عمومی

مشکلات زنجیره تامین خود را با این 5 استراتژی حل کنید

مشکلات زنجیره تامین خود را با این ۵ استراتژی حل کنید

به‌عنوان یک مالک استارت‌آپ، اگر در آدرس دادن به مشکلات زنجیره تامین، فاقد نفوذ مالی و شبکه های تامین کننده عمیقی است که Walmarts و Procter & Gambles از آن بهره می برند. دنیا.

اما در واقعیت، وقتی نوبت به مدیریت زنجیره تامین شما. شرکت های کوچکتر یک مزیت بسیار بزرگ دارند: توانایی آنها برای چابک و انعطاف پذیری با تامین کنندگان. در مقابل، شرکت‌های چندملیتی بزرگ اغلب در موقعیت‌های جغرافیایی و شراکت‌هایی قرار می‌گیرند که باز کردن آن‌ها دشوار است.

بازیکن‌های کوچک‌تر می‌توانند از این امر استفاده کنند. مزیت ایجاد انعطاف‌پذیری زنجیره تامین در DNA آنها، در حالی که برخی از هوشمندانه‌ترین شیوه‌های شرکت‌های بزرگتر را برای بهبود مدیریت و کارایی زنجیره تامین خود وام می‌گیرند. پنج راه برای دستیابی به آن در زیر آمده است.

ریسک‌ها را شناسایی و پوشش دهید.

این واقعیت با تأثیر درگیری اوکراین بر عرضه جهانی برجسته شده است. برای مثال، در حالی که کمتر از ۱۵۰۰۰ رابطه سطح یک با نهادهای روسی وجود دارد، ۷٫۶ میلیون پیوند ردیف دو، که حداقل بر ۳۷۴۰۰۰ کسب و کار در سراسر جهان تأثیر می گذارد.

یک بار با ارزیابی قرار گرفتن در معرض پایین دستی خود، می توانید شروع به شناسایی شرکا و مناطق جغرافیایی جدید برای ایجاد تنوع و انعطاف پذیری زنجیره تامین کنید. اطمینان حاصل کنید که در شراکت‌ها با حداقل تعهدات قراردادی انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کنید تا در صورت نیاز بتوانید تامین‌کنندگان را با یک سکه عوض کنید.

خطوط محصول را ساده کنید.

در حالی که تنوع عرضه یک نقطه قوت است، اما اگر برای پشتیبانی از طیف بسیار وسیعی از محصولات استفاده شود، می تواند به نقطه ضعف تبدیل شود. هرچه انواع محصولات بیشتری داشته باشید، خطر اختلال در کمبود قطعات به دلیل مشکلات تامین کننده یا لجستیکی بیشتر می شود.

حذف محصولات می تواند تصمیمات سختی بگیرد، اما این یک استراتژی ارزشمند برای بهبود اجرای عملیاتی و ایجاد انعطاف پذیری زنجیره تامین است. به همین دلیل است که تعدادی از شرکت های بزرگ به سمت ساده سازی محدوده محصولات خود در مواجهه با مشکلات لجستیکی جهانی حرکت کرده اند. برای مثال، کوکاکولا، برند آب میوه Odwalla خود را در سال ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از تلاش برای تمرکز بر محصولات اصلی کاهش داد.

تمرکز بر سرمایه در گردش.

یکی از درس‌های بزرگ بحران عرضه، دور شدن از مدل موجودی به‌موقع بوده است. اما این ریسک خاص خود را ایجاد کرده است و میزان سرمایه در گردش را کاهش می‌دهد، زیرا منابع بیشتری برای تامین موجودی‌ها و احتمال کمبود نقدینگی افزایش می‌یابد.

این امر مستلزم تمرکز بیشتر بر مدیریت جریان نقدی است و تضمین می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شوید در حالی که پرداخت‌های غیر ضروری را سریع انجام نمی‌دهید. شرکت‌های کوچک‌تر تمایل دارند در این زمینه ناسازگار باشند، اغلب مدت‌ها قبل از تعهد قراردادی به تامین‌کنندگان پول پرداخت می‌کنند و به مشتریان اجازه می‌دهند تا با تاخیرهای طولانی در تسویه صورتحساب‌ها کنار بیایند.

نیروی کار خود را بهینه کنید. .

یکی دیگر از مزیت‌های کلیدی که شرکت‌های کوچک نسبت به شرکت‌های بزرگ از آن بهره می‌برند، توانایی دانستن جزئیات این است که هر یک از کارکنان چه کاری انجام می‌دهند و چگونه انجام می‌دهند. آنها به عملیات زنجیره تامین ارزش می افزایند. صاحبان مشاغل کوچک باید ارزش هر کارمندی را بدانند تا مطمئن شوند که در دام قانون پارکینسون (که اغلب بر شرکت‌های بزرگ تأثیر می‌گذارد) نمی‌افتند: کار برای پر کردن زمان اختصاص داده شده گسترش می‌یابد. سپس آنها می توانند بر این اساس عمل کنند – با استقرار مجدد افراد، خودکار کردن فرآیندها و دیجیتالی کردن سیستم ها – تا اطمینان حاصل کنند که هر فرد حداکثر ارزش خود را دارد.

هزینه های لجستیک را کنترل کنید.

هزینه مارپیچ تدارکات – از حمل و نقل کانتینر گرفته تا قیمت سوخت – امتیاز زیادی بر توانایی شرکت ها در مدیریت هزینه ها گذاشته است. از جابجایی محصولات خود شرکت ها باید هر کاری که می توانند انجام دهند تا عملیات لجستیکی خود را ناب و کارآمد کنند. ارسال چند کامیون کامل به مشتریان نزدیک بسیار مقرون به صرفه تر از استفاده از کامیون های جزئی برای دسترسی به مشتریان در آن سوی کشور است.

کسب‌وکارهای کوچک اغلب در دام گرفتن هر کسب‌وکار جدیدی می‌افتند، حتی اگر قیمت هزینه‌های سربار تحویل محصول را توجیه نکند. آنها باید هر چیزی را که محرک هزینه در کسب و کار است درک کنند و آن را در قیمت گذاری خود منعکس کنند، با بندهای تشدید کننده کافی برای محافظت در برابر افزایش هزینه بیشتر.

اعتماد خود را از دست ندهید. .

بزرگ‌ترین شرکت‌های دارای بهترین منابع در جهان برای کنار آمدن با تأثیر جهانی تلاش کرده‌اند و اغلب شکست خورده‌اند. اختلالات زنجیره تامین در دو سال گذشته اما تصور نکنید که چون شما آن پسر کوچک هستید، شما نیز به مبارزه خواهید پرداخت. بهترین راه رو به جلو برای استارت آپ ها این است که نقاط قوت خود را دو برابر کنند – رهبری نوآورانه، انعطاف پذیر و عملیات – برای برتری در یک محیط کسب و کار خسته کننده.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی