عمومی

معرفی بهترین پادکست های آموزشی و تحلیلی ارز دیجیتال

معرفی بهترین پادکست های آموزشی و تحلیلی ارز دیجیتال

best crypto podcasts - معرفی بهترین پادکست های آموزشی و تحلیلی ارز دیجیتال

با بیش از یک میلیون پادکست در سراسر جهان، انتخاب پادکستی که از نظر فنی، به‌خصوص در زمینۀ رمزنگاری و ارزهای دیجیتال، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد، کار چندان ساده‌ای نیست. انتخاب پادکست مناسب با موضوع ارزهای دیجیتال می‌تواند کار دشواری باشد؛ زیرا پوشش موضوعات مربوط به این موضوعات کار دشواری است. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم به تعدادی از بهترین پادکست‌های ارز دیجیتال اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

پادکست ارز دیجیتال چیست؟

منظور از پادکست‌های ارز دیجیتال، پادکست یا محتواهای صوتی هستند که با مضمون مفاهیم ارزهای دیجیتال و رمزنگاری تهیه و تولید می‌شوند و معمولاً برای دانلود یا پخش آنلاین در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

علاوه بر موضوع ارزهای دیجیتال محبوب، کانال‌هایی که در زمینۀ تهیۀ پادکست با موضوع رمزنگاری فعالیت می‌کنند، در زمینۀ دیگر بازارهای مالی و فناوری بلاک‌چین هم تولید محتوا می‌کنند. درحال‌حاضر، محبوب‌ترین موضوعاتی که در این صنعت موردبحث قرار می‌گیرند، عبارت هستند از: DeFi، NFT، استیبل کوین‌ها، متاورس و وب ۳٫

بهترین پادکست ارزهای دیجیتال برای افراد مبتدی چه ویژگی‌هایی دارد؟

هدف اصلی بیش‌تر پادکست‌های ارز دیجیتال، تجزیه و تحلیل یا بحث در مورد موضوعات مرتبط با ارز دیجیتال و فناوری زیربنایی آن است. با توجه به این موضوع که مفاهیم نوظهور زیادی در دنیای کریپتو وجود دارد، انتخاب موضوع تولید محتوا در این زمینه کار سخت و دشواری نیست. با این حال، انتخاب موضوع بدون توجه به هدف مخاطب و نیازمندی‌هایش کار اشتباهی است که درنهایت هیچ نتیجۀ مثبت و آورده‌ای برای فرد و تولیدکنندۀ پادکست همراه نخواهد داشت.

به همین دلیل، موقع انتخاب بهترین پادکست ارزهای دیجیتال برای افراد مبتدی، باید به‌دنبال پادکست‌هایی بود که مفاهیم، اصطلاحات و نکات اولیه را به‌خوبی مطرح کرده و توضیح می‌دهند. با این حال، این بدان معنا نیست که این پادکست‌ها به موضوعات پیچیدۀ حوزۀ کریپتو و ارزهای دیجیتال نمی‌پردازند.

درعوض، با ارائۀ این مدل محتواها اطمینان حاصل می‌شود که تمام نکات فنی به اندازۀ روشن و واضح توضیح داده شده است تا تمام ابهامات فرد در این مورد از بین برود. به این ترتیب، برخلاف تصور رایج، در پادکست‌هایی که به‌طور خاص برای افراد مبتدی تهیه می‌شود، فقط موضوعات اساسی موردبحث قرار نمی‌گیرد. درواقع، موضوعات پیچیده و نوظهور نیز با بیانی ساده و روان، در اختیار افرادی که در ابتدای مسیر یادگیری ارزهای دیجیتال هستند قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، از آنجایی که افراد مبتدی بسیاری فعالیت خود را با سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال شروع می‌کنند، جای تعجب نیست که بسیاری از پادکست‌ها روی موضوعات مرتبط با سرمایه‌گذاری تمرکز کرده‌اند.

بنابراین، اگر شما یک فرد مبتدی در زمینۀ ارزهای دیجیتال هستید، باید به‌دنبال پادکست‌هایی باشید که اطلاعات به‌روزی در مورد موضوعات این حوزه در اختیار شما قرار دهد تا برای تصمیم‌گیری بهتر به شما در خصوص سرمایه‌گذاری کمک کند.

معمولاً پادکست‌های ارز دیجیتالی که برای افراد مبتدی تهیه و عرضه می‌شوند، روی یک ارز دیجیتال و عوامل تأثیرگذار بر آن تمرکز می‌کنند. به‌عنوان مثال، برخی از پادکست‌ها بحث‌های خود را به موضوعاتی محدود می‌کنند که بر دنیای بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد.

معرفی بهترین پادکست‌های ارز دیجیتال

گرچه هیچ متر و معیار خاصی برای انتخاب یک پادکست به‌عنوان بهترین پادکست ارزهای دیجیتال وجود ندارد اما براساس اولویت در ادامه به معرفی پادکست‌هایی خواهیم پرداخت که نهایت تلاش خود را برای بهترین‌بودن انجام داده و تا به امروز جایگاه خوبی در صنعت ارزهای دیجیتال پیدا کرده‌اند.

پادکست CoinMarketRecap

از زمانی‌که پادکست CoinMarketCap در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد، استانداردهایی را به‌صورت کاملاً بی‌طرف و شفاف برای ارائۀ محتوا تعیین کرده است. CoinMarketCap ازجمله سایت‌های معدودی است که به انبوهی از اطلاعات در مورد رمزارزها و قیمت آن‌ها دسترسی دارد. با گذشت زمان، این وب‌سایت به یک منبع قوی اطلاعاتی در حوزۀ ارزهای دیجیتال تبدیل شده است که کاربران روند زندۀ قیمت‌های ارز دیجیتال را در آن دنبال می‌کنند و به مطالب آموزشی برای افراد مبتدی در رابطه با ارز دیجیتال دسترسی پیدا می‌کنند.

در همین راستا و با هدف ارائۀ اطلاعات به‌موقع و بی‌طرفانه، CoinMarketCap پادکست خود را با نام CoinMarketRecap راه‌اندازی کرد. این پادکست روزانه، آخرین رویدادها و پیشرفت‌ها را در صحنۀ رمزنگاری و بلاک‌چین بررسی می‌کند. به عبارت دیگر، هدف ارائۀ تاریخچه و اطلاعاتی است که به شنوندگان کمک می‌کند تا ماهیت هر موضوع موردبحثی را در پادکست بهتر درک کنند. این کانال که بیش از صد قسمت دارد، گه‌گاه از مهمانان دعوت می‌کند تا بینش خود را در مورد موضوعات پرطرف‌دار و اخبار فوری به اشتراک بگذارند.

پادکست Unchained

Unchained یک کانال پادکست هفتگی است که توسط لورا شین، سردبیر ارشد سابق فوربس و یکی از اولین روزنامه‌نگارانی که داستان‌های مرتبط با رمزنگاری را پوشش می‌دهد، میزبانی می‌شود. با این حال، Unchained به‌جای اینکه بیانگر دیدگاه شین در صنعت بلاک‌چین باشد، یک مدل مبتنی بر مصاحبه دارد که در آن پیش‌گامان، کارشناسان، مدیر عاملان و وکلا نظرات خود را در مورد آخرین تحولات، رویدادها یا روندها در فضای رمزنگاری به اشتراک می‌گذارند.

برای مثال، Unchained یکی از اولین محتواهایی بود که به عمق پیچیدگی‌هایی که باعث شد UST جایگاه خود را از دست بدهد، پرداخت. این پادکست همچنین حداقل سه قسمت دیگر برای توضیح تأثیر سقوط Terra روی استیبل کوین‌های algo و اینکه مقصر چه‌کسی بود، اختصاص داده است. برخی از چهره‌های برجسته مانند مدیر‌عامل بایننس، چانگ‌پنگ ژائو و یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، ویتالیک بوترین ازجمله افرادی هستند که در این پادکست حضور داشته‌اند.

پادکست Unconfirmed

پادکست Unconfirmed، یکی دیگر از بهترین پادکست‌های ارز دیجیتالی است که توسط Laura Shin تهیه و عرضه می‌شود اما روندی که شین برای تهیۀ پادکست در Unconfirmed پیش گرفته است، با روند تهیۀ پادکست در Unchained متفاوت است. در این پادکست، شین سعی می‌کند اطلاعات شنوندگان خود را با پیگیری و بحث در مورد آخرین رویدادها و تحولات در قسمت‌های ۲۰ دقیقه‌ای که هر هفته پخش می‌شود، به‌روز کند.

در این قسمت‌ها کارشناسان صنعت در واکنش به بزرگ‌ترین عناوین هفته حضور پیدا می‌کنند. در برخی قسمت‌ها از یک مدل توضیحی که راهنمای سریعی در مورد فرایندها و مفاهیم رمزنگاری است، برای کمک به درک بهتر مفاهیم توسط کاربران استفاده می‌شود.

پادکست Pomp

وقتی صحبت از آموزش ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، پادکست‌های معدودی بهتر از پادکست Anthony Pompliano معروف به Pomp عمل می‌کنند. پادکست Pomp به لطف سرمایه‌گذاری در برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در صنعت بلاک‌چین، برای پرداختن به موضوعات مرتبط با سرمایه‌گذاری، داده‌های جذاب و مستندی دارد. Pompliano ادعا می‌کند که Pomp Podcast تا بیست میلیون‌ بار دانلود شده و آن را به یکی از جذاب‌ترین پادکست‌های رمزنگاری امروز تبدیل کرده است. برخی از مهمانان پادکست Pomp عبارتند از: مارک کوبان (طرف‌دار ارزهای دیجیتال و مالک دالاس ماوریکس NBA)، Chamath Palihapitiya (بنیان‌گذار و مدیرعامل سرمایۀ اجتماعی) و رابرت کیوساکی (نویسندۀ کتاب پدر پولدار پدر فقیر). با توجه به این موضوع که Pompliano به ارز دیجیتال بیت‌کوین علاقۀ زیادی دارد، بیش‌تر پادکست‌هایی که در Pomp تهیه می‌شوند، بر موضوعات مرتبط با بیت‌کوین تمرکز دارند. با این حال، گاهی اوقات به‌طور‌کلی دربارۀ فناوری بلاک‌چین نیز در این پادکست بحث می‌شود.

پادکست Crypto 101

در برخی از قسمت‌ها، از مدیران کریپتو دعوت می‌شود تا اهمیت پروژه‌های خود و تأثیر آن‌ها بر کاربران روزمره را توضیح دهند. پادکست Crypto 101 افراد تازه‌وارد در صنعت کریپتو را هدف قرار می‌دهد. Crypto 101 با میزبانی Bryce Paul (یکی از بنیانگذاران و شریک سرمایه‌گذاری یک صندوق سرمایه‌گذاری رمزنگاری) و Aaron Malone (یک کارآفرین و مشاور ارزهای دیجیتال) به بررسی پیچیدگی‌های ارزهای دیجیتال به شیوه‌ای ساده و بدون استفاده از اصطلاحات پیچیده می‌پردازد. در پادکست Crypto 101، به‌عنوان یکی از بهترین پادکست‌های ارز دیجیتال، به موضوعات پیچیده و جدید با هدف جذب کاربران جدید پرداخته می‌شود. به همین دلیل، موضوعات مربوط به ترید ارزهای دیجیتال ازجمله موضوعات پرطرف‌دار در پادکست Crypto 101 است. علاوه بر توضیح فرآیندهای پیچیدۀ مربوط به ترید ارزهای دیجیتال، پل و مالون با رهبران و متخصصان بلاک‌چین مصاحبه می‌کنند. در برخی از قسمت‌ها، از مدیران پروژه‌های ارز دیجیتال دعوت می‌شود تا اهمیت پروژه‌های خود و تأثیر آن‌ها بر کاربران را توضیح دهند.

پادکست Stephan Livera

پادکست Stephan Livera نگاهی عمیق به مفاهیم و فرایندهای موجود در دنیای بیت‌کوین دارد. به همین دلیل است که به منبع اطلاعاتی معتبری برای کاربران جدید و باتجربۀ بیت‌کوین تبدیل شده است. نه‌تنها استفان لیورا (کارشناس و یکی از افراد تأثیرگذار در اخبار بیت‌کوین) تجربۀ کاری در زمینۀ حسابداری، امور مالی و مهارتی در پرداختن به موضوعات ذاتاً پیچیدۀ بیت‌کوین را دارد، او همچنین می‌داند که نکات فنی را چگونه به اطلاعات قابل‌درک تبدیل کند.

مانند بسیاری دیگر از بهترین پادکست‌های ارز دیجیتال، SLP برخی از چهره‌های برجسته ازجمله جک دورسی (مؤسس توییتر)، ران پل و جوزف سالرنو را به مصاحبه دعوت کرده است. نکتۀ جالب دیگر در مورد این پادکست هفتگی بیت‌کوین این است که در بین ۰٫۵درصد پادکست‌های پیشرو در سراسر جهان قرار دارد و بیش از چهار میلیون بار دانلود شده است.

پادکست Coindesk

Coindesk یکی از معتبرترین منابع اخبار و اطلاعات در صنعت ارز دیجیتال است که به‌دلیل تمایلش به ارائۀ مقالات بسیار دقیق، موردتوجه بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. کاربران در پادکست Coindesk می‌توانند به موضوعات داغ ازجمله بیت‌کوین، NFTs، DeFi و آلت‌کوین‌ها دسترسی داشته باشند. دو پادکست پرطرف‌دار که توسط Coindesk ارائه شده‌اند عبارتند از: The Breakdown به میزبانی Nathaniel Whittemore و Money Reimagined (یک پادکست هفتگی) با میزبانی Michael J، کیسی (مدیر ارشد محتوای Coindesk) و شیلا وارن (مدیرعامل شورای نوآوری کریپتو (CCI)).

ویتمور در The Breakdown، تغییرات اقتصادی و سیاسی جهان و چگونگی تأثیر آن‌ها بر صنعت کریپتو را به‌طورکلی بررسی می‌کند. گاهی اوقات، این پادکست روزانه به اصطلاحات نوظهور کریپتو با هدف آموزش شنوندگان در مورد مسائل فنی مربوطه و اینکه چگونه این مفاهیم آیندۀ فناوری ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین را شکل خواهند داد، توجه قرار می‌دهد.

پادکست What Bitcoin Did

پادکست What Bitcoin Did در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، سه بار در هفته پخش می‌شود و بر مفاهیم بیت‌کوین، فناوری زیربنایی و اقتصاد آن تمرکز دارد. چیزی که این پادکست بیت‌کوین را خاص می‌کند، این است که طی سال‌ها چگونه تکامل یافته و از بحث در مورد موضوعات مبتدی به سمت مفاهیم پیچیده‌تر حرکت کرده است. جالب است بدانید که میزبان پادکست What Bitcoin Did، پیتر مک کورمک، در زمان راه‌اندازی پادکست نسبتاً در صنعت مربوط به بیت‌کوین تازه‌وارد بود. تا کنون هفده قسمت در پادکست WBD منتشر شده که به‌طور انحصاری برای افراد مبتدی در صنعت ارزهای دیجیتال تهیه شده است. در این پادکست، مک کورمک از کارشناسان بیت‌کوین مانند استفان لیورا و آندریاس ام آنتونوپولوس کمک می‌گیرد تا اصطلاحات اصلی بیت‌کوین را برای افراد تازه‌کار شفاف کند.

پادکست The Bad Crypto

جوئل کا (نویسندۀ پرفروش در نیویورک تایمز) و تراویس رایت (کارشناس بازاریابی) از طنز و روش‌های غیرمتعارف برای رفع ابهام در رابطه با فناوری کریپتو و بلاک‌چین استفاده می‌کنند. با پخش دو قسمت در هفته، Comm و Wright در ایجاد محتوایی که برای تازه‌کارها جذاب باشد، مهارت دارند؛ به‌ویژه آن‌هایی که می‌خواهند درک ساده‌ای از موضوعات کریپتو داشته باشند. Comm و Wright پس از پنج سال به اشتراک‌گذاشتن تجربه و آموزش تازه‌کاران، اکنون بیش از ۶۰۰ قسمت پادکست در The Bad Crypto منتشر کرده‌اند.

 

پادکست Tales from the Crypt: A Bitcoin

مارتی بنت با نام‌گذاری پادکست خود به نام Tales from the Crypt، به سریال ترسناک تلویزیونی محبوبی به همین نام که از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ پخش شد، ادای احترام می‌کند. درحالی‌که این نام‌گذاری ممکن است برای برخی بحث‌برانگیز باشد، Bent به‌طور قابل‌توجهی در هنر ایجاد محتوای جذاب مرتبط با ارزهای دیجیتال برای افراد‌تازه کار مهارت خوبی داشته است. Bent در این پادکست با دیگر کارشناسان در مورد آخرین ترندها در صنعت بلاک‌چین صحبت می‌کند.

با این حال، همان‌طور که از نام پادکست مشخص است، Bent بر روی همه‌چیز مرتبط با بیت‌کوین تمرکز دارد. کسانی که به‌دنبال گوش‌دادن خلاصه‌های هفتگی رویدادهای برتر در اکوسیستم بیت‌کوین هستند، می‌توانند قسمت‌های «Recap Rabbit Hole Recap» پادکست را گوش کنند.

پادکست Bankless

برخلاف دیگر بهترین پادکست‌های ارز دیجیتال، Bankless یک پادکست نسبتاً جدید است. با این حال، پیشرفت چشمگیری داشته است و طی مدت‌زمان کوتاهی به یکی از قابل‌اعتمادترین کانال‌های پادکست ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. بانک لس با میزبانی مشترک رایان شان آدامز (بنیان‌گذار Mythos Capital) و دیوید هافمن شنوندگان خود را با رویکردی ساده و مبتدی به دنیای پیچیدۀ رمزنگاری می‌برد. برخی از موضوعات پادکست  Bankless شامل بازار درحال‌ظهور DeFi، NFTها و فرایندها و مفاهیم اساسی اتریوم است.

 

خلاصۀ مطلب

همان‌طورکه در این مقاله گفته شد، هیچ قانون مکتوبی برای سنجش مناسب‌بودن و تعیین بهترین پادکست‌های ارز دیجیتال وجود ندارد. مهم‌ترین چیز این است که بدانید از نظر تجربه و مهارت در صنعت ارزهای دیجیتال در کجا هستید و بدانید که برای بهبود دانش خود در مورد این صنعت به چه چیزهایی نیاز دارید. امیدوارم که پادکست‌های معرفی‌شده در این محتوا تا حد زیادی راهنمای شما باشند.

 

سؤالات متداول

برای انتخاب بهترین پادکست‌های ارز دیجیتال قبل از هر چیز باید به سطح دانش خود در این صنعت واقف باشید. بهتر است برای شروع به‌دنبال پادکست‌های مبتدی‌ای باشید که مفاهیم پیچیده را با رویکردی ساده برای شما توضیح می‌دهند. همچنین، بهترین پادکست‌ها علاوه بر پرداختن به مفاهیم اولیه، از آیندۀ ارزهای دیجیتال و تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری در آن‌ها نیز به مخاطبان خود اطلاعات مفیدی می‌دهند.

Bankless، What Bitcoin Did، CoinMarketRecap، Unchained و Unconfirmed.

به این مقاله امتیاز دهید


(۱۲۹ رای)

۴.۴

منبع : khanesarmaye.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی