عمومی

معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

اگر با وجود افزایش سختی شبکه بیت کوین، تصمیم دارید این رمزارز را استخراج کنید، پس باید با بهترین دستگاه‌های ماینینگ بیت کوین آشنایی کافی داشته باشید. برای استخراج موفقیت‌آمیز تمام ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین ابتدا باید یک دستگاه ماینینگ مناسب خریداری کرده و سپس به‌درستی آن را پیکربندی کنید. حتی قبل از خرید سخت‌افزار استخراج بیت کوین می‌توانید از ماشین حساب‌های آنلاین استخرهای ماینینگ یا سایر پلتفرم‌ها برای محاسبه سودآوری استفاده کنید. این ماشین حساب‌ها براساس نرخ هش، مصرف انرژی، دمای کار و الگوریتم‌های استخراج، میزان سودآوری احتمالی دستگاه را برای شما محاسبه می‌کنند.

در این مطلب ما بهترین دستگاه‌های ماینینگ را براساس جنبه‌های مختلف رتبه‌بندی می‌کنیم. همچنین در بخش سؤالات متداول، به رایج‌ترین سؤالات شما درباره انتخاب سخت‌افزار و… پاسخ می‌دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

فهرست این مقاله

مهم‌ترین نکاتی که درباره ماینینگ بیت کوین باید بدانید

۱- سودآوری استخراج بیت کوین به قیمت، توان و کارایی ماشین بستگی دارد. قبل از خرید بهترین ماینر بیت کوین، حتماً از ماشین حساب‌های سودآوری آنلاین استفاده کنید و نظرات کاربرانی را که تجربه استفاده از دستگاه دارند، بخوانید. در غیر این صورت، از نمودار سودآوری استخراج بیت کوین که در اینترنت موجود است و مدام به‌روز می‌شود، استفاده کنید.

۲- هنگام خرید تجهیزات دست‌دوم برای استخراج بیت کوین یا دیگر ارزها، وضعیت، کارایی و میزان مصرف انرژی آن را بررسی کنید. برخی دستگاه‌ها با گذشت زمان همچنان استفاده می‌شوند، اما بسیاری از مدل‌ها بعد از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند و دیگر قابل ‌استفاده نیستند.

۳- با استفاده از ماشین حساب‌های آنلاین می‌توانید نرخ هش تقریبی دستگاه را هنگام استخراج تخمین بزنید. در این ماشین حساب‌ها، اطلاعات مربوط به تجهیزات مانند میزان برق مصرفی، هزینه‌های استخراج و سایر اطلاعات را وارد می‌کنید.

۴- نرخ هش استخراج بیت کوین و سختی آن مدام در حال تغییر است و این بر سوددهی ماینر شما تأثیر می‌گذارد. این دو معیار متأثر از تعداد کل دستگاه‌های ماینینگ هستند که در زمان معینی ارز استخراج می‌کنند و در حال افزایش هستند. این مقادیر را می‌توان به‌صورت آنلاین، برای مثال از com ردیابی کرد؛ بنابراین داشتن یک ماینر ASIC قوی با نرخ هش بسیار بالا و اتصال آن به استخر استخراج برای استخراج سودآوری سودمند است. میزان دریافتی شما از استخرهای استخراج به قدرت هش دستگاه شما بستگی دارد. هنگامی که نرخ هش و سختی بالا کاهش می‌یابد، استخراج آسان‌تر و سودآورتر می‌شود.

بهترین دستگاه‌های ماینینگ بیت کوین

۱- Antminer S19 Pro: بهترین برای استخراج حرفه‌ای بیت کوین

Antminer S19 Pro - معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

در حال حاضر سخت‌افزار استخراج بیت کوین Antminer S19 Pro ASIC بهترین سخت‌افزار استخراج ارز دیجیتال است که با آن می‌توان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی را که از پروتکل SHA-256 پیروی می‌کنند، استخراج کرد. در بین دستگاه‌های ماینینگ بیت کوین، این دستگاه بالاترین نرخ هش، کارایی و مصرف انرژی را دارد.

با راندمان انرژی ۲۹.۷ J/TH، این سخت‌افزار ماینینگ کریپتو روزانه ۱۲ دلار سود با هزینه برق ۰.۱ دلار در هر کیلووات تولید می‌کند. این مقدار درصد بازده سالانه را ۱۹۵ درصد و مدت‌زمان لازم برای رسیدن به سوددهی، ۱۸۶ روز است. این دستگاه حداکثر در رطوبت بین ۵ تا ۹۵ درصد کار می‌کند. مانند سایر دستگاه‌های ماینینگ می‌توانید دستگاه را به استخرهای استخراج مختلف مانند Slushpool، Nicehash، Poolin، Antpool و ViaBTC متصل کنید.

امکانات

  1. اندازه ۳۷۰ در ۱۹۵.۵ در ۲۹۰ میلی‌متر
  2. دارای ۴ فن خنک‌کننده، منبع تغذیه ۱۲ ولت و اتصال اترنت
  3. هش ریت ۱۱۰ Th/s
  4. مصرف برق: ۳۲۵۰ وات (۵±%)
  5. سطح نویز: ۷۵ دسی‌بل
  6. محدوده دمای کار: ۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد
  7. وزن: ۱۵۵۰۰ گرم
  8. قیمت: ۲۸۶۰ دلار

۲- +Antminer T9: بهترین دستگاه برای تست و استخراج بیت کوین

Antminer T9 - معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

این دستگاه توسط برند Bitmain طراحی و تولید شده است. برای خرید این سخت‌افزار می‌توانید به فروشگاه آمازون و ایبی مراجعه کنید. این دستگاه از نظر قیمت مقرون به صرفه است و در حال حاضر با قیمت ۴۳۰ دلار بدون منبع تغذیه به فروش می‌رسد. این دستگاه از یک منبع تغذیه ATX PSU با حداقل ۱۰ کانکتور PCIe شش پین استفاده می‌کند. استفاده از این دستگاه برای استخراج انفرادی توصیه نمی‌شود، اما اگر قصد پیوستن به یکی از استخرهای استخراج را دارید، می‌توانید از قدرت هش آن در کنار دیگر ماینرها بهره‌مند شوید.

امکانات

  1. دارای ۲ فن خنک‌کننده
  2. اندازه ۱۲۵ × ۱۹۰ × ۳۲۰ میلی‌متر
  3. هش ریت ۱۰.۵ Th/s
  4. مصرف برق: ۱۴۳۲ وات
  5. سطح نویز: ۷۶ دسی‌بل
  6. محدوده دمای کار: ۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد
  7. وزن: ۴۲۰۰ گرم
  8. قیمت: ۴۳۰ دلار

۳- Minedollars: بهترین روش استخراج غیر سخت‌افزاری برای ماینرهای مبتدی و پیشرفته

Minedollars - معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

Minedollars به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به سخت‌افزار ماینینگ، بیت کوین استخراج کنید. در این روش شما دارایی دیجیتال خود را به‌عنوان سپرده در حساب قرار می‌دهید. سپس با امضای یک قرارداد، از این مجموعه درآمد پسیو دریافت می‌کنید. براساس میزان سرمایه‌گذاری، ارزی که به‌عنوان سپرده قرار می‌دهید و مدت‌زمان مدنظرتان قراردادهای مختلفی وجود دارد.

امکانات

  1. می‌توانید حداکثر ۱۰ ارز دیجیتال از جمله BTC، BCH، LTC، ETH، XRP، USDT، USDC، DASH و غیره را استخراج کنید.
  2. قراردادهای متعددی برای استخراج یک کریپتو یا کریپتوهای مختلف بخرید.
  3. نیازی به خرید تجهیزات سخت‌افزاری نیست.

۴- AvalonMiner A1166 Pro: بهترین دستگاه برای استخراج حرفه‌ای بیت کوین

AvalonMiner A1166 Pro - معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

AvalonMiner A1166 Pro، برای استخراج ارزهایی با الگوریتم SHA-256 مانند بیت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین BSV مناسب است. این دستگاه از جمله سودآورترین دستگاه‌های ماینینگ بیت کوین بوده که نرخ سود سالانه آن ۱۰۱۱.۰۵ دلار است. این دستگاه با راندمان ۰.۰۴۲ j/Gh یکی از کارآمدترین سخت‌افزارهای ماینینگ در سراسر جهان محسوب می‌شود.

امکانات

  1. مجهز به چهار فن خنک‌کننده
  2. رطوبت باید بین ۵ تا ۹۵ درصد باشد تا تجهیزات بدون مشکل کار کنند.
  3. اندازه ۳۰۶ × ۴۰۵ × ۴۴۲ میلی‌متر
  4. هش ریت ۸۱ Th/s
  5. مصرف برق: ۳۴۰۰ وات
  6. سطح نویز: ۷۵ دسی‌بل
  7. محدوده دمای کار:۵ – ۳۵ درجه سانتی‌گراد
  8. وزن: ۱۲۸۰۰ گرم
  9. قیمت: ۱۵۵۰ دلار

۵- ++WhatsMiner M30S: بهترین دستگاه برای استخراج حرفه‌ای بیت کوین

WhatsMiner M30S - معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

یکی از جدیدترین تجهیزات سخت‌افزاری و یکی از سریع‌ترین دستگاه‌های ماینینگ ارز دیجیتال با توجه به نرخ هش آن است. این دستگاه که در اکتبر ۲۰۲۰ عرضه شد، قادر به استخراج ارزهای دیجیتال با الگوریتم SHA-256 است؛ از این‌رو این دستگاه با توجه به نرخ هش و سودآوری‌اش، عمدتاً برای استخراج بیت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین BSV استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه این دستگاه مصرف انرژی بالایی دارد، ممکن است برای ماینرهای بی‌تجربه چندان قابل استفاده نباشد. با توجه به میزان مصرف برقی که دارد، بهتر است از این دستگاه برای مناطق جغرافیایی که قیمت برق کمی دارند، استفاده شود؛ زیرا پس از کسر هزینه‌های برق، اگر هزینه برق ۰.۰۱ دلار باشد، میانگین سود روزانه بین ۷ تا ۱۲ دلار و راندمان ماینینگ ۰.۳۱j/Gh است.

امکانات

  1. ۱۲ ولتی
  2. اتصال از طریق کابل اترنت
  3. اندازه ۱۲۵ × ۲۲۵ × ۴۲۵ میلی‌متر
  4. مجهز به ۲ فن خنک‌کننده
  5. هش ریت ۱۱۲ Th/s
  6. مصرف برق: ۳۴۷۲ وات
  7. سطح نویز: ۷۵ دسی‌بل
  8. محدوده دمای کار: ۵ – ۴۰ درجه سانتی‌گراد
  9. وزن: ۱۲۸۰۰ گرم
  10. قیمت: ۳۹۹۹ دلار

۶- AvalonMiner 1246

AvalonMiner 1246 - معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

AvalonMiner 1246 که در ژانویه ۲۰۲۱ عرضه شد، با توجه به نرخ هش بالای آن مطمئناً یکی از برترین سخت‌افزارهای استخراج برای ارزهایی با الگوریتم SHA-256 مانند بیت کوین و بیت کوین کش است. با توجه به ویژگی‌های این دستگاه، می‌توانید بین ۳.۱۱ دلار در روز، ۹۳.۲۰ دلار در ماه و ۱۱۱۸.۳۵ دلار در سال درآمد داشته باشید. البته این اعداد بسته به قیمت بیت کوین و نرخ برق کشور، متغیر خواهد بود.

امکانات

  1. مجهز به دو فن ۷ پره برای خنک نگه‌داشتن دستگاه (طراحی فن به‌گونه‌ای انجام شده است که از تجمع گرد و غبار روی اجزا و اتصال کوتاه جلوگیری کرده و درنهایت موجب افزایش طول عمر دستگاه می‌شود).
  2. مجهز به سیستم هشدار خودکار درصورت نقص در عملکردی که بر نرخ هش تأثیر می‌گذارد.
  3. تنظیم خودکار نرخ هش دستگاه
  4. اندازه ۳۳۱ × ۱۹۵ × ۲۹۲ میلی‌متر
  5. اتصال از طریق کابل اترنت
  6. هش ریت ۹۰ Th/s
  7. مصرف برق: ۳۴۲۰ وات
  8. سطح نویز: ۷۵ دسی‌بل
  9. محدوده دمای کار: ۵ – ۳۰ درجه سانتی‌گراد.
  10. وزن: ۱۲۸۰۰ گرم
  11. قیمت: ۳۸۹۰ دلار

۷- WhatsMiner M32-62T

WhatsMiner M32 62T - معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

WhatsMiner M32 برای استخراج ارزهای دیجیتال با الگوریتم SHA-256 استفاده می‌شود و نرخ بازده انرژی آن ۵۰ W/Th است. این دستگاه در ۱ آوریل ۲۰۲۱ عرضه شد و به‌راحتی می‌توان از آن برای راه‌اندازی فارم استفاده کرد. WhatsMiner M32 می‌تواند بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین BSV و ۸ سکه دیگر را استخراج کند. در مقایسه با دیگر دستگاه‌های معرفی‌شده در این مطلب، نرخ هش پایین و مصرف انرژی بالا، انتظار سوددهی زیادی از آن نباید داشت.

امکانات

  1. دارای دو فن خنک‌کننده
  2. اندازه ۲۳۰ × ۳۵۰ × ۴۹۰ میلی‌متر
  3. اتصال اترنت
  4. هش ریت ۶۲ Th/s
  5. مصرف برق: ۳۵۳۶ وات
  6. سطح نویز: ۷۵ دسی‌بل
  7. محدوده دمای کار: ۵ – ۳۰ درجه سانتی‌گراد
  8. وزن: ۱۰۵۰۰ گرم
  9. قیمت: ۱۱۰۰ دلار

۸- ++Ebang EBIT E11: بهترین دستگاه ماینینگ برای استخراج حرفه‌ای

Ebang EBIT E11 - معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

با وجود نرخ هش پایین ۴۴th/s از این دستگاه می‌توان برای ارزهایی با پروتکل SHA-256 و همچنین بیت کوین استفاده کرد. این دستگاه از دو بورد هشینگ استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها از ۲ PSU برای جلوگیری از آسیب‌دیدن تغذیه می‌کند. بازده روزانه این دستگاه به‌طور متوسط ۴ دلار و بازده ماهانه آن ۱۳۳ دلار است. سودآوری آن در هنگام استخراج بیت کوین حدود ۲.۲۲ دلار در روز است؛ اگرچه این به قیمت کریپتو و هزینه برق بستگی دارد. با این تجهیزات می‌توانید eMbark (DEM)، Terracoin (TRC)، بیت کوین SV (BSV) را نیز استخراج کنید.

امکانات

  1. برای منبع تغذیه از یک آداپتور X نسخه X6B و یک ۲Lite-on 1100WPSU استفاده شده است.
  2. دارای اتصال اترنت، ۲ فن برای خنک‌کننده و محدوده توان ۱۱.۸ ولت تا ۱۳.۰ ولت است.
  3. هش ریت ۴۴ Th/s
  4. مصرف برق: ۱۹۸۰ وات
  5. سطح نویز: ۷۵ دسی‌بل
  6. محدوده دمای کار: ۵ – ۴۵ درجه سانتی‌گراد
  7. وزن: ۱۰۰۰۰ گرم
  8. قیمت: ۲۵۹۵ دلار

۹- Bitmain Antminer S5: بهترین گزینه برای ماینرهای مبتدی

Bitmain Antminer S5 - معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

Antminer S5 یک گزینه محبوب برای بسیاری از افرادی است که به‌دنبال استخراج ارزهایی با الگوریتم SHA-256 هستند. این دستگاه از سال ۲۰۱۴ تاکنون در بازار وجود دارد و به‌عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های ماینینگ بیت کوین در نظر گرفته می‌شود.

بسته به هزینه برق و قیمت بیت کوین، سخت‌افزار یا تجهیزات استخراج بیت کوین دارای نسبت سود ۸۵- درصد و درصد بازگشت سالانه ۱۳۲- درصد است. با راندمان ۰.۵۱۱j/Gh و با توجه به نرخ هش، دیگر برای استخراج بیت کوین مؤثر نیست؛ زیرا سودآوری آن ۱.۰۴- دلار در روز است. تنها زمانی می‌توان از این دستگاه سود کسب کرد که قیمت بیت کوین بسیار بالا و هزینه برق بسیار پایین باشد.

امکانات

  1. مجهز به فن ۱۲۰ نانومتری که حتی از یک جاروبرقی صنعتی صدای بیشتری تولید می‌کند.
  2. اندازه ۱۳۷ × ۱۵۵ × ۲۹۸ میلی‌متر
  3. دارای ۱ فن خنک‌کننده، ورودی برق ۱۲ ولت و اتصال اترنت
  4. وزن ۲۵۰۰ گرم
  5. هش ریت ۱.۱۵۵Th/s
  6. مصرف برق: ۵۹۰ وات
  7. سطح نویز: ۶۵ دسی‌بل
  8. محدوده دمای کار: ۵ – ۳۵ درجه سانتی‌گراد.
  9. قیمت: ۴۱۳ دلار

۱۰- DragonMint T1: بهترین برای استخراج در دمای پایین

DragonMint T1 - معرفی و مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

DragonMint T1 در آوریل ۲۰۱۸ عرضه شد و در میان دستگاه‌های بررسی‌شده در این مطلب، با توجه به راندمان انرژی ۰.۰۹۳ j/Gh، به‌طور میانگین حدود ۲.۲۵ دلار در روز سود دارد. از این دستگاه می‌توان برای استخراج ارزهایی با الگوریتم SHA-256 مانند بیت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین BSV استفاده کرد.

امکانات

  1. اندازه ۱۲۵ × ۱۵۵ × ۳۴۰ میلی‌متر
  2. منبع تغذیه ۱۲ ولتی
  3. هش ریت ۱۶Th/s
  4. مصرف برق: ۱۴۸۰ وات
  5. سطح نویز: ۷۶ دسی‌بل
  6. محدوده دمای کار: ۰ – ۴۰ درجه سانتی‌گراد.
  7. وزن: ۶۰۰۰ گرم
  8. قیمت: ۱۳۷۱ دلار

سخن پایانی

سخت‌افزار ماینینگ همچنان در حال تغییر است و دستگاه‌هایی با نرخ هش بالاتر طراحی و عرضه می‌شوند. بهترین ماینر بیت کوین دارای نرخ هش بالاتر از ۱۰ Th/s است و در عین حال مصرف انرژی کمی دارد. میزان سودآوری هریک از دستگاه‌های معرفی‌شده در این مطلب به میزان مصرف برق، هزینه برق در منطقه و قیمت بیت کوین بستگی دارد. همه دستگاه‌های موجود در این محتوا قابلیت استخراج ارزهایی با الگوریتم SHA-256 را دارند؛ بنابراین برای استخراج بیت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین BSV توصیه می‌شوند.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی