عمومی

مراقب باشید: A.I. ممکن است ناخواسته علیه شغل تبعیض قائل شود متقاضیان

مراقب باشید: A.I. ممکن است ناخواسته علیه شغل تبعیض قائل شود
متقاضیان

دو آژانس فدرال به کارفرمایان هشدار می دهند که نگاه دقیق تری به نحوه استفاده از هوش مصنوعی در استخدام داشته باشند. با وجود وعده های بهره وری در استخدام و استخدام، A.I. با خطرات قانونی مواجه است.

وزارت دادگستری و کمیسیون فرصت های شغلی برابر اخیراً اعلامیه های جداگانه ای در اواسط ماه مه ارسال کردند و هشدار دادند که مشاغلی که از A.I استفاده می کنند. ابزارها ممکن است به طور بالقوه آمریکایی های دارای معلولیت را نقض کنند. قانون، که بخشی از آن از افراد دارای معلولیت در برابر تبعیض در محل کار محافظت می‌کند.

کارفرمایان به طور فزاینده ای به A.I. روی آورده اند تا نامزدهای شغلی جدید را تهیه کنند، رزومه ها را بررسی کنند و فرآیند مصاحبه را ساده کنند. اما فرض کنید یک ابزار دیجیتالی متقاضی را – عمداً یا ناخواسته – به دلیل ناتوانی‌اش بیرون می‌کند. در این صورت، کارفرمایان با این فرض که فرد می‌تواند کار را با شرایط معقول انجام دهد، خطر نقض قانون را دارد. این همچنین می‌تواند در مواردی قابل اجرا باشد که یک ربات چت، متقاضی را به دلیل شکاف شغلی که به دلیل نیاز به مرخصی برای بهبودی پس از جراحی ایجاد شده، بوت می‌کند.

“شما نمی خواهید کسی را از کار بیکار کنید، اگر چیزی که باعث می شود معیارهای شما را در فرآیند درخواست برآورده نکند، چیزی است که با یک تطبیق، آنها می توانند دیوید بارون، وکیل کار و کار در شرکت حقوقی هوگان لاولز مستقر در لندن، توضیح می دهد.

اگر یک فرد دارای معلولیت برای درخواست شغل درخواست یا نیاز به یک مسکن معقول داشته باشد، یا این کار را خودش انجام دهد، کارفرمایان باید این درخواست را برای پایبندی به ADA برآورده کنند – تا زمانی که این مسکن مشکل نابجا ایجاد نکند. کارفرما. سختی های بی مورد درخواست هایی هستند که مشکل یا هزینه قابل توجهی را به کارفرما تحمیل می کنند. تنظیم ارتفاع میز برای جا دادن کارمندی که از ویلچر استفاده می‌کند نمونه‌ای از یک مکان معقول است.

و کارفرمایان عموماً چنین هستند. حتی اگر ابزار تصمیم‌گیری توسط یک نهاد شخص ثالث اداره می‌شود، اگر آن آزمون تبعیض‌آمیز باشد، همچنان در جریان است.

اگر از ابزار تصمیم‌گیری برای استخدام استفاده می‌کنید، بارون توصیه می‌کند که از قبل با متقاضیان در ارتباط باشید که امکانات مناسبی در دسترس است. این می تواند شامل یک قالب یا آزمون جایگزین باشد که برای افراد دارای معلولیت در دسترس است. ارتباطات در اینجا کلیدی است: ارائه تا حد امکان اطلاعات در مورد نحوه عملکرد ابزارها، آنچه که آنها اندازه گیری می کنند و نحوه ارزیابی ها می تواند به کاهش احتمال تخلف از قانون کمک کند.

بارون اضافه می‌کند که کارفرمایان باید از ابزارهایی برای سنجش توانایی‌ها یا شایستگی‌هایی استفاده کنند که «واقعاً برای شغل ضروری هستند». مورد یک گفتارنویس را در نظر بگیرید – اگر مسئولیت اصلی شغل کار با کلمه نوشته شده باشد، بررسی توانایی کدنویسی به زبان های برنامه نویسی مختلف ضروری نیست.

یکی دیگر از بهترین روش‌ها این است که ابزارهای جدید بالقوه را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که فروشنده هنگام ایجاد ابزار، جامعیت را در نظر گرفته است. شارلوت باروز، رئیس EEOC در بیانیه‌ای هشدار داد که از ابزارهای دیجیتال بدون درک کامل توانایی‌های آنها استفاده نکنید: «اگر کارفرمایان از روش‌هایی که هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها می‌توانند علیه افراد دارای معلولیت تبعیض قائل شوند، آگاه باشند، می‌توانند اقداماتی را برای جلوگیری از آن انجام دهند.» به عبارت دیگر، مسئولیت بر عهده شماست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی