سنتی، بانک از طریق مبلغی که کاربران در آن سپرده‌گذاری کرده‌اند، به دیگران وام می‌دهد. سپس مقداری سود به کسانی که دارایی خود را سپرده‌گذاری کرده‌اند، پرداخت می‌کند، اما برای اینکه خود متضرر نشود، از وام‌گیرنده سود بیشتری دریافت می‌کند.

در حال حاضر با استفاده از دو فناوری مرتبط با بلاک چین این نرخ‌های بهره هم از نظر میزان سود و هم از نظر ریسک‌پذیری تا حد زیادی بهبود یافته‌اند.

  1. با استفاده از قراردادهای هوشمند، بدون آنکه اعتبار وام‌گیرنده بررسی شود، از پرداخت اقساط وام، اطمینان حاصل می‌شود. قراردادهای هوشمند کدهایی در بلاک چین هستند که می‌توانند کارهای خاصی را انجام دهند؛ مانند نگهداری وثیقه وام در یک حساب امانی.
  2. استیبل کوین‌ها این امکان را به شما می‌دهند که بدون قرارگرفتن در معرض نوسانات شدید قیمت بیت کوین، نرخ سود بیشتری کسب کنید. استیبل کوین‌ها، مانند USDC، DAI و Tether، ارزهای دیجیتالی هستند که قیمت آن‌ها همیشه برابر با ۱ دلار است. این ارزهای رمز پایه می‌توانند از طریق ذخایر دلار آمریکا و آربیتراژ در تمام زمان‌ها قیمت ثابتی داشته باشند.

در حال حاضر دو نوع پلتفرم‌ وام دهی ارز دیجیتال در بازار وجود دارد: پلتفرم‌های وام دهی متمرکز و پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi).

پلتفرم‌های وام دهی رمزنگاری متمرکز

پلتفرم‌های وام دهی متمرکز ارزهای دیجیتال شبیه بانک‌ها عمل می‌کنند. پلتفرم‌هایی مانند BlockFi امکان را به شما این می‌دهند که با ذخیره دارایی خود در پلتفرم، از ارز دیجیتال خود سود کسب کنید. BlockFi با استفاده از دارایی‌ای که شما در اختیار آن قرار داده‌اید، به دیگر کاربران خود وام می‌دهد.

نرخ بهره‌ای که این پلتفرم‌ها برای شما در نظر می‌گیرند، یک نرخ بهره شناور است؛ به این معنا که با عرضه و تقاضا تغییر می‌کند. با این حال، طی سال گذشته، APY (درصد عملکرد سالانه) برای استیبل کوین‌ها در پلتفرم‌های وام دهی ارزهای دیجیتال تقریباً در حدود ۶ تا ۱۰ درصد ثابت مانده است.

به یاد داشته باشید که در این سیستم، ارز دیجیتالی که برای سپرده‌گذاری در نظر گرفته‌اید، با نرخ سودی که دریافت می‌کنید، مرتبط هستند؛ برای مثال شما می‌توانید نرخ بهره ۶ درصدی از بیت کوین کسب کنید، اما اگر بخواهید در حساب خود USDT (استیبل کوین) سپرده‌گذاری کنید، می‌توانید سالانه ۹.۳ درصد درآمد کسب کنید.

پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)

DeFi صنعت جدیدی است که به‌تازگی در میان سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال محبوبیت یافته است. DeFi از قراردادهای هوشمند برای جایگزینی اشخاص ثالث متمرکز در تراکنش‌ها استفاده می‌کند؛ برای مثال در DeFi به‌جای اینکه بانک وام‌ها را مدیریت کند، از حساب‌های امانی و کد برای مدیریت دارایی استفاده می‌شود.

قراردادهای هوشمند در اصل تنها قراردادهای روی بلاک چین هستند. از آنجا ‌که این کد در بلاک چین بارگذاری می‌شود (معمولاً اتریوم، زیرا بیت کوین از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی‌کند)، می‌تواند امنیت ارزهای دیجیتال را تضمین کند تا زمانی که امور از پیش تعیین‌شده، توسط کاربر انجام شود.

برای مثال، قراردادهای هوشمند این شرایط را برای کاربران فراهم می‌کنند که بدون داشتن اعتبار، برای گرفتن وام اقدام کنند. اگر می‌خواهید از طریق ارز دیجیتال وام بگیرید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وثیقه خود را به قرارداد هوشمند اضافه کنید و سپس انتخاب کنید که می‌خواهید از کدام ارز وام بگیرید.

معرفی ۵ مورد از پرسودترین پلتفرم‌های وام دهی ارز دیجیتال

۱-    BlockFi: بهترین انتخاب برای مبتدیان

2 14 - معرفی پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

نرخ بهره: ۳ تا ۹.۳ درصد عملکرد سالانه

BlockFi گزینه‌ای عالی برای شروع کسب درآمد از یک حساب پس‌انداز با بهره بالاست. در این پلتفرم شما می‌توانید با استفاده از بیت کوین، اتریوم و لایت کوین یا یکی از استیبل کوین‌ها سپرده‌گذاری کنید. اگر بیت کوین را برای سپرده‌گذاری انتخاب کرده‌اید، ۶ درصد APY در ۲.۵ بیت کوین اول (حدود ۸۷۰۰۰ دلار) و ۳ درصد APY برای هر مقدار بیش از ۲.۵ بیت کوین دریافت خواهید کرد. برای اتریوم و لایت کوین هر دو حدود ۵ درصد APY پرداخت می‌کند؛ درحالی‌که نرخ بهره سالانه استیبل کوین‌ها ۸ تا ۹ درصد است.

علاوه بر این، با استفاده از BlockFi می‌توانید به دلار آمریکا و بدون سقف نیز وام دریافت کنید. برای دریافت وام، باید ارز را به‌عنوان وثیقه قرار دهید. میزان وثیقه‌ای که قرار می‌دهید بر نرخ وام شما تأثیر می‌گذارد که از ۴.۵ درصد تا ۹.۷۵ درصد متغیر است.

برداشت از حساب در BlockFi در هر زمان امکان‌پذیر است. این پلتفرم برای ۱ برداشت در ماه از شما کارمزدی دریافت نمی‌کند. اگر تعداد برداشت‌های شما از حساب در یک ماه بیش از ۱ بار باشد، باید مقدار کمی کارمزد پرداخت کنید. اگر آماده‌اید که به‌عنوان یک سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال پیشرفت کنید، BlockFi ممکن است قدم بعدی شما باشد. چه تجربه کار را با ارزها را داشته باشید و چه در این صنعت بی‌تجربه باشید، BlockFi تلاش می‌کند امکانات کاربردی ساده و کم‌هزینه‌ای را به مشتریان ارائه دهد که برای به حداکثر رساندن پتانسیل ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند.

مناسب برای: کاربران باتجربه و بی‌تجربه بازار ارزهای دیجیتال

مزایا

  1. پلتفرمی ارزان و کم‌هزینه
  2. دارای بهترین نرخ بهره در بازار
  3. امکان دریافت بهره، وام و ترید با استفاده از برنامه متمرکز BlockFi

۲- Helio Lending: بهترین برای ماینرها

3 12 - معرفی پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

Helio Lending یک سیستم مالی متمرکز (CeFi) در استرالیاست. این پلتفرم امکان دسترسی به ارزهای فیات بدون نیاز به فروش ارز دیجیتال را برای کاربران خود فراهم می‌کند. Helio Lending مشتریان را به ارائه‌دهندگان وام معرفی کرده و مراحل بعدی دریافت وام را همراه با آن‌ها طی می‌کند.

در Helio Lending شما می‌توانید با سپرده‌گذاری ارز دیجیتال، پول نقد دریافت کرده و بار دیگر از این پول برای سرمایه‌گذاری در استخراج استفاده کنید. Helio Lending یک پلتفرم عالی است که به شما امکان می‌دهد در ازای پول نقد از دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنید. استفاده از این پلتفرم وام دهی بسیار ساده و آسان است. Helio Lending به شما در پیدا کردن بهترین وام‌ها با نرخ بهره عالی کمک می‌کند.

نرخ نسبت وام به ارزش در Helio، ۴۰، ۵۰، ۶۹ و ۷۰ است. نرخ درصدی سالانه یا APR شما به نسبت وام به ارزش بستگی دارد که می‌تواند تا صفر درصد باشد. علاوه بر این، این پلتفرم برای بازپرداخت وام، روش‌های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهد که شامل بازپرداخت فقط بهره یا بازپرداخت کامل است. Helio هیچ هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند و خیال شما را از امنیت سرمایه‌تان با نگهداری دارایی‌ها در کیف پول‌های سرد راحت می‌کند.

مناسب برای:

  1. افرادی که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما در کوتاه‌مدت به پول نقد نیاز دارند. اگر دارایی‌های دیجیتالی را در سبد خود نگهداری می‌کنید، اما در کوتاه‌مدت نیاز به پول نقد دارید. خدمات Helio راهی عالی برای استفاده از سرمایه منفعل شما ارائه می‌دهد.
  2. ماینرها: شما می‌توانید از طریق ارز خود پول نقد کسب کرده و از این پول نقد برای سرمایه‌گذاری مجدد در استخراج استفاده کنید.
  3. سرمایه‌گذاران
  4. افرادی که شرایط دریافت وام از سیستم مالی سنتی ندارند.

مزایا

  1. امکان استفاده از ارزهای مختلف به‌عنوان وثیقه: شما می‌توانید از ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل و غیره به‌عنوان وثیقه وام خود استفاده کنید. گفتنی است امکان استفاده از ارزهای ناشناخته و میم کوین‌ها به‌عنوان وثیقه در این پلتفرم وجود ندارد.
  2. بدون کارمزد: کلیه خدمات Helio رایگان است.
  3. دارای طرح‌های مختلف وام دهی: این شرکت طیف گسترده‌ای از مبالغ وام را ارائه می‌دهد که از ۵۰۰۰۰ دلار شروع می‌شود.
  4. امنیت دارایی‌ها: Helio Lending امنیت دارایی کاربران خود را با ذخیره آن‌ها در کیف پول‌های سرد و بیمه‌کردن تضمین می‌کند.
  5. کاربری ساده: ثبت درخواست وام از طریق Helio، بسیار ساده و آسان است.
  6. بدون مالیات: برخلاف وام‌های بانکی، به وام‌های Helio Lending مالیات تعلق نمی‌گیرد.

معایب

  • حداقل مقدار این پلتفرم برای وام دهی ۵۰ هزار دلار است که احتمالاً بسیاری از افراد به آن نیازی ندارند.

۳-    Celsius: مناسب برای انواع ارزها

4 9 - معرفی پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

نرخ بهره: ۳.۲ تا ۲۱.۴۹ درصد

Celsius از سال ۲۰۱۸ شروع به فعالیت کرده است و تجربه پرداخت ۸.۲ میلیارد دلار وام را به حدود ۳۴۰۰۰۰ کاربر دارد. شبکه Celsius پلتفرمی است که امکان خرید، وام‌گرفتن و پرداخت با استفاده از بیش از ۳۰ ارز دیجیتال را به شما می‌دهد. Celsius موفق به دریافت مجوز از Chainalysis شده است؛ مجوزی که خیال شما را از بابت امنیت دارایی‌تان و سرمایه‌گذاری تا حد زیادی راحت خواهد کرد.

تمام سپرده‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون دلار بیمه می‌شوند و هیچ محدودیتی برای برداشت، کارمزد یا دوره قفل وجود ندارد؛ بنابراین می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید، آن را نقد کنید. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید ارزهای مختلفی در حسابتان سپرده‌گذاری کنید. Celsius و BlockFi، APY مشابهی برای بیت کوین و اتریوم دارند، اما Celsius، APY بهتری برای استیبل کوین‌ها دارد؛ ۱۳.۸۶ درصد برای تتر، USDC، GUSD و TUSD.

مشابه BlockFi، Celsius امکان دریافت وام‌هایی را حداقل مقدار ۵۰۰ دلار را برای کاربران خود فراهم کرده است. هیچ سقفی برای وام‌ها تعیین نشده است، اما برای دریافت وام باید مقدار متناسبی ارز دیجیتال در حساب سپرده کنید. این پلتفرم وام دهی دارای یک اپلیکیشن موبایل است که کاربری آن را بسیار راحت کرده است.

مناسب برای:

  1. درآمد پسیو
  2. سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال
  3. مبتدیان

مزایا

  1. نرخ پاداش هفتگی ۱۵ درصد APY
  2. دارای رابط کاربری موبایل با کاربری آسان
  3. قابل‌استفاده در بیش از ۱۰۰ کشور
  4. پرداخت فوری و بدون کارمزد با استفاده از CelPay

معایب

  1. دارای منابع آموزشی کم
  2. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محدود
  3. متمرکز

۴-    yearn.finance: بهترین پلتفرم برای وام‌های دیفای

5 6 - معرفی پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

نرخ بهره: ۱.۳ تا ۱۸.۶۵ درصد

پروتکل yearn.finance روشی غیرمتمرکز برای کسب سود از طریق ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم بدون استفاده از یک شخص ثالث مطمئن مانند پلتفرم‌های BlockFi یا Celsius، از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند. Yearn دارای خدمات متنوعی در صنعت مالی غیرمتمرکز است. yearn. inance استخرهای متنوعی دارد که با استفاده از قراردادهای هوشمند، دارایی کاربران را جمع کرده و بهترین موارد سوددهی را به کاربران معرفی می‌کنند.

yEarn، یک پلتفرم تجمیع‌کننده وام است که به‌طور خودکار سرمایه را براساس نرخ بهره ارائه‌شده به پلتفرم‌های مختلف وام تخصیص می‌دهد. Aave، Compound و dYdX وام‌دهندگانی هستند که بودجه خود را از طریق yearn. inance تأمین می‌کنند. توکن Yearn (YFI) توکن حکم‌رانی است که به دارندگان YFI درباره ارتقای قراردادهای هوشمند حق رأی می‌دهد.

از زمان انتشار توکن yearn، YFI بیش از ۴۰۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است و هر توکن YFI در حال حاضر حدود ۳۴۰۰۰ دلار معامله می‌شود. در پروتکل وام دهی yearn.finance می‌توانید با گذاشتن وثیقه، به مقدار دلخواه وام دریافت کنید. نرخ سودی که کسب می‌کنید، براساس ارز دیجیتالی که با آن در پروتکل سپرده‌گذاری می‌کنید بسیار متفاوت است. بالاترین نرخ سوددهی مربوط به استیل کوین TUSD است؛ ۱۴.۵ درصد APY.

۵-    Argent Wallet: مناسب برای کاربران موبایل

6 5 - معرفی پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

نرخ بهره: ۱ تا ۲۴ درصد APY

Argent یکی از بهترین کیف پول‌های DeFi است که با استفاده از آن می‌توانید به چند پلتفرم وام دهی مختلف متصل شوید تا بهترین نرخ APY را به دست آورید. Argent در حال حاضر از پروتکل‌هایی مانند Aave ،Compound و yearn پشتیبانی می‌کند.

اگر می‌خواهید ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول رمزنگاری نگه دارید و سود کسب کنید، بی‌شک Argent یک انتخاب عالی خواهد بود. با این حال درباره کیف پول Argent چند مسئله وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشت:

  1. argent یک کیف پول اتریوم است؛ به این معنا که شما تنها می‌توانید اتریوم و توکن‌های مبتنی بر اتریوم (مانند تتر، سال و USDC) را در آن ذخیره کنید، اما اگر شما قصد کسب سود از طریق سپرده‌گذاری بیت کوین را دارید، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند WBTC استفاده کنید.
  2. argent به کاربران خود وام ارائه نمی‌دهد. اگر به‌دنبال دریافت وام با استفاده از ارز دیجیتال خود به‌عنوان وثیقه هستید، باید از BlockFi یا Celsius استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر جزء فعالان بازار ارزهای دیجیتال هستید، بهتر است استفاده از پلتفرم‌های وام دهی را برای کسب سود بیشتر از این بازار در نظر داشته باشید. شما می‌توانید از طریق قراردادن دارایی خود در پلتفرم‌های وام دهی، سود خوبی کسب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دارایی خود را با پلتفرم‌های وام دهی به اشتراک بگذارید و نقدینگی پلتفرم‌های مختلف را به‌جای نگه‌داشتن دارایی خود در کیف پول تأمین کنید؛ این بهترین راه برای کسب درآمد غیرفعال است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی